Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C12V 1.5] Przegóby wewnętrzne w lancerach i półośki
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
  Wysłany: 07-05-2007, 17:01   [C12V 1.5] Przegóby wewnętrzne w lancerach i półośki

Ostatnio tzn w niedziele zaliczylem wymiane gum-oslony gumowej wewnetrznego przegobu w lancerze kombi C12 /4g15 v8 90r - Niebieski Przyplyw/
zaczol dawac znac o sobie tykaniem przy zmianie biegow .
Istotne w tym jest to ze przegob wewnetrzny inaczej sie demontuje z auta niz w lancerze z 4wd / 4g37 C37 4wd Czerwony Tygrys/ z powodu innej wewnetrznej konstrukcji .
c37 ma przegub wew. wykonany w ksztalcie kielicha o zewnetrznej obudowie w ksztalcie cylindra od wewnatrz
znajduje sie kosz z 5 kulkami /sred. ok 20 mm/ a w kielichu wyfrezowane sa bieznie dla kul /ktore wykonuja ruch posuwisty w celu kompensacji dlugosci pol osi od zewnatrz znajduje sie drut sprezysty ktory zabezpiecza wew zabierak przed wyjechaniem poza obreb kielicha.
---- tak wiec po wyciagnieciu koncowki poloski z piasty demontaz ze skrzyni wykonuje sie jednym szarpnieciem
C12a kombi naped tylko przod konstrukcja przegobu wewnetrznego jest inna znajduja sie tam 3 rolki na zabieraku o polokraglych zewnetrznych plaszczyznach ulozyskowane na zestawach igielkowych /bez koszyka/ w kielichu zewnetrznym wykonane sa rowki-bierznie robocze do kompensacji a kielich od zewnatrz
ma widoczne wglebienia miedzy bierzniami-kompensacji wydluzen liniowych a bierznie na koncowkach zewnetrznych nie sa zabezpieczone /tak jak w 4wd/.
wniosek przy demontarzu trzeba uzyc lyzki lub drewienka i mlotka /kiedys sie spiolem chyba z joasie/
Dodam jeszcze ze istnieje roznica w dlugosciach polosiek miedzy 4wd a przednionapedowym

a tera opis demontazu i montazu pol os w lancerz colcie i innych tez :
1 ustawic samochod na plaskim lub wjechac na tzw. kanal
2 zaciagnac hamulec reczny wrzucic np 1 bieg
3 poluzowac sruby na kolach
4 zdemontowac zawleczke i odkrecic srube polosi -- klucz 32
5 przy uzyciu podnosnika np zaba podnies auto
6 odkrecic kolo i zdjac
7 przy starszych autach i przy niepewnym podnosniku podbudowac auto koziolek lub jak ja pod belke silnika wkladamy swoje kolo i np kolo z felga z malucha /innego zastosowania dla malucha nie widze he he/
gwarantuje to stabilny podpor--- wyciagnac podnosnik
8 odkrecic dwie sruby z mcpersona dol amora --kluch 17 najlepiej 1 oczkowy do blokowania drugi nasadka na grzechotce
9 podbic koncowke poloski mlotkiem i naprzyklad pretem alu lub drewnem jako przedluzenie, uwazac na gwint na polosce lubi sie uszkodzic ale o tym na koncu
10 manewrowac tak piasta i breszka by wachacz maksymalnie przygiac ku ziemi i wysunac koncowke z piasty
11 po oswobodzeniu koncowki poloski z piasty- podwazyc przy uzyciu lyzki lub duzego srubokreta koncowke ze skrzyni i jednym szarpnieciem ja wyswobodzic / od strony skrzyni tzn mechanizmu roznicowego koncowka zabezpieczona jest drutem sprezystym w rowku wewnetrznej koncowki polosi
- mozna tego dokonac udezajac przez drewno mlotkiem od strony kanalu
-- w 4wd przy kielichu o ksztalcie walca wystarczy szarpnac
---- trzeba szmatka zatkac otwor-wieloklina w skrzyni aby nie uciekal olej
12 --- majac wymontowana poloske mozemy przystapic do prac przy polosce najlepiej wkrecic w imadlo poloske na stole warsztatowym , jezeli robimy to na parkingu warto podlozyc karton aby nie zapiaszczyc .
a-- wymiana gum - oslon na przegubach ----trzeba zdjac opaski zaciskowe z przegubow
jezeli wymieniamy gumy na dwuch przegubach tzn wewnetrznym i zewnetrznym to najlepiej zdemontowac
przegub wewnetrzny zabierak zabezpieczony jest segerem typu z demontujemy go szczypczmi do zegerow
zewnetrznych /czyli takie gdzie bolce po przycisnieciu szczypiec sie rozchodza--- w najgorszym wypadku przy odrobinie wprawy dokonamy tego ciekim twardym szpikulcem lub srubokretem .
Po wyciagnie zabieraka sciadamy gumy /jezeli to z dwuch stron to przez poloske przeciagniemy tez w strone wewnetrznego oslone zewnetrzna --guma sie podda/
b-- wymiana przegubu wewnetrznego to jak wyzej proste / chociaz sam przegob wewnetrzny zadko jest dostepny/
c-- przegub zewnetrzny to bardziej zawzieta bestja w demontarzu i trzeba urzyc mocnego imadla ustawic polos przegubem w dol polozyc szmate pod spodem i uderzyc w niego 3kg mlotkiem jest zabezpieczony drutem sprezystym zazwyczaj spada po pierwszej persfazji
---- smarowanie osobiscie zalecam smarowac przeguby smarem grafitowym polskim/ 12zl 1kg na cpn czasami do gum lub przegubu dodaja nam niby dedykowany przez producenta w tupce lub woreczku ale jezeli jest za jasny i niema grafitu szkoda go uzywac akupowanie specjalnie tubek ze smarem do przegubow w sklepie to rozrzutnosc lub jest to smar uniwersalny do niczego/ dawka maksymalnie
ale nie wieksza niz 50% pojemnosci przegubu i gum-oslonywarto wypelnic poprostu przegub a oslone zostawic pusta sila odsrodkowa go juz rozprowadz.
---- uwaga na temat opasek , zazwyczaj do kompletow dodaja nam opaski blaszane do montazu ktorych niezbedny jest specjalny klucz-szczypce moj patent plastikowa opaska zaciskowa samoblokujaca a do nich starczaja obcinarki
13 montaz to samo tylko w odwrotnej kolejnosci
14 problem z gwintem na koncowce poloski tu najbardziej przydatna jest narzynka M22x1,5 warto ja miec
15 momenty wg manuala lub przy makpersonie na chama przy nakretce poloski juz na ziemi :na maxa i cofnac 1/4 obrotu felaga tez na chama i tez na ziemi

wymiary oslony gumowej przeglubu wewnetrznego 22x72x87mm/najmniejszy otwor x najwiekszy otwor x dlugosc w pozyscji statycznej// sa to wymiary orientacyjne z pomiaru oznaczenie Mitsu MB 297454B
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
Ostatnio zmieniony przez akbi 31-05-2007, 21:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.