Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Dlawienie i gasniecie.Pomocy
Autor Wiadomość
madey
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2006, 23:26   [CA1A 1.3] Dlawienie i gasniecie.Pomocy

Witam wszystkich,
jestem nowym uzytkownikiem forum, trafilem tu za sprawa problemow z moim Coltem. Jest to chyba dosc nietypowy model. Z tego co udalo mi sie wydedukowac po ogledzinach auta i przeczytaniu historii Colta, wyglada mi to na model 1.3 Mirage z 1993, 12v automat.
Nie znam sie za bardzo na samochodach wiec wybaczcie laicki jezyk.

Auto gdy jest na obrotach i wcisnietym gazie jedzie dobrze, problem zaczyna sie gdy wciskam hamulec przy dojezdzaniu do skrzyzowan czy innym zwalnianiu. Czasem zdlawia go, tak jakbym zapomnial wcisnac sprzegla. Gdy szybko zdarze wcisnac gaz do dechy, udaje mi sie uniknac zgasniecia a auto po kilku sekundach lapie normalny rytm pracy. Przez te kilka sekund ciagnie jakby bez mocy i jakby nie reagowalo na pedal gazu. Gdy np przy hamowaniu nie wcisne gazu, zdarzylo sie pare razy ze mi zgasl. Dodam ze nie dzieje sie tak za kazdym razem, przewaznie gdy juz sie dobrze rozgrzeje.
Na pozycji drazka zmiany biegow "parking" albo neutralny,wszystko wyglada ok, auto pracuje normalnie i nie zauwazylem zadnych problemow. Probowalem ustawic na gazniku obroty, zmieniajac mieszanke powietrza ale chyba niewiele to pomoglo.
Auto ma przejechane 120k km, chce zmienic olej, bo wyglada mi na zjechany juz. Glupie pytanie, czy jest gdzies osobny olej do skrzyni biegow czy auto uzywa jednego do skrzyni i do normalnej pracy silnika? widze tylko jeden bagnet i jeden wlew oleju.
Jakies pomysly albo sugestie co moze sie mu dziac? Wszelkie rady mile widziane i gory dziekuje.
Pozdrawiam
madey
Ostatnio zmieniony przez josie 10-05-2007, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-07-2006, 00:24   

olej do skrzyni jest inny, bagnet prawdopodobnie jest z lewej strony silnika (patrząc od przodu), w głębi.
spróbuj wyczyścić przepustnicę, choć nie wiem jak to jest w gaźnikowcach, ale powinno pomóc, sposób regulacji na stronie użytkownika Krzyzak - szukaj przyjacielem twym :)
napisz może skąd jesteś i wpadnij na lokalne spotkanie, każdy chętnie zobaczy takie cudo, a na pewno ktoś ci coś doradzi :)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

  Wysłany: 23-07-2006, 13:49   

Dziwne rzeczy... 1.3 na gaźniku i z automatyczną skrzynią :?: :shock: Jak to jedzie :?: Ja też tak chce :!: :mrgreen:
 
 
madey
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 15:28   

dzieki za porady. bagnet i srube od spuszczania oleju ze skrzyni znalazlem. olej wyglada nie tak zle(kolor czerwonawy).jutro sprobuje sie tym zajac i pozmieniac mu oleje.tylko jeszcze musze zlokalizowac filtr oleju ze skrzyni.
przyjazd na spotkanie nie wchodzi w rachube. Jestem w Anglii i auto jest, nawet na tutejsze warunki, 'dziwadlem' bo to japonski import. Do tej pory jezdzilo dobrze. mysle ze pare drobnych zmian eksploatacyjnych materialow i regulacji by go postawilo na nogi tak ze chodzilby elegancko-tyle ze wlasciciel noga do aut;)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-07-2006, 15:42   

madey napisał/a:
jutro sprobuje sie tym zajac i pozmieniac mu oleje.tylko jeszcze musze zlokalizowac filtr oleju ze skrzyni.

Filtr oleju znajduje się prawdowdopodobnie w skrzyni, musisz odkręcić miskę olejową skrzyni. Aby zmienić musisz mieć komplet: filtr, uszczelki no i olej. Lepiej jedź do warsztatu ABS, zapłacisz, ale masz jakąś gwarancję.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2006, 19:16   

A gdzie kolega napisał, że to gaźnik? Tak pytam, bo mam grypę, 39 st. i może źle widzę.
Ja bym sprawdził wszystkie podciśnienia, szczególnie przy hamulcu.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-07-2006, 20:05   

Krzyzak napisał/a:
A gdzie kolega napisał, że to gaźnik?

madey napisał/a:
Probowalem ustawic na gazniku obroty, zmieniajac mieszanke powietrza ale chyba niewiele to pomoglo.

no właśnie to dziwne, ale "CA0" w gaźniku i w automacie?

ale jak z import z Japonii... to wszystko możliwe
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
madey
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 22:55   

znalazlem oznaczenie CA1A, jesli wam to cos mowi. jak chcecie to moge porobic zdjecia;)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 22:12   

CA1A to oznaczenie, że powinien być 1.3, ale gaźniki zostały w C51A i do CA1A już nie były montowane. Czekamy na zdjęcia!! ;-)
 
 
madey
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2006, 22:57   

ok,zrobie przy najblizszej okazji.
Co do watku mojego problemu. zmienilem olej w aucie, nic nie pomoglo, ale tak tez sie spodziewalem.olej w skrzyni wyglada czysto i jest do wystarczajaco, nie sadze zeby to byl problem. ale zauwazylem ze to chyba problem z wrzuceniem 1.....jak jade i zwalniam do 20-30km....wrzucam sobie manualnie 2-ojke i auto przejezdza ok, nie dusi go. gorzej jest jak musze wyhamowac do 0. wtedy ma problemy z ruszeniem....z 1 jak i z dwojki ..chociaz z dwojki i gazem do dechy sie przewaznie udaje.
jeszcze jedno jak mi go zgasi i odpale od nowa(przelozywszy dzwignie na Parking, bo inaczej nie odpali) to rusza i chwile pojedzie.
jeszcze jakies sugestie? jutro jak znajde chwile czasu w pracy to zostawiam go w warsztacie;/
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 25-07-2006, 07:31   

madey napisał/a:
ale zauwazylem ze to chyba problem z wrzuceniem 1.....jak jade i zwalniam do 20-30km....wrzucam sobie manualnie 2-ojke i auto przejezdza ok, nie dusi go. gorzej jest jak musze wyhamowac do 0. wtedy ma problemy z ruszeniem....z 1 jak i z dwojki ..chociaz z dwojki i gazem do dechy sie przewaznie udaje.

ja pier****!!! :shock: nie przełącza się w czasie jazdy w dół!!!! po co na tą dwójke wrzucasz? silnik sam ci wrzuci jak będzie potrzebował,
no chyba że masz sekwencyjną skrzynię...
nie wiem jakie masz tam biegi, ja mam w Colcie 'P R N D 2 L', można ruszać z L, ale przełączać tylko w górę czyli na 2, a potem na D. Jedyne do możesz w czasie jazdy zrobić to nacisnąć OD/OFF lub POWER/ECO.
ALE MANUALNIE W DÓŁ NIE WOLNO :!: tak przynajmniej czytałem w jakiejś instrukcji używania...
ja gdy wrzucę D to wyłączam dopiero po 300km.
Acha i odpalać można tylko na P lub N, w innym ustawieniu nie odpali - zabezpieczenie.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 08-05-2007, 12:27   

tomusn, tak sobie przegladam forum i mnie zaintrygowalo to, co napisales. Mianowicie: sam Coltem/AT nie jezdzilem, ale swego czasu posmigiwalem Audi A4 quattro z AT. Tam jest PRND + Tiptronic z 3 biegami. I tu jak najbardziej bylo wskazane swobodne przelaczanie z D na tiptronic (gdzie po przelaczeniu, czyli wajcha w bok, auto jechalo na bierzacym biegu i mozna bylo go sobie zredukowac, nawet do 1, z tym, ze pow. pewnej predkosci po prostu sie nie dalo. Np. na 1 nie mozna bylo wrzucic chyba pow. 20km/h itd. - nie pamietam dokladnie bo to 6 lat temu bylo) np. podczas jazdy z przyczepa lub po offroadzie.

Pytam wiec z ciekawosci, to jak jest z tymi biegami z D na manual - mozna przelaczac podczas jazdy, czy nie?

PS: Zdecydowanie nie przesiadlbym sie na AT na stale - moj organizm odrzuca opcje, ze gdy tylko pusci sie hamulec, auto rusza. :P ;) Mialbym raz z tej przyczyny dzwon wyjezdzajac z podporzadkowanej... :(
_________________

 
 
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2007, 14:34   

Optic napisał/a:
tomusn, Tam jest PRND + Tiptronic z 3 biegami.

Pytam wiec z ciekawosci, to jak jest z tymi biegami z D na manual - mozna przelaczac podczas jazdy, czy nie?

(

Jak sam napisales w tym audi miales tiptronic czyli "wajha" w bok i tam miales teroetycznie manulana zmiane biegow i w czyms takim oczywiscie mogles zmieniac gora/dół a tutaj mamy zwyklego automata bez tiptronicu i te biegi ktore sa oprocz D sluza do ruszania i jazdy pod duze wzniesienie i drugi do jazdy po miescie czyli max chyba 60km/h i je mozna tylko przezucac w gore !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.