Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Wymiana sondy a katalizator
Autor Wiadomość
karlik22 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw e46 2004 / COLT V 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 6
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 05-02-2011, 18:10   [CJ1A 1.3] Wymiana sondy a katalizator

Witam

Colt mojej matki zaczal palic bardzo dużo (14l) przy czym jeździł jak muł .. pojechałem na komputer. Okazało się ze colt wyrzucił jeden błąd - sonda lambda za katalizatorem. Wogóle nie dawała sygnału, natomiast 1 sonda przed katem dziala prawidłowo.
Mechanik sie autem jeszcze przejechał i powiedział mi że według niego katalizator takze jest zapchany. Auto przez 4 lata jezdziło na odcinkach 4km w jedna i 4 km w druga strone (do pracy) i czasami jakies zakupy ;D.. także całkiem mozliwe ze kat sie zapchał. I teraz nie wiem co mam robic, poniewaz powiedział ze najlepiej było by wymienic ten katalizator bo sonda znow sie spali. Niestety katalizator to za droga zabawa jak dla matki dlatego myślę jak to teraz zrobić. Macie jakies sugestie? Ja mam na mysli 2 opcje.

1. Wybebeszyc katalizator.
2.Wywalić go całkowicie i wspawać dostępne na allegro tłumiki przelotowe. np taki

http://allegro.pl/nowy-tl...1402702999.html

Tylko powiedzcie mi czy sonda (nowa) będzie działać wtedy prawidłowo za tym tłumikiem, czy tez moze bedzie świrować.. i czy się nie spali po krótkim czasie.

z gory dzieki za odp
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-02-2011, 12:33   

karlik22, przed wymiana katalizatora sprawdz najpierw spaliny analizatorem czy sa ok.
Skasuj blad sondy i zobacz czy powroci.

karlik22 napisał/a:
Colt mojej matki zaczal palic bardzo dużo (14l)

karlik22 napisał/a:
Auto przez 4 lata jezdziło na odcinkach 4km w jedna i 4 km w druga strone (do pracy


Wg mnie to spalanie jest normalne na takie traktowanie i w taka zime jak mamy.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-02-2011, 20:40   

Wymieniałem kiedyś w swoim Colcie katalizator na jakiś uniwersalny, koszt ok 250 zł - stary się wypalił, brzęczał i spaliny były za wysokie. Niestety po wymianie spaliny nadal były nieprawidłowe, więc wychodzi na to, że tylko oryginalny katalizator (dedykowany do tego modelu) może usunąć problem. Z drugiej strony bez katalizatora auto raczej nie przejdzie przeglądu.
 
 
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2011, 21:12   

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu :wink:
Mój colcik ma instalacje gazową i wydaje mi się że jak na 1.3 sporo tego gazu łyka bo teraz 12-13 litrów. jak jest ciepło 10 (lato) miasto, a trasa 10 ale przy prędkościach rzędu 100-140 (aczkolwiek nawigacja mówiła ze max 125 bo prędkościomierz perfidnie kłamie ;) ) na s8 do Białegostoku. Zgodzę się ze wyniki jak na jazdę po Warszawie normalne, ale z drugiej strony korków z reguły udaje mi się unikać :wink:
Ale teraz do sedna sprawy bo tu mam ciekawostkę. Na analizatorze spalin wyniki dobre zarówno na gazie jak i benzynie, ale... drugiej sondy tej za katalizatorem w ogóle nie ma jak się okazało (takiego go kupiłem). rok temu wymieniałem ta przed katem bo straszne dużo palił i mu się po tej operacji uspokoiło biorąc pod uwagę wcześniejsze wyniki. check engine pali się podczas normalnej jazdy na gazie, ale gaśnie jak pochodzi trochę na benzynie albo jak przełączę na gaz i jadę ciągiem i nie musi łapać wolnych obrotów na lpg. Czyli tak jakby mi błędu sondy nie wywalał tylko gaz mu się nie podobał, choć nie wiem na pewno bo błędów nie mrugałem.
Pytanie więc koledzy jest nastepujące. Jak bardzo druga sonda wpływa na spalanie i czy w ogóle jakoś? dziwna sprawa bo analizator jak mówiłem wyniki podaje w porządku a boje się trochę teraz montować tą drugą sondę bo nie wiem czy nie było jakiejś "rzeźby" robionej i czy celowo drugiej sondy nie ma, bo jak będzie to ecu zwariuje ;) jak na razie siedzi tam świeca od forda i pasuje i daje radę ;) Czyli wpływa na spalanie? :) Post długi bo chciałem dokładnie sytuacje opisać i ułatwić życie tym co się lepiej znają i chcą coś odpowiedzieć ;)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-02-2011, 12:19   

mrrubberband napisał/a:
Czyli tak jakby mi błędu sondy nie wywalał tylko gaz mu się nie podobał, choć nie wiem na pewno bo błędów nie mrugałem.
Pytanie więc koledzy jest nastepujące. Jak bardzo druga sonda wpływa na spalanie i czy w ogóle jakoś?


Uwazam, ze masz chcecka podczas jazdy na lpg, ponieważ masz zly sklad mieszanki.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-02-2011, 17:45   

W pazdzierniku wymienialem parownik i zarowno wtedy jak i po 1k km kontrolnych mialem ustawiany sklad na analizatorze spalin wiec moim zdaniem to nie to ;) nowy parownik i zaufany gazownik mysle ze ustalili dobry sklad mieszanki wspolnymi silami ;)
A jak z t druga sonda lambda i jej wplywem na wyniki spalania? wie ktos? ;)
PS. przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z kompa dziewczyny i ma jakies angielskie ustawienia i nasza ortografia z nimi pzregrywa :(
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-02-2011, 15:52   

Podobno nie ma. Druga sonda lambda generuje stale napiecie i sluzy ECU do sprawdzania dzialania katalizatora. Do korekcji skladu mieszanki ECU wykorzystuje tylko sygnal z 1 sondy.
 
 
mrrubberband 
Mitsumaniak

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2011, 12:48   

Dzięki za odpowiedź ;) Jeśli ktoś ma inne zdanie lub coś chciałby uzupełnić, zapraszam do pisania postów :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.