 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 23-04-2007, 01:38 |
[C52A 1.5] Tranzystor mocy J121 do MITSU |
Autor |
Wiadomość |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 12:46 [C52A 1.5] Tranzystor mocy J121 do MITSU
|
|
|
Potrzebuję tranzystor mocy do mojego mitsu. Niektórzy nazywają go modułem zapłonu ale chyba chodzi o tę samą część.Od jakiegoś czasu samochód zaczął mi przerywać,szarpać w pełnym zakresie prędkości obrotowej.Wreszcie stanął i musiałem zaholować go do warsztatu, gdzie mechanik powiedział,że prawdopodobnie padł ten element. Tranzystor może być używany,lecz sprawny.
Proszę o pomoc.Może by ktoś wiedział,czy istnieje jakiś zamiennik tego elementu.
Pozdrawiam WYSOKIE FORUM |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 09-12-2005, 13:32
|
|
|
Spisz oznaczenia szukanego elementu i skocz do sklepu elektronicznego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-12-2005, 13:41
|
|
|
Prędzej padła cewka WN, bo to ona najczęściej w 4G15 pada. Choć nie wykluczam tranzystora - tylko podaję ogólnie, bo mechaników znających się na Mitsu jest tylu co palców drwala po wypadku z piłą...
Zapytaj się użytkownika Josie, bo on ma zewnętrzną cewkę (trzeba wyprowadzić kable na zewnątrz) od poldka chyba, bo dostanie oryginalnej to spore koszty. |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 16:07
|
|
|
Witam ponownie na FORUM.
Dalej w sprawie tranzystora mocy J121...--mechanik powiedział,że iskra jest, ale słaba i wymaga właśnie wzmocnienia przez sprawny J121.
Moja wizyta w sklepie elektronicznym chyba odpada,ponieważ ten tranzystor nie jest typowym tranzystorem pojedyńczym, lecz układem elektronicznym podobno hybrydowym o oznaczeniu producenta J 121. Nie wiem,czy to może być cewka, jeśli iskra jest, ale słaba???
Proszę o pomoc... pozdro.....justano |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-12-2005, 14:11
|
|
|
No ja bawiłem się z cewką w 4G15 8v - nie wiem czy masz 8v czy 12v. W 8-zaworowym cewka oryginalnie siedzi na kolektorze ssącym (na 2 śruby) i podmiana na inną nie stwarza problemu - po prostu zarabiasz końcówki inne na kable i tyle. W 12v trzebaby wyprowadzić kabelki bo cewka jest bodajże w aparacie.
Jesteś pewien że cewka nie ma przebicia?? U mnie miała właśnie. Może połowa energii iskry lata gdzieś po ebonicie cewki do masy? Zwróć też uwagę, jeśli masz 8v na przewody do cewki - te 12voltowe - jest tam złączka która u mnie przerywała (wywaliłem i zlutowałem) |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2005, 22:35
|
|
|
Serdeczne dzięki JOSIE za rady.Mam silnik 8 zaworowy i cewka jest tam,gdzie piszesz.
Nie zrobiłem tego,co piszesz..,a powinienem.Wpadłem w panikę, po tym jak mi zaczął przerywać, by wreszcie stanąć..i odprowadziłem go na lince do naprawy.
To właśnie elektryk powiedział mi,że padnięty jest ten tranzystor mocy J121,dlatego go poszukuję.
Mam wrażenie, że on się chyba na tym trochę zna,pomieważ wykonał już 3 naprawy mojego Mitsu.W zeszłym roku wymienił mi padnięty komputer,miesiąc temu powymieniał elementy aparatu zapłonowego:łożysko i jakąś elektronikę...,a teraz znowu ten J121.
Po naprawie aparatu zapłonowego wymieniłem wszystkie przewody wysokiego napięcia,kopułkę oraz palec.Natomiast przewodów 12 V do cewki nie sprawdziłem...
No właśnie i problem jest tego rodzaju,że w tej chwili mój Colt stoi w warsztacie i elektryk dał mi ten cholerny J121 (zawsze kojarzy mi się z J23 ze Stawki większej niż....) ,żebym załatwił gdzieś taki sam lub jego jakiś zamiennik.
pozdrawiam Ciebie i dzięki za rady jurek
p.s. na ten sam temat napisałem w Forum pt. Colt |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-12-2005, 15:37
|
|
|
Pamiętaj też o tym, że w starszych Misiach czyli takich jak nasze padają kondensatory w komputerze, co prowadzi do uszkodzenia całego ECU. Jak kupiłeś używany komputer (a raczej tak było) to koniecznie wymień w nim kondensatory na nowe, bo skończy tak jak poprzedni prędzej czy później. |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2005, 19:10
|
|
|
CZEŚĆ FORUM-owicze. Na początek - Wielkie Dzięki - dla ARTI-ego,Krzyżaka, no oczywiście dla Ciebie JOSIE, że chcesz wspomagać mnie - początkującego neciarza i początkującego elektryka i elektronika.Dotychczas radziłem sobie dość dobrze z kłopotami mojego Misia.Mam go już 10 lat i do zeszłego roku nie miałem żadnej awarii.Ok. jednego roku temu wymieniłem sam, oba przeguby napędowe.Ok.roku temu,jak wspominałem wcześniej wymieniłem ECU (to już elektryk). Trzy miesiące temu miałem też kolejny mechaniczny problem.Po zjeżdzie z czerwonych świateł na głównym skrzyżowaniu Włocławka - nagle stracił napęd.Po zholowaniu do garażu - postawiłem diagnozę,że prawdopodobnie padła tarcza sprzęgłowa lub docisk,ponieważ przy uruchomionym silniku i puszczanym sprzęgle, nie ruszał,ale dawał sie słyszeć lekki mechaniczny szum.Po wyjęciu przeze mnie osobiście skrzyni okazało się ,że sprzęgło jest w najlepszym porządku,to samo docisk.Uznałem więc,że problem leży w skrzyni biegów i ją rozebrałem.Oczywiście - był problem w jej rozebraniu - bo jak zwykle skośnoocy muszą zastosować jakiś chwyt.Ale poradziłem sobie również z tym.
I wyobraż sobie JOSIE - skrzynia również była w porządku.Koła idealne,łożyska idealne..,a samochód nie ma napędu.Pomyślałem,że cudów nie ma i wróciłem do półosiek napędowych -by z wielka złością stwierdzić,że na prawej półośce napędowej od strony skrzyni biegów obcięły się frezy.........Niepotrzebnie wyjęta i rozebrana skrzynia biegów,także sprzęgło...Byłem na siebie tak wkurzony,że wypiłem sam ze złości 1 but. czystej..., a na drugi dzień po złożeniu całości - 2 butelki oczywiście też sam..,też czystej...
Jeśli zaś chodzi o elektrykę - to bałem się dotykać do mitsu..Fachowcy ostrzegali mnie,żeby tam nie dotykać niczego,bo można zepsuć więcej.
Dzięki JOSIE za radę, jeśli chodzi o kondensatory.Na pewno zlecę to elektronikowi zawodowcowi, ale póki co..,muszę uruchomić mojego mitsu i odjechać nim z warsztatu.
Nie chcę także dawać jakichś rad mojemu fachowcowi - bo na pewno by się obraził...- wiesz JOSIE -jakie o sobie mniemnie mają "tacy fachwcy..."
Wszystkie RADY WASZE biorę do serca i na pewno z nich skorzystam...
POZDRAWIAM WSZYSTKICH - po usunięciu awarii niezwłocznie WAS o tym powiadomię -
zobaczymy - czy postawiona przez mechanika diagnoza okazała się słuszna...
Może to przydać się innym Mitsumaniakom... Do miłego...wszystkim justano |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 11-12-2005, 19:45
|
|
|
justano napisał/a: | Wielkie Dzięki - dla ARTI-ego,Krzyżaka, no oczywiście dla Ciebie JOSIE
|
Ja to Ci raczej nie pomoglem . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2005, 21:14
|
|
|
Jurek - jeszcze nie raz bedziesz mial okazje sie przekonac, ze wejscie do naszej Mitsumaniakowej rodziny to byl dobry ruch. Kazdy chetnie Cie wspomoze - jesli tylko bedzie potrafil. Skoro mowa o tranzystorze, to tez nie bardzo wiemy jaki jest tam w srodku - przyznam szczerze, ze kiedys szukalem jakiegos zamiennika i do niczego konkretnego nie doszedlem. Na pewno jest to tranzystor wysokonapieciowy NPN. Najprawdopodobniej jest to zespol dwoch npn w ukladzie Darlingtona (oczywiscie mowa o silniku R4, bo V6 ma az 4 tranzystory w srodku).
Jedyne co moge jeszcze poradzic, to:
1. w sprawie kondensatorow zajrzec na moja strone WWW
2. w sprawie tranzystora - poszukac w katalogach elektronicznych wysokanapieciowego npn - byc moze juz jest taka technologia, ze mozna go zastapic jednym tranzystorem. |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2005, 21:41
|
|
|
Dzięki KRZYŻAK - pójdę tym tropem, jeśli wcześniej nie załatwię oryginalnego J121 - ponieważ puściłem "wici" we wszystkie kierunki...i czekam na odzew...
pozdrówka jurek vel justano |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-12-2005, 22:12
|
|
|
No to kilka linków - gdzieś się na pewno znajdzie bo to auta na rozbiórkę:
lancery z allegro
colt allegro
autokasacja
Gdzieś na pewno mają. Nie wiem tylko czy ten tranzystor występuje w takiej samej postaci w 12v i 8v |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2005, 19:58
|
|
|
WITAM FORUMOWICZÓW.
JOSIE jesteś WIELKI... Skrzystałem z Twoich linków - co prawda posiedziałem pół wieczorka przy kompie, napisałem kilkanaście meili, ale zaowocowało to telefonem do mnie, z Poznania. Jutro będzie wysłany ten tranzystorek J121 i jak dojdzie,to niezwłocznie powiadomię WAS ,czy mój Misiu odpalił...???, a jeśli nie, to powiem, co przy nim dalej robię ,żeby odpalił.
Krzyżak - Tobie też dzięki za rady... pozdrówka dla wszystkich - cześć
jurek s.
[ Dodano: 17-12-2005, 15:41 ]
Witam wszystkich.
No wreszcie moje kłopoty skoczyły się.Mój Colt odpalił.Okazało się jednak,że padł ten tranzystor J121.
Dzisiaj właśnie odebrałem samochód z warsztatu.
Za tranzystor zapłaciłem 60 zł plus 9 zł przesyłka z Poznania.
Za usługę zapłaciłem 200 zł.
Przy okazji chcę,,<<< WSZYSTKIM MITSUMANIAKOM POLECIĆ>>> bardzo dobrego specjalistę, właśnie z POZNANIA,który rozwiąże i pomoże Wam w problemach z diagnostyką silnika,wymianą, naprawą i regeneracją elektronicznych układów sterowania właśnie do Mitsubishi - wszystkie modele do 1996r.- po niskich cenach. Oto jego telefon: +48 509 151 100
Meil podam za chwilę w następnym liście...
pozdrawiam justano
[ Dodano: 17-12-2005, 15:50 ]
justano: podaje adres e-mail do specjalisty, od Mitsubishi z Poznania:
michał@remar.net.pl wystawia on także swoje części do Mitsubishi na Allegro
pozdrawiam justano |
|
|
|
 |
|
|