Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chrobotanie na 5 biegu
Autor Wiadomość
Rafo
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2007, 10:28   Chrobotanie na 5 biegu

Witam wszystkich. Swojego miśka mam już prawie rok, wczesniej nie było większych problemów natomiast od jakiegoś czasu słyszę nietypowe chrobotanie podczas jazdy na 5 biegu, zmieniając na inny bieg nie ma tego, wyrzucając na luz też nie. Nie wynika to z jazdy po nierównościach. Chrobotanie wystepuje niesystematycznie, czyli chrobocze przestaje i tak w koło. Właczając radio oczywiście tego nie słychać ale to nie jest metoda:)
Prosze o jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2007, 20:34   

wrzuć 5 bieg stojąc w miejscu (na sprzęgle) i pogazuj troche - wyeliminujemy ewentualne luzy i spróbój delikatnie popuszczać sprzęgło to zobaczysz, czy winna temu jest większa prędkośc, czy dzieje się tak od razu jak wrzucisz 5 bieg
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2007, 22:59   

jeżeli takie chrobotanie objawia się lub nasila przy przejściu z przyspieszania do hamowania silnikiem to niestety może to być początek końca dwumasowego koła zamachowego. Oby to nie było to bo jeśli tak to naprawa waha sie ok. 2 kzł.
_________________
Pieniek
 
 
Rafo
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2007, 07:18   

Dzieki Chooper sprawdze dziś tak jak radzisz.
Natomiast co do koła dwumasowego, owo chrobotanie (głupia nazwa ale nie wiem jak to określić) nie występuje przy hamowaniu silnikiem tylko jak dodaje gazu na 5 biegu i tylko na 5, natomiast jak puszczam gaz to ustaje natychmiast niezależnie od prędkości i tak jak pisałem jest nieregularne.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 10-05-2007, 17:50   

a dokładnie skąd to chrobotanie dochodzi??? czy z silnika (spod maski) czy okolic mieszka od dźwigni zmiany biegów??? tak to można tylko zgadywać...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Rafo
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 07:19   

Witam was, wczoraj troszkę poeksperymentowałem, wiem że to niewiele informacji żeby coś stwierdzić na odległość no więc: chrobotanie wychodzi ewidentnie od spodu gdzieś w okolicy lewego koła lub skrzyni przy prędkości od około 80 km, na postoju przy wrzuconym biegu nic nie słychać, gdy chę ruszyć z 5 biegu (jak radził Chooper) tez nic nie słychać. Wczoraj jednak usłyszałem to tez na 4 biegu, po prostu przy niższych biegach nie ma bo za mała prędkość. Gdy jestem już rozpędzony ok 100 km dodaje gazu wtedy się pojawia a gdy spuszczam gaz ustaje, gdy przy tej samej prędkości wyrzucam na luz też ustaje. Cholera drażni mnie to jak diabli. Dziekuje wam za wszystkie podpowiedzi ale chyba czeka mnie wizyta w serwisie.
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 09:31   

ni chcialbym zle podpowiadac ale mialem podobne objawy z tym ze u mnie njbardziej bylo slychac jak na skreconych kolach ostro przyspieszalem - no i okazalo sie ze winny byl przegub
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-05-2007, 10:54   

Bo na skręconych przednionapędowym autem nigdy się nie powinno ostro ruszać.Pozatym Rafo pisze że to tylko na 5 i 4 biegu występuje więć gdzieś tu trzeba szukać przyczyny. Może coś się dzieje z przekładniami w skrzyni?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 11-05-2007, 17:11   

Rafo a może Twoje przednie opony już się kończą i i przy większej prędkości dają efekt szumienia lub chrobotania??? pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Rafo
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2007, 08:46   

Chciałbym żeby to były opony ale nic z tego, miesiąc temu założyłem nowiuśkie, byłem zobaczyć czy z nimi wszystko ok i nie są to opony. Dzieki za zainteresowanie tematem
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2007, 20:15   

Chciałem jeszcze dodać że kolego miała bardzo podobny objaw w Leonie i okazało sie że to przegub ale nie przy kole tylko przy skrzyni biegów.
_________________
Pieniek
 
 
Rafo
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 08:20   

Witam, dzieki Pieniek naprowadziłeś mnie na właściwy trop, pisałem kiedyś o wibracjach przy większych prędkościach, byłem w serwisie i powiedzieli mi że to skrzywiona półoś a teraz jeszcze wystapiło to chrobotanie podczas jazdy pod obciążeniem - poczytałem na innych forach sugerując się twoją podpowiedzią i wynika z tego że to przegub wewnętrzny. Do mechaniora jestem umówiony pod koniec tygodnia, myslę że to tego czasu nic się nie posypie. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi, odezwę się jak będzie po wszystkim. Pozdrawiam
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2007, 21:09   

Jeżeli masz skrzywioną półoś to tym bardziej prawdopodobne, że wykończyła ona przegub wewnętrzy ale uważaj bo ten koleś z Leona tak jeżdził dłuższy czas potem odgłos zaczął narastać zmuszając go do umówienia terminu w warsztacie. Niestety po dwóch dniach od zwiększenia wibracji przegub rozleciał się i Leon do warsztatu dojechał na sznurku.
_________________
Pieniek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.