Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse Cross PHEV - informacje
Autor Wiadomość
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2022, 17:55   Eclipse Cross PHEV - informacje

Dla posiadaczy - dla dzielenia się wiedzą i dla każdego zainteresowanego tą wiedzą

[ Dodano: 06-02-2022, 18:06 ]
Od grudnia 2021 jeżdżę tym modelem - cena zakupu z dopłatą za lakier w full opcji 186tyś..
Zużycie prądu w dojazdach do pracy po mieście i trasie z ograniczeniem do 70 km/h, w temperaturze od 7 do -11 st. C - średnio 28 kW/h. Bywały momenty (w mroźniejsze dni), że wzrastało do 32 kW/h. Dupy nie urywa, ale latem powinno być lepiej.
Zużycie paliwa w tych samych warunkach - średnio 3,2 l/100km.
W trasie ok. 1000 km, 2 os. z bagażami i roof-boxem to 24 kWh/100km i 9,6 l/100km przy jeździe 130 km/h na ACC, w temp. 2 do 9 st. C.
Na dystansach ok. 60 km dziennie w ruchu miejskim i podmiejskim (do 100 km/h) 25,8 kWh/100km i 5.0 l/100km w temp-3 do 9 st.C.
Wszystkie powyższe dane w trybie jazdy Eco.

Plusy i minusy (subiektywnie):
+ jeżeli kupiony na dojazdy do pracy do 40 km to się sprawdza;
+ zachęca do płynnej i niezbyt szybkiej jazdy zatem bezpieczeństwo;
+ skrzynia jest 1-biegowa orbitalna co daje efekt bardzo płynnego przyspieszania

- FCM nie działa już przy niewielkim opadzie śniegu (zalepieniu warstwą śniegu czujnika)
- brak na razie możliwości aktualizacji TomToma - pisałem o tym z MMP nie dali żadnej odpowiedzi - 01.2023 jest aktualizacja.
- klapa bagażnika nie ma elektrycznego sterowania nawet w najbogatszej wersji (teraz czerwiec 2022 podobno już ma);
- fortepianowe czernie w wykończeniach pokazują nawet niewielki kurz i łatwo się rysują

Po kolejnym roku używania:
- serwis po 1 roku kosztował 1100plz, po 2 roku koszt 1740plz;
- awarii brak;
- koszty miesięczne napędu auta to 1x45 l benzyny i ok. 110-120 plz za ładowanie w taryfie nocnej 😀 przy ok. 45 km dziennie bez weekendów.

Przegląd po 3 roku używania - 1772plz, bez uwag.
Zabezpieczyłem w pierwszym roku Crown-em i stan podwozia zwrócił nawet uwagę w PKT na przeglądzie - że jak na japończyka to bardzo dobry.

Po trzech latach i 46000 auto w pełni spełnia moje potrzeby - tzn. jazda "w koło komina" na energii elektrycznej i brak jakichkolwiek awarii. Koszty energii wzrosły do ok. 150plz/mies. po podniesieniu cen, ale wobec wysokich cen benzyny nadal bardzo się opłaca.

Pytania?!

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez janio_ 16-12-2024, 12:30, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2022, 12:37   

Niech zgadnę, samochód służbowy / firmowy / leasing :mrgreen:
 
 
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 09-02-2022, 20:24   

Michauek22 napisał/a:
Niech zgadnę, samochód służbowy / firmowy / leasing :mrgreen:


Zgaduj proszę w jakimś innym wątku - ten ma służyć informacjom nt. tego modelu.
Sam szukałem na tym forum konkretów o tym modelu i nic nie znalazłem - stąd pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi.
:)
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2022, 14:56   Re: Eclipse Cross PHEV - informacje

janio_ napisał/a:
Zużycie prądu w dojazdach do pracy po mieście i trasie z ograniczeniem do 70 km/h, w temperaturze od 7 do -11 st. C - średnio 28 kW/h. Bywały momenty (w mroźniejsze dni), że wzrastało do 32 kW/h. Dupy nie urywa, ale latem powinno być lepiej

czy teraz jest lepiej ?
 
 
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 15-05-2022, 09:04   

Tak, jest lepiej. Zużycie na poziomie 20-23 Kw/h na tych samych trasach przy temp. 14-22 st. C. Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem.
W upały pewnie będzie gorzej - klima sporo zużyje.
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2022, 12:23   

janio_ napisał/a:
Dwa razy zszedłem poniżej 20 Kw/h - jadąc na ACC z dojazdami do świateł i ruszaniem.

Używasz ACC w mieście? Czy potrafi płynnie wyhamować do 0? Myślałem że poniżej 30 się wyłącza... tzn. tak było przed liftem...
 
 
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 23-05-2022, 11:35   

ACC działa w ruchu miejskim - wykorzystuję je tylko do testowania pojemności baterii.
W ostatnich - ciepłych dniach, miałem cały czas wskazania poniżej 20kW, np. dzisiaj 17,4 (nie używając klimatyzacji).
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2022, 11:10   

OK, ale czy ACC potrafi płynnie wyhamować do 0, czy ma funkcję Stop&Go czyli jazdy w korku?
 
 
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 06-06-2022, 12:37   

Tak, wyhamowuje do 0, później ruszam klikając w + i płynnie przyspiesza, funkcja Stop&Go jest chyba tylko dla silników spalinowych w PHEV tego nie mam.
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2022, 17:13   

A kupiłbyś go jeszcze raz? Tzn. patrząc z perspektywy czasu...?
 
 
janio_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV my21
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2022, 20:36   

Tak
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-07-2022, 10:32   

Podobno już kończą produkcję tego modelu.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10537
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-07-2022, 12:12   

Michauek22 napisał/a:
Podobno już kończą produkcję tego modelu.

Czyki szału nie zrobił,
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
LBA 
Forumowicz
Lancer v2

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 38
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-08-2022, 10:59   Re: Eclipse Cross PHEV - informacje

Witaj,

janio_ napisał/a:

[ Dodano: 06-02-2022, 18:06 ]
Zużycie prądu .. - średnio 28 kW/h. Bywały momenty .. do 32 kW/h.
..
Zużycie paliwa w tych samych warunkach - średnio 3,2 l/100km.


To mnie technologicznie zastanawia. Jakieś zwyczajne elektryki zużywają 15 kWh/100km

https://www.cupraofficial.pl/samochody/cupra/born

Ty piszesz o zużyciu kW/h. Ale pewnie chodzi o okolice 30kWh/100. Przy jednoczesnym zużywaniu paliwa.

To dużo...

janio_ napisał/a:


W trasie ok. 1000 km, 2 os. z bagażami i roof-boxem to 24 kWh/100km i 9,6 l/100km
...
Na dystansach ok. 60 km dziennie w ruchu miejskim i podmiejskim (do 100 km/h) 25,8 kWh/100km i 5.0 l/100km


Z tego co widziałem z katalogu to na samym prądzie powinien pokonać 40km. Czyli na co dzień powinien mieć śladowe zużycie paliwa. Mimo to piszesz o 3,2l/100 przy krótkich trasach.

Przy takich 60km zużycie prądu to 26kWh/100km i jednocześnie 5l. 50% mniej niż zrobiłby zwykły benzynowy silnik - ale prądu zużył więcej niż elektryk.

Na trasach to już miazga. Ale tutaj jeśli nie ładować baterii szybkimi ładowarkami to akurat zrozumiałe bo trzeba holować ciężką baterię.


Martwią mnie jednak te dwa wcześniejsze wyliczenia. Bo synergia silnika spalinowego i elektrycznego daje dziwne wyniki zużycia energii.
_________________
Pozdrawiam Gorąco
 
 
Nigel 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2022, 15:28   

No to teraz moja subiektywna ocena:

- brak możliwości zapamiętania ustawień trybu jazdy (np. priorytet EV, odzysk na poziomie B5). Za każdym uruchomieniem wszystko trzeba ustawiać od nowa
- trąci myszką. Wygląd kokpitu, grafika na ekranie multimediów przypomina auto z lat 2000 a nie 2022.
- mała moc, instrukcja podaje max moc chwilową silników, ich moc ciągła jest o ponad połowę mniejsza. Konkurencyjny grandland X ma 2x osiągi do 100
- aplikacja na telefon do zdalnego sterowania wymaga zasięgi wifi z AP w aucie, z aplikacji nie dowiemy się o np. stanie naładowania akumulatora (!!!)
- metaliczne rzężenie przy wolnym toczeniu się w trybie EV. To chyba ma być dźwięk ostrzegawczy ale mi się kojarzy z obcierającym o coś wentylatorem

+ ciekawa konstrukcja szeregowo-równolegla
+ wygodne fotele
+ gniazdo 230V
+ System V2H umożliwiający zasilanie domu przez 10 dni
+ 8 lat gwarancji na baterię
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.