Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Delica PD6W, 3.0 V6, 6G72
Autor Wiadomość
Peter_Ch 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 4x4 3.0 V6, PD6W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2025
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2025, 18:22   [3.0 V6] Delica PD6W, 3.0 V6, 6G72

Dzień dobry wszystkim

Mam japońską wersje Delica 4x4 o oznaczeniu kodowym PD6W z silnikiem 3.0 V6 czyli 6G72, więc temat wrzucam do Pajero Sport

Czy mógłby mi ktoś pomóc w objaśnieniu 3 czujników temperatury ze zdjęcia, które zrobiłem na aucie. Dla ułatwienia je ponumerowałem. Domniemam, że wszystkie są czujnikami temperatury cieczy bo siedzą na początku magistrali wodnej tuż przy obudowie termostatu.
Czujnik 1 - wydaje mi się czujnikiem pokazującym temperaturę na zegarach w środku auta
Czujnik 2 i 3 jak dla mnie są takie same nawet wtyczki mogę zamienić. Dziś przy temperaturze ok 7 st na zewnątrz pokazywały (2) 4,7 kOhm (3) 5.15 kOhm więc mają trochę rozjechane parametry względem siebie, a wyglądają tak samo - no albo maja być inne
Auto ma dwa niezależne ogrzewania i klimę na przód i tył więc może drugi czujnik jest czujnikiem dla tylnej sekcji choć wydaje mi się to nieprawdopodobne bo nigdy nie widziałem takiego rozwiązania.
Czy przypadkiem w miejscu drugiego czujnika nie powinien być switch załączający wiatrak elektryczny chłodnicy ? tylko komuś przede mną się byle co wkręciło a wtyczka pasowała ?

Auto jest po przekładce kierownicy z prawej na lewą więc nie wiem kto przede mną pruł instalację bo mu coś nie pasowało a teraz próbuję to ogarnąć bo mam pourywane i popękane wtyczki.

Dodam że mam trochę słabe ogrzewanie przednie a tylne dość wydajne ale może być to też efekt przytkanej nagrzewnicy więc na razie szukam, a odpowietrzałem już z 5 razy

pomóżcie jak wiecie, pozdrowionka

Piotr

ZDJĘCIE
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 816 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20889
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-02-2025, 19:26   

Jak możesz to podaj ten krótki Vin to poszukam w katalogu jakie powinny być te czujniki.
1pinowy to jak piszesz do zegarów 2 pionowy jeden do ECU a drugi to chyba switch.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Peter_Ch 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 4x4 3.0 V6, PD6W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2025
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2025, 20:06   

Bizi78 napisał/a:
Jak możesz to podaj ten krótki Vin to poszukam w katalogu jakie powinny być te czujniki.
1pinowy to jak piszesz do zegarów 2 pionowy jeden do ECU a drugi to chyba switch.


Dziękuję za szybką odpowiedź

Sprawdzałem to już na japancars.ru

TUTAJ
TUTAJ

Jeden figuruje jako: Gauge Unit Water temperature, więc to zegary - MD091056 - złącze 1 konektor żeński
Drugi jako: Sensor Unit Water temperature - MD177572 - złącze podwójne takie jak jest u mnie
Trzeci jako: Switch Unit Water temperature - MD102329 - złącze również 1 konektor żeński - I WŁAŚNIE TO JEST PROBLEM

Może masz jakąś lepszą serwisówkę albo lepszą stronę ale patrząc na to co pokazują te rysunki to faktycznie jeden z nich powinien być switchem tyle, że w instalce mam dwie wtyczki na podwójne piny, które tak jak pisałem mogę zamienić miejscami a moim zdaniem nie powinno tak być. Możliwe że ktoś coś kombinował w instalce po tej przekładce.
Gdzieś wygrzebałem w necie że ten switch ma koło 5 K i to by się zgadzało po pomiarach i sugerowało by to że te dwa podobnie wyglądające czujniki są porostu zupełnie inne tylko co z tymi wtyczkami ?? Switch powinien mieć jeden konektor żeński a nie podwójną wtyczkę tym bardziej że można je pomylić bo są koło siebie więc kable sięgają bez problemu.

Super by było jak by ktoś potwierdził to co ma konkretnie w aucie i jakie są to wtyczki

Podaję VIN auta: PD6W0900595
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-02-2025, 07:38   

1 to wskaźnik temperatury na zegary
2/3 - trudno mi rozróżnić, bo nie znam tego silnika, ale jeden z nich wskazuje temperaturę dla komputera wtrysku a drugi dla klimatyzacji
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 816 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20889
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2025, 20:06   

Dziwna sprawa bo katalog po vinie pokazuje:
MD091056 - gauge unit
1308A012 - sensor unit
*NO DATA* - switch unit :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 641 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24113
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-02-2025, 20:35   

Specjalnie sprawdziłem swój zestaw czujników i też mam ten switch, do klimatyzacji, jest 2 pinowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.