 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z klimatyzacją |
Autor |
Wiadomość |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 16-08-2025, 16:12 Problem z klimatyzacją
|
|
|
Napełniłem klimatyzację i na wolnych obrotach jest prawidłowe ciśnienie , ale zwiększając obroty ciśnienie spada do zera i klimatyzacja nie działa co może być przyczyną (Carisma 1.8 GDI klimatyzacja ręczna) |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24345 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-08-2025, 20:24
|
|
|
Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 16-08-2025, 21:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Jakim czynnikiem napełniłeś i jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach? Jak to było mierzone? | R134a/r12
FixClima z olejem i uszczelniaczem , a ciśnienie na wolnych obrotach 45 psi
według tego zestawu . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24345 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2025, 15:42
|
|
|
Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 18-08-2025, 08:59
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Tam w środku jest zupełnie inny gaz (w butli ClimaFix). R12 nie można już (oficjalnie) stosować, wątpię też aby można było nawet nielegalnie go w Europie kupić... Mi się nie udało. R134a jeszcze się da napełnić i to polecam zrobić od początku do końca. Najlepiej po wypuszczeniu tego co obecnie masz, zdjęciu sprężarki i wymianie oleju a potem montażu na nowych, oryginalnych oringach. To samo z osuszaczem.
Jeśli nie miałeś pustego układu to zrobiłeś sobie mieszaninę o nieznanym składzie i poślizgu temperaturowym - czyli każdy składnik gazu odparowuje w innej temperaturze. Jak rozumiem masz teraz - wg tego manometru - jakieś 3 bary na ssaniu, czyli niskie ciśnienie. A ile po sprężaniu? - tam warto podłączyć i zobaczyć, bo przy obecnych temperaturach powinno być w okolicy 12 barów. Jak jest mniej, to znaczy, że sprężarka nie ma co sprężać i gazu jest za mało.
Możesz nadal próbować z tym co tam sprzedają, pewnie izobutan albo mieszanki propanu, ale nie wiem jak wyjdzie z opłacalnością.
A przede wszystkim - skoro musiałeś uzupełniać, to układ jest nieszczelny - od eliminacji nieszczelności trzeba zacząć. | Ciśnienie wraca do normy na wolnych i czynnik nie ucieka. Czy to może być wina osuszacza lub jakiegoś czujnika ? Czynnik jest R134a. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24345 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2025, 12:26
|
|
|
ross napisał/a: | Czynnik jest R134a. | To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 18-08-2025, 13:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ross napisał/a: | Czynnik jest R134a. | To oznacza, że musisz mieć stosowne uprawnienia do używania SZWO a zatem i stosowną wiedzę - w innym przypadku od kilku lat używanie R134a bez uprawnień jest przestępstwem (a nie wykroczeniem) a zatem ścigane jest z kodeksu karnego.
Masz za niskie ciśnienie w układzie i jak sprężarka wchodzi na obroty, to brakuje czynnika. | Jadę do serwisu. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
|
|