 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Miska olejowa (chyba) uszkodzona |
Autor |
Wiadomość |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 03-07-2018, 05:18 [EA5A/W 2.5] Miska olejowa (chyba) uszkodzona
|
|
|
Cześć mitsumaniaki, potrzebuję waszej pomocy. Dzisiaj jadąc galantem wjechałem w dziure i najprawdopodobniej rozbiłem miskę. Myślałem, że jest ok, ale jak robiłem drogę powrotną, to zauważyłem ślady oleju na drodze. Zatrzymałem się, poszedłem za auto, a tu czarny, przerywany pasek na asfalcie za samochodem. Popatrzyłem się pod auto, i mokro jest po lewej stronie (patrząc od przodu auta) z przodu i z tyłu silnika. Zaryzykowałem i te pare kilometrów przejechałem do domu. Świeciła mi się żółta kontrolka oleju, czerwona się nie zaświeciła. Ale jak dojeżdżałem do domu, to mi zgasł dwa razy, ale odpalił odrazu. Teraz czekam aż się ostudzi, żeby nim na kanał wjechać.
Mam pare pytań:
- czy możliwe, że już będzie po silniku po takiej jeździe?
- może mi ktoś polecić jakąś aukcje, żeby kupić nową.
- są jakieś problemy z montażem etc?
Silnik 2.5L Galant '99, combi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23626 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 04-07-2018, 15:24
|
|
|
Cześć.
Zrobiłem tak:
- Zakleiłem dziurkę poxyliną.
- zalałem nowym olejem
- Wjechałem na kanał
Mam firme która mi pospawa miskę olejową.
Pytanie tylko:
Ta puszka z kablem na dole miski to jest czujnik, tak? Przykręcony jest na 4 śrubach i to wszystko? Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek przy odkręcaniu i wyciąganiu go?
Mogę zamontować miskę na silikonie?
Mam tylko nadzieję, że gwint od śruby spustowej bedzie ok, bo pęknięcie jest bespośrednio pod nią.
Co do uruchomienia, póki co wygląda, że jest ok. Silnik odpalił odrazu, chodzi równo, ale prawda jest taka, że dopiero na rozgrzanym wyjdzie czy jeszcze jest ok.
Cały czas słysze dwie STANOWCZE opinie - jedna, że silnik do wywalenia po czymś takim, że nie odpali (już sie okazało)
Druga, że nie powinno być problemu, japońskie silniki podobno nie takie rzeczy przeżywają.
Boję się, ale myśle, że jednak silnik nie dostał tak po rzopie.
EDITL |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 642 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24155 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2018, 19:42
|
|
|
Silikon ma utrwalacz na bazie kwasu octowego - co robi kwas z blachą to nie muszę pisać - generalnie lepiej zastosuj pastę montażową np. Dirco lub Victor Reinz.
Pilnuj stanu oleju i jak będzie w porządku to znaczy, że go nie przegrzałeś i bęzie OK. O to V6 się nie martw - potrafi przeżyć naprawdę sporo, na pewno budę auta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 519 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21907 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-07-2018, 20:04
|
|
|
Tak, to czujnik poziomu oleju. Często te śrubki lubią się ukręcać, radzę uważać, bo one nie są na przelot do miski i ich rozwiercanie trzeba robić uważnie aby nie przewiercić miski. Jeśli śrubki dadzą się odkręcić to czujnik wyjdzie z miski bez problemu, jest w nią tylko wciśnięty na pastę uszczelniajacą. |
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 04-07-2018, 20:59
|
|
|
Hmmm. Powiem tak.
Poodkręcałem wszystkie śruby, na początku było ciężko, ale nasadka+młotek działają cuda.
Hugo, masz racje co do tych śrubek od czujnika - jedną ukręciłem... mówi się trudno. Odpiąłem wtyczkę, podważyłem miskę i odeszła nawet spoko. Była na jakimś szarym uszczelniaczu.
Możecie mnie nazwać jak chcecie, ale byłem przekonany, zanim zacząłem robić w kanale, że ta miska jest aluminiowa. Ehh. No nic. Pospawałem ją sobie samemu. Nalałem benzyny i czekam do jutra czy bedzie się pocić. Jak nie, to zakładam. Przy okazji wymienie sobie filtr paliwa.
Zauważyłęm, że na końcu śrubek od miski, jest trochę tego uszczelniacza. Sadze, że znalazł się podczas dokręcania. Pytanie, czy to celowy zabieg, czy jednak nie musi tam być uszczelniacza. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 642 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24155 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2018, 21:14
|
|
|
Tak, fabrycznie jest uszczelka w płynie - w manualu masz opisane, pasek średnicy 3mm jak dobrze pamiętam. Dirco polecam. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 519 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21907 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2018, 08:20
|
|
|
Najlepszym sposobem na oderwanie miski od bloku żeby jej nie powyginać przy podważaniu to puknąć młotkiem gumowym z boku albo zwykłym młotkiem przez jakąś deskę.
[ Dodano: 05-07-2018, 09:24 ]
Uszczelniacz na czubkach śrubek miski to normalne, zawsze tam się znajdzie przy ich wkręcaniu. |
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 11-07-2018, 23:25
|
|
|
Cześć wszystkim.
Dzięki za pomoc i rady. Galancik śmiga, nie ma wycieku.
Wymieniony filtr oleju. Zalałem nowy olej [Elf].
Straty: urwany łeb śruby od czujnika. Ale mówi się trudno i jeździ się dalej.
Miska pospawana, sprawdzona na szczelność i założona na silikonie (Krzyżak, spokojnie z tą korozją :]).
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10564 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-02-2025, 13:04
|
|
|
Naprawiał ktoś z was miske olejową w galancie ? tzn tez rypnąłem nią w krawęznik i zaczyna kapać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23626 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-02-2025, 21:14
|
|
|
Sprawdz skąd kapie, w V6 misa jest dwuczęsciowa, o ile stalowa bez problemu sie spawa o tyle aluminiowa mogła pęknąc, jej demontaz jest czasochlonny i wymaga majstra z wiedza i sprzetem do pospawania |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10564 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-02-2025, 10:29
|
|
|
Pospawane i pomalowane. Było przetarcie ciut pod korkiem spustu oleju. Lewdo o sciagnałem bez zniszzenia bo tak mocno wkleiłem w 2018r. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
|
 |
|
|