| [E3x 88-92] wodziki ( w szkrzynii biegow ? tak to sie zwie ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:17   [E3x 88-92] wodziki ( w szkrzynii biegow ? tak to sie zwie ? |   
 |  
               | 
 |  
               | no i znow problem   
 jak nie urok to no ten teges wiecie
  tak jest z galem miesiac w miesiac cos musi wyjsc     
 tym razem obstawiamy wodziki w skrzynii biegow
  no i potrzebuje wiedziec co i jak, za ile i co robic, czy zrobie to sam ew. z pomoca kogos .krok po kroku   
 jakie sa objawy
  1 wchodzi  2 juz nie (chociaz czasem zlapie )  3 jest, 4 tez jest,ale wchodzi strasznie lekko,5 jest , wsteczny czasem   te biegi ktore nie wchodza mozna powiedziec "ida" jak w maslo strasznie lekko, bez zadnego oporu zatrzymywania sie ...
 
 please help me
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Meteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zadnych zgrzytow nie ma ? chcesz wbic np 5 i gdy puscisz sprzeglo lewarek wraca na pozycje luz ? jezeli tak to moga to byc ciegna - regulacja powinna pomoc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | yyyy nie wiem jak z 5  ale wiem ze jak wciskam sprzeglo, wbijam 2 puszczam sprzeglo i jest tryyyyh ( zgrzyt )  no i bieg nie wchodzi . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Meteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak zgrzyta to moga to byc synchronizatory , ale szczerze mowiac to ciezko bedzie cokolwiek powiedziec bez wyjecia skrzyni , moze ktos cos jeszcze Ci doradzi na forum , ale jak zgrzyta to nie dobry objaw niestety 
 Ps. przyczyn to moze byc kilka i jak juz cos to lepiej zeby to byly wodziki niz synchronizatory
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym obstawiał synchronizatory bo jest zgrzyt a w galach zwykle właśnie 2jka leci. |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 12:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | po konsultacji telefonicznej z nadwornym mechaniorem  - Krzyzakiem  okazalo sie ze to ciegna  (trza je wymienic ) tera tylko telefoniren tu Japaneze
  i paczka do sz-n   
 (Krzyzaczka prosze o wpis dostanie "pomogl"
  ) 
 dziekuje Krzyzaczku
  :* |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojmi1   Mitsumaniak
 lancer kombi i gal
 
  
 Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 49 razy
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 1579
 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2007, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wyglada to na synchronizatory ale bardziej na wysypanie lozyska jezeli stalo sie nagle np na walku zdawczym jezeli powstanie luz miedzy sprzeglowym-atakujacym a zdawczym to synchronizatory sie oddalaja wystarczy ok 1 mm i jest tak jakbys nie mial wogole synchronizatorow 1 Czy sobie poradzisz tak ale nie sam
 2 co trzeba miec oprucz cierpliwosci i manuala --- aparat cyfrowy i suwmiarke i papier do notatek sciagacznie duzy, mlotek, pobijak, punktak---- jeszcze kanal w warsztacie tez jest pomocny
 3 wyciagnac skrzynie rozkrecic rozpolowic zdjac obudowe suwmiarka zmierzyc wszystkie lozyska ocenic
 zebatki tzn jezeli ubytek zeba nie przekracza 15-25 % nominalnej wysokosci to jeszcze bedzie okej zwrocic uwage na szlamy i olej czy niema w nich jakis kawaleczkow , bardzo istotne jest ocenienie gniaz lozysk czy aby nie sa wycharatane
 4 spisz wszyskie oznaczenia na lozyskach zmierz wymiary wewnetrzna srednica zewnetrzna i szerokosc----- i zamiesc albo daj na pw albo dzwon 604 294014
 podam ci oznaczenia dla KOYO I CBK /osobiscie cenie polskie cbk niski koszt i pewne/
 5 bardzo wazne --- przy demontazu lozysk z tzw. choinek zwroc uwage na podkladki ich kolejnosc
 najlepiej przygotuj sobie z 5 pudelek
 6 przy montazu uzyj silikonu-hermetic 300*c np czerwony
 7 nie zapomnij zalac skrzyni olejem ale zwroc uwage by nie byl zbyt zadki // ja stosuje hipola- //
 8 egzaminy pierw po zdawaj
     9 dobrze miec manuala wydrukowanego
 |  
				| _________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-05-2007, 23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | jestem ciekaw czy wiecie   
 jak myslicie ile kosztuja ciegna ? ( bez patrzenia do katalogow i dowiadywania sie , wiecie ?  )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 odpowiedz jest prosta . jedyne 1100 zl
  , poniewaz jak to powiedzial gosc w sklepie, one sie poprostu nie psuja, i nie ma zamiennikow   
 galant od wczoraj stoi na warsztacie ( ostatnie dni stal pod blokiem ,bo musielismy zalatwic te ciegna, poniewaz stracil juz wszystkie biegi procz 1 , i nie dal sie nawet wrzucic na luz )  i mechaniorzy nie zbyt moga sobie z nim poradzic ...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piszpont [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-05-2007, 11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mialem identyczna przygode z biegami (objawy), powoli tracilem poszczegolne biegi az zostaly 3 i 4 . Mechanicy z ktorymi mialem przyjemnosc tez sadzili ze to ciegna ! Okazalo sie ze nie, to synchronizatory ,stad rada zanim kupisz ciegna ,wyklucz inne mozliwosci .
 Kupilem skrzynie 290zl (allegro), za wlozenie dalem 200zl ,ciesze sie teraz wszystkimi biegami nie ruszajac ciegna "palcem".
 pozdrawiam i wspolczuje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-05-2007, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | piszpont napisał/a: |  	  | Mechanicy z ktorymi mialem przyjemnosc tez sadzili ze to ciegna ! Okazalo sie ze nie, to synchronizatory ,stad rada zanim kupisz ciegna ,wyklucz inne mozliwosci | 
 ciegna sa juz kupione, jak sie okazalo przy rozbiorce juz kiedys byly wymieniane , narazie samochod stoi na warsztacie ( chyba od czwartku czy piatku ) a oni nadal nie potrafia sobie z tym poradzic, i ciagle to znajduja jakies problemy ) .
 
 jak to nie pomoze, to trzeba poprostu podpalic ten samochod i bedzie spokoj
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |