 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Stuki na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
arecki-j
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2025 Posty: 1 Skąd: Widzów
|
Wysłany: 29-01-2025, 19:23 Stuki na zimnym
|
|
|
Witam Wszystkich.
Jestem nowy na forum.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Outlander 3 benzyna gaz z 2012r. Niestety zauważyłem że na zimnym silniku przy odpalanie troszkę klekocze. Trwa to ok 1min. Potem jest ok. Zalany jest olejem 5w30. Proszę o pomoc bo nie wiem czy jest to coś groźnego. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 29-01-2025, 22:45
|
|
|
Kolega nie podał przebiegu--ale jak auto ma lpg to swoje wyjezdziło. Pierwsze co trzeba zrobić to sprawdzić luz zaworowy--i wyregulować !! I zakładam że już jest tam ciasno..stąd klekot.. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2025, 07:32
|
|
|
waran73 napisał/a: | jest tam ciasno..stąd klekot | a nie luźno? |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 188 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 30-01-2025, 21:34
|
|
|
Moze i lużne te zawory..skoro auto jest zagazowane to i tak i tak trzeba luz sprawdzić-wtedy się okaże..lecz wieść gminna niesie że od lpg to zawory lubią się ciasne robić.. |
|
|
|
 |
Krycha12
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2025, 22:09
|
|
|
Jeżeli cię uspokoi, to u mnie na zimnym też troszkę klekocze (4J11 - 2.0, 150km). Oczywiście, zakładając, że to ten sam klekot
Jedni piszą, że to zmienne fazy rozrządu (co jest wysoce prawdopodobne, bo od lat zwraca się uwagę, że po dużym przebiegu tak mają i to normalne - ktoś z forum nawet robił koło zmiennych faz i potem miał jeszcze gorzej ) https://www.forum.mitsuma...pic.php?t=97002
Inni napiszą jakieś czarnowidztwo typu - tłok na którymś z cylindrów, ale to raczej ci, którzy nie mieli miveców czy vtec.
Co do rozwiązania, to ja właśnie robiłem regulację luzów (ale jakby poza konkursem i klekotaniem) - nie mam gazu.
Niedługo zmieniam olej na 0W-30 z 5W30 i dam znać.
Jest jeszcze opcja wyczyszczenia czujnika zmiennych faz rozrządu, ale ASO bierze za to 700zł (bo niby muszą potem kalibrować) - pytałem teraz, przy regulacji zaworów. Sam go nie wyciągałem i nie wiem, czy trzeba kalibrować, ale wyciągnąć i wyczyścić raczej łatwo, a może to mieć wpływ (crank shaft position sensor).
Za tym wątkiem, jest to nr "1" z intrukcji:
https://faq.out-club.ru/download/outlander-III/maintenance/Service_Manual_2013/img/11/AKB00257AC00ENG.pdf
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1678071
Podsumowując:
- wysoce prawdopodobne, że jeżeli nie ma innych symptomów, jest to kwestia MIVEC i nie ma co się za bardzo martwić i kombinować.
Ja olej i tak zmieniam na 0w-30 i dam znać, a luz zaworowy robiłem, bo jest już 205kkm i nigdy nie było (i z tego co ASO mówi, nie było w sumie jakieś wielkiej potrzeby), ale przy gazie raczej trzeba. |
|
|
|
|
 |
Stalowy
Nowy Forumowicz
Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2017 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-02-2025, 00:05
|
|
|
U mnie 70 tysięcy przebiegu i też czasami klekocze. Przede wszystkim na zimnym, ale zdarza się też, że po ostrej jeździe na autostradzie jest głośniejszy. Kilka minut na spokojnie i jak wyrówna temperaturę, wraca do normy, nie ma się czym przejmować. |
|
|
|
 |
honda2
Forumowicz
Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023 Posty: 36 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 03-02-2025, 07:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | waran73 napisał/a: | jest tam ciasno..stąd klekot | a nie luźno? |
Za ciasno bo "wyklepują/wypalają" się gniazda zaworowe i robi się ciasno między wałkiem rozrządu a szklankami/dźwigienkami zaworowymi. Dlatego szklanki trzeba szlifować. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-02-2025, 09:38
|
|
|
Rozumiem - ja akurat (w innym silniku) - mam doświadczenie takie, że wycierają się krzywki wałka rozrządu i robi się za luźno. Wtedy stuka, bo jak ciasno to stukać nie powinno. |
|
|
|
 |
Krycha12
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2024 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-2025, 00:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Rozumiem - ja akurat (w innym silniku) - mam doświadczenie takie, że wycierają się krzywki wałka rozrządu i robi się za luźno. Wtedy stuka, bo jak ciasno to stukać nie powinno. |
Przy mivec/vtec chyba właśnie to jest powodem stuków
Ciekawe jak duży wpływ na pracę silnika to ma? hhhym |
|
|
|
 |
|
|