Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
upalone gniazda zaworów Outlander III w lpg
Autor Wiadomość
pagusia28 
Nowy Forumowicz
misiek

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Police
Wysłany: 06-02-2017, 14:13   upalone gniazda zaworów Outlander III w lpg

witam :-)
jestem tutaj nowa i nie bardzo znam sięna mechanice (jak to kobieta)ale potrzebuję fachowej porady...
sprawa wygląda tak: mam Outlandera III generacji 2013 rok na liczniku 70 tys., gaz zakładany w ASO i serwisowany tez w ASO.
Minęły 3 lata gwarancji i pojawił się problem, silnik nie trzymał obrotów i zgłosiliśmy problem wizyta w ASO zalecili regulacje zaworów - zrobiona, po czym ASO stwierdziło, że są upalone gniazda zaworów i trzeba je wymienić ale gwarancja tego nie obejmuje...
ale teraz najciekawsze okazało się po wizycie u mechanika, że silnik nie trzyma ciśnienia na cylindrach (zrobiona próba olejowa i na zalanym trzyma) więc podobno to pierścienie... jakie moga być tego przyczyny, bo mam wrażenie że silnik pada a auto jest w miarę nowe, serwisowane i nie mam pojęcia gdzie szukać pomocy???
Ostatnio zmieniony przez pagusia28 06-02-2017, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2017, 14:33   

Tak to jest z tymi instalacjami montowanymi przez dilerów. Jeśli to instalacja BRC i jeśli jest lubryfikacja to jest ryzyko, że pierścienie się zapiekły od tego, na siłę wciskanego smarowidła, które w niczym nie pomaga a może narobić problemów.
 
 
pagusia28 
Nowy Forumowicz
misiek

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Police
Wysłany: 06-02-2017, 14:52   

plecho1 napisał/a:
Tak to jest z tymi instalacjami montowanymi przez dilerów. Jeśli to instalacja BRC i jeśli jest lubryfikacja to jest ryzyko, że pierścienie się zapiekły od tego, na siłę wciskanego smarowidła, które w niczym nie pomaga a może narobić problemów.


tak to jest instalacja BRC... chodzi mi o to czy mam szanse z nimi coś ugrac, udowodnic ze to z ich winy...
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 06-02-2017, 15:10   Re: upalone gniazda zaworów Outlander III w lpg

pagusia28 napisał/a:
witam :-)
jestem tutaj nowa i nie bardzo znam sięna mechanice (jak to kobieta)ale potrzebuję fachowej porady...
sprawa wygląda tak: mam Outlandera III generacji 2013 rok na liczniku 70 tys., gaz zakładany w ASO i serwisowany tez w ASO.
Minęły 3 lata gwarancji i pojawił się problem, silnik nie trzymał obrotów i zgłosiliśmy problem wizyta w ASO zalecili regulacje zaworów - zrobiona, po czym ASO stwierdziło, że są upalone gniazda zaworów i trzeba je wymienić ale gwarancja tego nie obejmuje...
ale teraz najciekawsze okazało się po wizycie u mechanika, że silnik nie trzyma ciśnienia na cylindrach (zrobiona próba olejowa i na zalanym trzyma) więc podobno to pierścienie... jakie moga być tego przyczyny, bo mam wrażenie że silnik pada a auto jest w miarę nowe, serwisowane i nie mam pojęcia gdzie szukać pomocy???


Najpierw ogarnij silnik, a potem instalację gazową.
Jeżeli po takim przebiegu wypaliło gniazda i stracił kompresje, to źle zestrojono gaz i nie kasowano na czas luzów zaworowych.

Jak masz auto po gwarancji szukaj dobrego warsztatu, nie koniecznie ASO w swojej okolicy, może na forum ktoś ci podpowie gdzie, kogo.

Ogólnie montaż gazu do tych silników to ryzyko, nie są przystosowane do tego rodzaju paliwa, co prawda cześć osób jeździ na LPG i sobie to chwali, ale trzeba bardzo uważać na zestrojenie instalacji, jej przeglądy i regulacje luzów zaworowych.

Gwarancja fabryczna wygasa po zainstalowaniu LPG (na elementy na które działa LPG)
Sprawdź kiedy ci wygasa gwarancja na instalację, jeżeli był regularny serwis z niej egzekwuj swoje prawa.

Jeżeli auto po gwarancji to może być różnie, zależy od dealera. Pisz pismo - koniecznie pismo, nic na słowa i czekaj na odpowiedź. Przed naprawą można zrobić wycenę rzeczoznawcy jeśli chcesz ciągać się po sądach.
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-02-2017, 15:36   

Witam
A na swoim outlanderze zrobiłem 100 tys na gazie i zadnej regulacji zaworów nie robiłem,tylko zatarłem silnik z powodu niskiego stanu oleju jak silnik był rozbierany to stan idealny zawory głowica.Tylko przytarł się tłok 2 i3 z jedne strony
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2017, 16:27   

Jeśli wypaliło zawory to wina źle zamontowanej lub wyregulowanej instalacji a jak zapiekły się pierścienie to albo ta lubra albo olej silnikowy kiepskiej jakości lub zbyt długie okresy miedzywymianowe.
W tym temacie na 23 stronie jeden użytkownik wrzucił fotki właśnie zapieczonych pierścieni po podobnym przebiegu na podobnej instalacji z lubryfikacją http://lpg-forum.pl/lubry...it=lubryfikacja
 
 
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-02-2017, 16:35   

plecho1 napisał/a:
Jeśli wypaliło zawory to wina źle zamontowanej lub wyregulowanej instalacji a jak zapiekły się pierścienie to albo ta lubra albo olej silnikowy kiepskiej jakości lub zbyt długie okresy miedzywymianowe.
W tym temacie na 23 stronie jeden użytkownik wrzucił fotki właśnie zapieczonych pierścieni po podobnym przebiegu na podobnej instalacji z lubryfikacją http://lpg-forum.pl/lubry...it=lubryfikacja




Ale umie się zatarły z jednej strony i raczej gaz tu nie miał wpływu tylko było zbyt mała ilośc oleju wymiana oleju co 15tys castrol eddg
 
 
pagusia28 
Nowy Forumowicz
misiek

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Police
Wysłany: 06-02-2017, 17:14   

samochód jest serwisowany zgodnie z zaleceniami ASO, wiec wierzę w ich fachowość...
wracając do zaworów, to jak mogę udowodnic że to zle dobrana mieszanka gazu? to tez robił mi serwis
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2017, 17:34   

To coś z ich fachowością nie tak jak mogli dopuścić do takiej sytuacji. Jeśli luz zaworowy był by sprawdzany i regulowany to na benzynie nic nie powinno się dziać. Na dobrze założonym i ustawionym gazie tak jak na benzynie też nie powinno się nic dziać. Tu na zawory nic innego nie mogło by mieć wpływu tylko fachowość montażystów BRC która jest już dość sławna.
A co było przyczyną tej usterki to najlepiej powinien stwierdzić rzeczoznawca.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-02-2017, 23:06   

Witam
jw kolega piecho1 -rzeczoznawca to podstawa do jakiegokolwiek ubiegania sie o pomoc/naprawe gwarancyjna.
Jezeli nie mitsubishi to brc
Jak dobrze przeczytalem to gaz byl zakladany za posrednictwem serwisu mitsubishi/przez mitsubishi wiec mamy 3/4 lata
1.rzeczoznawca
2.sytuacje opisac z opisem rzeczoznawcy
3. wyslac do centrali mitsubishi z zapytaniem np kto odpowiada za inst gazowa , poniewaz byla zakladana w serwisie
4. ubiegac sie o "dobra wole MMC Polska" w strone klienta ze strony Centrali Mitsubishi
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
pagusia28 
Nowy Forumowicz
misiek

Auto: Mitsubishi Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Lut 2017
Posty: 10
Skąd: Police
  Wysłany: 07-02-2017, 07:48   

dzisiaj podejmę ostatnią próbę rozmów z serwisem i zobaczę, co odpowiedzą???jeżeli dalej bedą upierać się przy swoim to zostaje rzeczoznawca i pisma...
dziękuje za pomoc i pozdrawiam :D
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-02-2017, 08:26   

pagusia28 napisał/a:
samochód jest serwisowany zgodnie z zaleceniami ASO, wiec wierzę w ich fachowość...
:lol: :lol: :lol: :lol:
z moich doświadczeń to faktycznie 1/4 ASO Mitsubishi to fachowcy, a 3/4 to już niekoniecznie.... Może 4 ASO to nie jest próbka do prawa Studenta, ale jakaś jest :D . a tak btw to od kiedy to w ASO Mitsu pracują fachowcy od instalacji LPG?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andyg74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 cvt +gaz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-02-2017, 09:00   

Z tego co pamiętam to zgoda na zakładanie lpg do Outlandera ,nie tracąc gwarancji i zakładanej jedynie do nowego samochodu była dopiero od roku modelowego 2015. Wsześniej nie było można było kupić salonowego Outlandera z lpg.
 
 
marrok 
Mitsumaniak


Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 290
Skąd: Biegun Północny
Wysłany: 07-02-2017, 09:37   

andyg74 napisał/a:
Z tego co pamiętam to zgoda na zakładanie lpg do Outlandera ,nie tracąc gwarancji i zakładanej jedynie do nowego samochodu była dopiero od roku modelowego 2015. Wsześniej nie było można było kupić salonowego Outlandera z lpg.


NIGDY nie można było kupić nowego Outlandera (I, II, III) z instalacją LPG, tak by nie stracić gwarancji na elementy, na które oddziałuje i które zostały zmodyfikowane.

Poczytajcie swoje książki gwarancyjne a nie snujecie słyszałem to, słyszałem tamto.
Zawsze podstawą do roszczeń gwarancyjnych są warunki gwarancyjne opisane w książkach wydawanych do samochodów, które musicie podpisać (zaakceptować warunki gwarancyjne) przy odbiorze auta (chyba, że coś się pozmieniało ostatnio).

Znam ludzi którzy zakładali gaz do nowych Outlanderów ( II i III), wszystko można włożyć do auta nawet w salonie ASO, jeśli podpisze się odpowiedni papierek, że zostało się poinformowanym o konsekwencjach swego wyboru i ich następstwach
_________________
zawsze z podniesionym czołem...

Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był
 
 
andyg74 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 cvt +gaz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-02-2017, 12:16   

No nie zupełnie wszystko gdyż w 2014 w salonie w Gdyni nie było możliwości kupienia Outlandera lpg a od stycznia 2015r występowała taka opcja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.