Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2did] Dudnienie przy 80km/h na 5 biegu
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 25-03-2017, 22:00   [3.2did] Dudnienie przy 80km/h na 5 biegu

Po pierwszych dłuższych wyjazdach moim Pajero mam następujące spostrzeżenie:
Tylko na 5 biegu przy 80km/h jest nieprzyjemne dudnienie od silnika, objawiające się drganiami w kabinie. Jak zdejmę nogę z gazu dudnienie ustaje. Jak zmienię bieg na 4 dudnienie ustaje. "Ten typ tak ma" czy można z tym jakoś powalczyć? Przebieg 170tys km, rocznik 2009. Poduszki silnika ? Brak luzow w zawieszeniu i przeniesieniu napędu. Brak drgań na kierownicy (poza tą prędkością w chwili dudnienia).
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 27-03-2017, 09:24   

Rozumiem ze masz automat ?

Trochę mało informacji - niestety przyczyn może być cala masa i to pozornie niezwiązanych z tematem. Jak kupiłem swojego to drgał/dudnił w zakresie 110/120 i tylko w tym a winne okazały się opony. Potem znowu po jakimś czasie przy 100 km/h - zaciski hamulcowe. Potem warczał przy stałej jedzie 120 km/h - wtryski A i jeszcze miał rezonans od poluzowanego tlumika :mrgreen:

Poduszki powinny dać znać o sobie również przy ruszaniu (skrzynia) oraz włączaniu/wyłączaniu silnika (p. silnika)

Dudnienie masz w którym momencie:
- przy przyspieszaniu w granicach 80 km/h czy przy jedzie ze stala prędkością 80 km/h ?
- masz zapięte 4h czy 2h ? Zmiana powoduje różnice ?
- ile obrotów pokazuje w momencie dudnienia ?
- olej w automacie był zmieniany/kiedy ?
- poziom jest ok?
- kierownica na pewno nie drga przy zdjęciu nogi z gazu w okolicach tych 80 km/h ?
- to jest dudnienie czy raczej warkot (taki podobny do zimnego silnika) ?

Spróbuj najpierw przyuczyć automat do bardziej dynamicznej jazdy - te skrzynie "ucza" się stylu jazdy. Przejedź dłuższy kawałek ostro dodając gazu i zwalniając tak aby wymusić częste zmiany biegów automatu. Po takim zabiegu skrzynia powinna znacznie chętniej redukować/reagować na dodanie gazu - zobacz czy tez dudni.

W trybie sport/manualnym zejdź na 4 biegu do poziomu obrotów przy którym obserwujesz dudanienie a potem jeszcze niżej - tez będzie dudnić ?
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-03-2017, 14:08   

- dudnienie w granicach 80km/h przy jeździe stałej i przy przyspieszaniu, nie ma przy zdjęciu nogi z pedału gazu
- 2H i 4H tak samo
- 1500obr/min albo troszkę mniej (ale gdy jest tyle obrotów na innych biegach to nie dudni)
- dawno dawno temu
- no nie wiem
- nie drga , ale sprawdzę jeszcze raz
- dudnienie
- jak zmienię na bieg 4 to nie dudni
 
 
Ma82 
Forumowicz

Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 58
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-03-2017, 16:16   

U mnie jest to samo.
Jak zdejmiesz nogę z gazu, obroty spadają i przestaje dudnić. Wydaje mi się, że dudnić będzie, a wyrobione poduszki wpływają na większe przenoszenie drgań na nadwozie.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-03-2017, 06:32   

jepm napisał/a:

- kierownica na pewno nie drga przy zdjęciu nogi z gazu w okolicach tych 80 km/h ?
jednak kierownica leciutko drga ale tylko przy 80km/h, nawet jak puszcze kierownicę, wcześniej tego nie zauważyłem,
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 28-03-2017, 08:47   

Cytat:
jepm napisał/a:

- kierownica na pewno nie drga przy zdjęciu nogi z gazu w okolicach tych 80 km/h ?

jednak kierownica leciutko drga ale tylko przy 80km/h, nawet jak puszcze kierownicę, wcześniej tego nie zauważyłem,


Z ciekawości sprawdzałem tez wczoraj u siebie - u mnie nic się nie dzieje przy 80 km/h.
Obstawiałbym więc lekkie niedoważenie kół jakiś brud na feldze czy kamień w bieżniku opony - wtedy drgania pojawiają się zwykle w określonym przedziale prędkości - a dudnienie to sprawa rezonansu. Oczywiście może to być również objaw zużycia jakiegoś elementu ale jeżeli nie jest to specjalnie silne drganie to chyba nie ma sensu na razie rozbierać poł auta - chyba ze objawy zaczną przybierać na sile. Jedyne co możesz zrobić to obejrzeć opony i umyć felgi Karcherem starając się usunąć brud i błoto które gromadzi się od wewnątrz. Wyważać ponownie kół tez chyba nie ma sensu - jeżeli masz drugi komplet na lato to i tak za chwilę zobaczysz czy jest różnica.

PS. Jeździć 75 lub 85 km/h zamiast 80 :mrgreen:

PPS. A olej to w skrzyni wymień jak stary - na drgania pewnie nie pomoże ale szkoda auta
 
 
Ma82 
Forumowicz

Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2016
Posty: 58
Skąd: Legionowo
Wysłany: 28-03-2017, 09:04   

Jeżeli byłaby to kwestia kół, to drżałoby i dudniło tak samo niezależnie od biegu.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 28-03-2017, 09:20   

jeżeli dobrze zrozumiałem to właśnie kolega napisał ze mu drga również i bez obciążenia - jak ściągnie nogę z gazu
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 254
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2017, 18:42   

U mnie przy tej prędkości w trybie automatycznym skrzynia przy minimalnie wciśniętym gazie jedzie na 5 biegu. Obroty są niskie i drganie dosyć znaczne. Nie wiem czy to o to Tobie chodzi ale generalnie jak dodasz więcej gazu i skrzynia zredukuje albo konwerter będzie miał większy poślizg czyli obroty wzrosną to te drgania ustają. To samo jak wejdę w tryb manualny i zredukuje. Wydaje mi się że to raczej normalna sprawa chyba że u Ciebie oprócz nieprzyjemnych drgań jest jeszcze jakiś metaliczny dźwięk. Najlepiej jakbyś nagrał i wrzucił gdzieś do odsłuchania
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-03-2017, 18:48   

nie, nie ma żadnych metalicznych dźwięków, po prostu dudnienie plus drgania plastików schowka, coś było tam niedokręcone, powoli temat jest opanowywany... :-)
Faktycznie przy 80km/g na 5 biegu silnik pracuje na minimalnych obrotach i pewnie stąd te nieprzyjemne dźwięki plus jakieś wady opon może to potęgują.
W ogóle to samochód za mało mi pali (wg komputera pokładowego) więc może za lekką nogą go traktuję ;-)
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 254
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2017, 20:07   

Właśnie ciężko ocenić co masz na myśli pisząc dudnienie :-) Ile Ci spala? U mnie średnio wychodzi między 10-11 ale mało miasta
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-03-2017, 20:17   

ruks napisał/a:
Ile Ci spala? U mnie średnio wychodzi między 10-11 ale mało miasta
trasa 2 x 75km średnia 6,9L/100km po drodze krajowej, prędkość do 100km/h, równa jazda, wynik z komputera
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 28-03-2017, 22:28   

Albo masz niewiarygodne szczescie co do egzemplarza albo jednak komputer klamie. U mnie zejscie ponizej 10 l graniczy z cudem obojetnie jak wolno bym jechal - choc co prawda z drugiej strony do 130 km/h nie bierz etez wiecej niz 11,5 l. Choc ty zdaje sie masz juz 200 km silnik ?
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-03-2017, 22:36   

Silnik 200km, salon PL, przebieg niecałe 170tys km. Ale w to spalanie to nie mogę uwierzyć, taka masa i pali jak duże kombi ? Fakt, bardzo delikatnie jeżdżę (jeszcze).
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 29-03-2017, 09:31   

Widzę ze to nie pojedynczy przypadek - tak pogrzebałem i chyba już mam wytłumaczenie:

gshesiu, ruks, ma82 - macie nowszy typ skrzyni niż ja.

Ciekawie wygląda porównania parametrów schematów zmiany przełożenia skrzyń w funkcji prędkości oraz położenia pedału gazu:

Wasze skrzynie:
http://faq.out-club.ru/do...50030500ENG.HTM

Moja skrzynia:
http://faq.out-club.ru/do...10090102ENG.HTM

Podana prędkość obrotowa jest prędkością na wyjściu skrzyni. Na 5 biegu jest przełożenie 0,716. czyli przy 1500 silnika mamy około 2100 na wyj. skrzyni
Można założyć ze w granicach tych 80 km/h przy częściowo wciśniętym gazie wasze skrzynie sa na granicy zmiany z 5 na 4 oraz 4 na 5 - niewielki skok pedału gazu. Być może to w połączniu z funkcją blokady lock-upu:
http://faq.out-club.ru/do...60037900ENG.HTM

Powoduje ze właśnie przy tej prędkości skrzynia (chyba lock-up konwertera) powiedzmy obrazowo " trochę się waha co zrobić" i być moze stąd te drgania

Przykładowo dla 100 km/h widać że wykresy te nie pokrywaj się już tak bardzo dla funkcji położenia pedału gazu.

Jako ze wszyscy podajecie ten objaw to być może rzeczywiście ten typ tak ma :biggrin:

Jako ciekawostkę dodam ze na torque można obserwować wartość poślizgu konwertera i widać wyraźnie kiedy zapina się lock-up. U minie to nie występuje bo charakterystyka pracy skrzyni jest inna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.