Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.8V6 MIVEC] Pajero IV 3,8 V6 - ciągnięcie przyczepy kempin
Autor Wiadomość
raw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV ?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2025
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2025, 10:57   [3.8V6 MIVEC] Pajero IV 3,8 V6 - ciągnięcie przyczepy kempin

Witam wszystkich użytkowników tego forum.
Ostatnio chodzi mi po głowie temat zakupu Mitsubishi Pajero IV, który ma być holownikiem do przyczepy kampingowej.

Do tej pory rozglądałem się tylko za silnikami Diesla – czyli 3,2.

Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na „Pajero z Dubaju” w wersji silnikowej 3,8 V6. Z tego co czytałem one mają coś w okolicy 250 KM. Wiem, że dużo palą – ale wersja diesla do najoszczędniejszych też nie należy. Ma to być drugie auto na wypady wakacyjne. Więc to spalanie jestem w stanie przeżyć.

Czy któryś z użytkowników ma takie auto i może mi powiedzieć jaką maksymalną przyczepę (z hamulcem) można ciągnąć tym samochodem? W sensie co ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym w polu O1?

I czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym silnikiem – jak on sobie radzi z przyczepą powiedzmy 2,5T wagi?

Dziękuje za odpowiedź
Pozdrawiam
raw
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 223
Skąd: Stąd
Wysłany: 22-09-2025, 17:00   

Z tymi z Dubaju to jest tak, że:
palą dużo
silnik trzeba dokładnie przejrzeć bo sporo pyłu/piachu i tak przechodzi przez filtr

co do Diesla.
Jak o niego zadbasz (czyszczenie kolektora, EGR), wyprogramujesz EGR, zrobisz mapę (stage1) to spalanie w trasie (bez obciążenia) można na upartego zrobić na poziomie 8 litrów na 100 km (felgi 18", opony szosowe, klima wyłączona)
(a jak nie masz DPF to można hardcore'owo zejść na 7.8 co jak na 2.5 tony i aerodynamikę bloku mieszkalnego to jest nieziemski wynik).
Co do średnich wyników innych użytkowników to jest bardziej 10-12 litrów na 100 km.
Sam jeżdżę z bagażnikiem dachowym (a od niedawna z jednym z największych i najcięższych namiotów dachowych), z lodówką kompresorową w bagażniku, z klimą, na 20" felgach, oponach AT i z liftem (więc blok mieszkalny wyżej od podłoża). Spalanie ostatnio miałem na poziomie 9 litrów na 100km.
Więc da się. Nie jest to dynamiczna jazda. Raczej tempomat i jedziemy żeby było cicho (niestety powyżej pewnej prędkości Shogun i opory powietrza robią swoje co wpływa też na spalanie).

U mnie nie ma DPF, EGR jest wyłączony, EGR oraz kolektor wyczyszczony. Stage 1 zrobiony na 200KM i 440Nm (nowsze modele można zrobić mocniej i też masz 240-250KM i 550Nm).

Co do ciągania. Nie spotkałem jeszcze się z taką wagą żeby Shogun powiedział "o kurcze, męczę się".
Spora pojemność silnika, dużo mocy i tak właściwie czujesz tylko przy hamowaniu i że czas do setki spadł. Natomiast waga nie robi mu zbytnio różnicy.
Shogun pod względem ciągania ma mało sobie równych.
Ale... przy sporych przyczepach dwuosiowych dużo widziałem komentarzy że użytkownicy mówili że "nie spodziewali się że będzie bujało". Tyle że to nie kwestia mocy a jak to widziałem odpowiedzi, odpowiedniego rozłożenia masy bo ludzie często dają ciężkie rzeczy na przód przyczepy i tył "lata luźno" bo jest niedociążony.
Tyle jestem w tej sprawie powiedzieć co się naczytałem.

Moim zdaniem benzyna do ciągania nie jest idealnym rozwiązaniem. Diesel sprawdzi się lepiej.
Ale... aby "czystego" bez rdzy dorwać z tamtych stron to łatwo nie jest bo tam jednak rządziła benzyna.

Tyle moich "uwag",. Gdybym miał benzynę to podrzuciłbym więcej info, no ale ja poszedłem w diesla.
_________________

  
 
 
raw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV ?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2025
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2025, 21:57   

Ja w tym roku jechałem z przyczepą ciągnąc ją Mazda 6 Combi 2,5 l w benzynie i spalanie wyszło mi koło 17 litrów. Praw fizyki nie oszukasz. Niestety Mazda jest za delikatna do ciągania kampingu, stąd decyzja o zakupie powaznego Holownika.

edmunek napisał/a:
Ale... aby "czystego" bez rdzy dorwać z tamtych stron to łatwo nie jest bo tam jednak rządziła benzyna.

i tu właśnie jest problem. „Z Dubaju” to tylko benzyna ale za to wiadomo że tam rdzy nie będzie - taki mają klimat, chyba że trafi się model po powodziowy :D .

Z drugiej strony dorwać coś zdrowego w PL w Dieslu - co ma przebieg mniejszy niż 100 tyś km i nie kosztuje „miliona monet” - graniczy z cudem

Co do Diesla wiem, że ma w dowodzie 3,5 tony na haku. Z tymi benzynami wypowiada się tylko Chat GTP na ten temat i to też podając widełki 2,8-3,2 Tony. Wiedząc jak modele AI potrafią Halucynować - wole się upewnić u kogoś kto ma takie woziło w benzynie.

Raz jeszcze dziękuję za Twoją wypowiedź.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3582
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22-09-2025, 22:25   

raw napisał/a:
W sensie co ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym w polu O1?

3500kg

Moment obrotowy silnika benzynowego to 329N przy 2750rpm VS diesel 441N przy 2000rpm.
Więc biorąc pod uwagę parametry, lepszym wyborem wydaje się "traktor".

edmunek napisał/a:
silnik trzeba dokładnie przejrzeć bo sporo pyłu/piachu i tak przechodzi przez filtr


Nie mam tutaj dużego doświadczenia ale w moim egzemplarzu nie zauważyłem by w dolocie było więcej pyłu niż w egzemplarzach jeżdżących w naszym regionie świata. Jak szukałem swojego na ogłoszeniach w ZEA to odniosłem wrażenie że Pajero jest tam autem do wożenia dzieci do szkoły, a nie do upalania na wydmach. :wink:

raw napisał/a:
ciągnąc ją Mazda 6 Combi 2,5 l w benzynie i spalanie wyszło mi koło 17 litrów.


Tyle spali 3.8 bez przyczepy.

raw napisał/a:
ale za to wiadomo że tam rdzy nie będzie


Będzie, w mniejszych ilościach, dla przeciętnego użytkownika wręcz niezauważalna ale jednak występuje.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
  
 
 
 
raw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV ?
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2025
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2025, 08:33   

wojtas napisał/a:
3500kg

Dziękuję bardzo - barddzo mi pomogłeś.

Miłego dnia życze wszystkim
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.