Błąd PO421 Asx 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Dario87
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2025 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2025, 20:08 Błąd PO421 Asx 1.6
|
|
|
Wyrzuca mi taki błąd ktoś to przerabial?
Błąd PO421 "Wydajność rozgrzania katalizatora poniżej progu bank 1 " |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 541 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 24-08-2025, 06:10
|
|
|
Wielkiego pola manewru nie masz. Albo pierwsza lub/i druga sonda lambda lub/i katalizator. Potrzebna specjalistyczna diagnostyka z testem sond lub ich pomiarem po wymontowaniu. Jaki masz przebieg? Jeżeli około 200 tysięcy km to możliwe, że katalizator się skończył. |
_________________ Piotr63 |
|
|
|
 |
Dario87
Nowy Forumowicz
Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2025 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2025, 06:32
|
|
|
Przebieg prawie 190tys Tak mało trwałe były by katalizatory w nich? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21075 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 24-08-2025, 11:11
|
|
|
Ja bym zrobił tak:
- sprawdził kompem jak pracują sondy + omomierzem grzałki sond
- sprawdził spaliny na skp
- jeśli powyższe wyjdzie ok to założył emulator tylnej sondy.
Edit.
Auto straciło moc, przymula? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 213 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-08-2025, 18:30
|
|
|
Bizi78 ma rację..nim zaczniesz szukać części do zakupu to najpierw sprawdź co konkretnie ci szwankuje.
Na obecną chwilę to tak naprawdę nie wiesz co nawet kupić..jedyna wskazówka od czego zacząć to ....Błąd PO421 czyli zacznij tak jak mówi Bizi78 sprawdź spaliny i sondy. Błąd Banku 1 to Uszkodzona sonda lambda (czujnik O2) – sonda za katalizatorem (tzw. post-katalityczna).
Ale nie zaszkodzi sprawdzić i tej pierwszej Do roboty |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 24-08-2025, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24481 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-08-2025, 20:38
|
|
|
zbigniew77 napisał/a: | i sądy | najpierw rejonowy, potem okręgowy - dopiero później apelacja |
|
|
|
 |
zbigniew77
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 213 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-08-2025, 20:57
|
|
|
Zapomniałeś że jeszcze jest obok sądów ....ułaskawienie Pana Prezydenta |
_________________ Zbigniew
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 |
|
|
|
 |
ManWithNoName
Forumowicz ManWithNoName
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 101 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29-10-2025, 11:34
|
|
|
Witam wszystkich!
Niedawno kupiłem ASX-a z silnikiem benzynowym 1.6 z 2012 roku.
Od sierpnia zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
Na początku — raz na kilkanaście dni, przy odpalaniu, silnik kręcił dłużej niż zwykle (niezależnie od tego, czy był ciepły, czy zimny).
Po około dwóch miesiącach zaczął wyskakiwać Check Engine.
Błędy po podpięciu do kompa:
P0421 – Nagrzany katalizator R1 – niska wydajność
L0440 – RLS High Temperature Detect
P1617 – Battery Voltage Low During Idle Stop (ale akumulator nowy)
Błąd znika po odpięcie klemy od akumulatora. Żadnych innych objawów jak spadek mocy, czy wyższe spalanie nie ma.
Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r. |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 541 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-10-2025, 08:54
|
|
|
A jaki masz przebieg? To, co możesz zrobić najprostszego to sprawdź czujnik powietrza dolotowego. Być może jest zabrudzony a być może uszkodzony. Co do pierwszego błędu, to tak jak pisałem wyżej. |
_________________ Piotr63 |
|
|
|
 |
|