Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 16-08-2025, 16:12   Problem z klimatyzacją

Napełniłem klimatyzację i na wolnych obrotach jest prawidłowe ciśnienie , ale zwiększając obroty ciśnienie spada do zera i klimatyzacja nie działa co może być przyczyną (Carisma 1.8 GDI klimatyzacja ręczna)
_________________
Ross
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24345
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2025, 20:24   

Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 16-08-2025, 21:00   

Krzyzak napisał/a:
Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone?
R134a/r12
FixClima z olejem i uszczelniaczem , a ciśnienie na wolnych obrotach 45 psi
według tego zestawu .
_________________
Ross
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24345
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2025, 15:42   

Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 18-08-2025, 08:59   

Krzyzak napisał/a:
Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć.
Ciśnienie wraca do normy na wolnych i czynnik nie ucieka. Czy to może być wina osuszacza lub jakiegoś czujnika ? Czynnik jest R134a.
_________________
Ross
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24345
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-08-2025, 12:26   

ross napisał/a:
Czynnik jest R134a.
To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 18-08-2025, 13:08   

Krzyzak napisał/a:
ross napisał/a:
Czynnik jest R134a.
To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika.
Jadę do serwisu.
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.