 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
L200 - 2007 rok - Remont zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
hofo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2025 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-04-2025, 18:47 L200 - 2007 rok - Remont zawieszenia
|
|
|
Witam wszystkich.
Moje L200 na zasłużoną emeryturę zasłużyło na zmianę zawieszenia.
Nie za bardzo interesuje mnie lift więc mało w tym temacie znalazłem.
Zwykłe zawieszenie lub nawet jakieś wzmocnione było by mile widziane.
Moje plany:
1. Resory tył - montuję jakieś klasyczne, normalne, nawet zakupione w sieciówce
4+1 myślałem lub 4+2 żeby nie był za bardzo twardy
Nie potrzebuję liftu i nie chcę żeby jakoś wysoko stał. Tam gdzie jeżdżę terenowo i tak dawał radę więc nie jest źle.
2. Amory tył - norma pokazuje 324mm - 524mm
Wszystkie wzmocnione jakieś cuda wykraczają z tych zakresów. Nie wiem czy jak amor pracuje nie w swoich zakresach (Bez liftu) to czy jest efektywny.
3. Sprężyny przód - standard pokazuje na 313mm wysokości i 17,1mm grubości pręta.
Chciałbym jakieś może mocniejsze i myślałem o
IRONMAN (MITS040C) Niby są do liftu 2'' ale w specyfikacji 320mm wysokość i 19mm gruby pręt.
Czy te teoretyczne 7mm na wysokości rzeczywiście podniesie o 2'' zawieszenie z przodu?
Pręt jest grubszy i może to być problem.
Dziwnie będzie jak podniesie się przód a tył będzie standardowy...
4. Amory przód - Standardowe zakresy 306mm - 426mm
Chciałem tu zastosować IRONMAN NitroGas (12715GR) o zakresach 305-423mm
Niby jest do zestawu liftu 2'' ale wymiarami pasuje do standardu. Inne owszem są większe ale ten teoretycznie by pasował.
Moje pytanie?
Czy ktoś jest w stanie polecić z własnego doświadczenia jakie elementy zawieszenie jak najbliższe standardu mogę zamontować? Najlepiej coś lepszego niż standard bez zmiany wysokości.
Czy po prostu sprężyny i resory kupić normalnie, a amory z górnej półki...
Resory z tyłu każdy inny i musowo do wymiany na dwa jednakowe ale na sprężyny z przodu nie narzekam. Jak już zmieniać to na coś lepszego chyba co?
Mitsu będzie użytkowane terenowo turystycznie, raczej bez jakichś ekstremalnych offroadów.
Jakoś szczególnie obciążone nie jest...
Szuflad na pace brak - nie planuję
Wyciągarki nie ma
Płyta alu pod silnikiem
Planuję platformę na dach i namiot 3 osobowy (może 4 ale raczej się nie zmieści)
Dziękuję za opinie i ewentualną pomoc z tematem.
Do końca maja chcę mieć temat zamknięty i wszystko zrobione... |
|
|
|
 |
Ronin78PL
Forumowicz
Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025 Posty: 38 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-04-2025, 07:38
|
|
|
Wiele nie pomogę bo sam będę planował taką "operację" może na jesieni, tylko ja celuję w lift 2", z innej beczki mam pytanie, byłeś ostatnio pod samochodem? Oglądałeś pióra? Wszystkie całe czy nie? Ja mam po jednym z każdej strony pęknięte i właśnie jak mam zmienić pióra to już pójdę na całość i na dwa cale w górę. Na razie przeglądam oferty z allegro. Tanio nie jest. Możesz się też posiłkować sklepami typu ore4x4. |
|
|
|
 |
hofo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2025 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-04-2025, 16:32
|
|
|
Piór nie mam połamanych.
Auto było użytkowane dość hardcorowo przy obsłudze rolnictwa i żadne traktorowe mocno ujechane drogi nawet mokrą jesienią nie były mu straszne.
Resory jak pękały to były wymieniane raz, dwa razy do roku ale tylko ten uszkodzony.
Efekt taki że po 8 latach katowania tył z lewej to 853mmm a z prawej 895mm.
Przechył czuć nawet jak się siedzi w środku.
Liftu nie chcę bo nie miałem problemu na standardowym a topił go nie będę. 5cm do dużo jak dla mnie i będzie go mocnej bujać w zakrętach.
Tematów jak i zestawów na lift jest od groma.
Gorzej jak by się chciało normalne ale nie seryjne zawieszenie. |
|
|
|
 |
Ronin78PL
Forumowicz
Auto: L200 136KM AT 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2025 Posty: 38 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-04-2025, 18:19
|
|
|
Mam pęknięte po jednym piórze, strona kierowcy 915 mm, strona pasażera 930 mm więc jeszcze źle nie jest, one standardowo mają przechył. Przebieg 295kkm, zawias oryginalny. Może mój już jest zliftowany i Majster zmieni na lift i będzie to samo
[ Dodano: 26-04-2025, 17:54 ]
Hofo mógłbyś mi zmierzyć wysokość do rantu nadkola z przodu, umyłem porządnie przód i ostał się napis profender, wysokość prawy przód 87cm lewy przód 86cm |
|
|
|
|
 |
hofo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2025 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-04-2025, 14:47
|
|
|
Czy ktoś ogarnia firmę zawieszenia Pedders?
Jak to wygląda z zamówieniami? |
|
|
|
 |
|
|