Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Wymiana osłony gumowej przegubu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-07-2009, 17:39   [EA2A 2.0] Wymiana osłony gumowej przegubu

Podczas wymiany rozrządu zauważyłem niewielkie pęknięcie osłony gumowej (harmonijki) na przegubie wewnętrznym lewej, krótkiej półosi. Oczywiście chcę ją (osłonę) wymienić. Dodam, że w aucie jest skrzynia automatyczna.
Pytania:
1. Czy guma ta jest taka sama w skrzyniach automatycznych i manualnych w Galach EA?
2. Czy jest dostępna w zamiennikach, bo nie mogę znaleźć?
3. Czy muszę wyjąć półoś z auta żeby tą gumę wymienić?
4. Jak jest zabezpieczony na półosi przegub zewnętrzny?
5. Czy po wypięciu obu sworzni dolnych wahaczy w zwrotnicy i wysunięciu przegubu ze zwrotnicy da się zbić przegub zewnętrzny z półosi?
6. Jeśli trzeba wymontować półoś to czy nie wyleci mi olej ze skrzyni jeśli auto podniosę z lewej strony na lewarku? (to byłaby tragedia gdyby wyciekł)
7. Czy ktoś już wymieniał gumę osłonową na przegubie wewnętrznym?

Wymianę w/w osłony "zgram" z wymianą lewego giętego wahacza (powinien dojść we wtorek) i przy okazji sprawdzę stan sworzni wahacza prostego dolnego.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-07-2009, 22:39   

Hugo,

ad 1. guma jest identyczna.
ad 2. czy są zamienniki?na 100% nie wiem ale sadze ze jak zmierzysz średnicę na
półosi i przegubie to dostaniesz bez problemu.
ad 3. łatwiej i szybciej będzie jak półoś będziesz miał na stole,
ad 4. półoś w przegubie porusza się na trzech łożyskach igiełkowych,one są
zabezpieczone zawleczkami przed spadaniem,po rozpięciu opaski,tej na
przegubie,półoś swobodnie wyjdzie z przegubu.
ad 5. ja radziłbym odkręcić wahacz prosty na tulei i Macpersonie,oczywiście wcześniej
odkręcając śrubę na zwrotnicy trzymającą półoś,weź później łyżkę do opon i włóż
pomiędzy skrzynie a przegub,energicznym szarpnięciem wybijesz ja ze skrzyni
ad 6. niestety lepiej będzie jak spuścisz wcześniej olej ze skrzyni,bo po wyjęciu półosi
na pewno wycieknie i to dość sporo,nawet i 0.5 L
ad 7. w galancie nie wymienialem jeszcze gumy na przegubie,jak na razie tylko przegub
wewnętrzny,Ty dodatkowo musisz ściągnąć te łożyska igiełkowe o ile dobrze
pamiętam,uważaj żeby Ci się nie rozsypały po ściągnięciu zabezpieczeń na półosi.
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-07-2009, 13:35   

No tak, przy wymianie gumy, trzeba wyjąć gume... ale jest takie cóś patent taki, ze wsadzasz specjalną gumę do gorącej wody, naciągasz to na przegub, norlanie od przodu, bez demontażu polosi ze skrzyni.... ale nie wiem czy do gala sie takie cos znajdzie. OD razu mowie ze nie widzialem, ale słyszałem....
Inną rzeczą jest sprawa, ze jak guma już jest dziurawa, to pewnie w środu już jeste syf i woda, dlatego lepiej takie przegub wyjąć, wymyć nałożyć nowy smar.... itd.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-07-2009, 22:51   

A możecie mi podać wymiary: wewnętrznej średnicy gumy na przegubie, otworu w gumie na półosi oraz długość gumy? Byłem dzisiaj w sklepie i był mały problem ze znalezieniem właściwej gumy do Gala i ponoć podobne średnice na przegubie mają stare Fiesty i Escorty...

[ Dodano: 21-07-2009, 17:19 ]
Kmer napisał/a:
ad 6. niestety lepiej będzie jak spuścisz wcześniej olej ze skrzyni,bo po wyjęciu półosi
na pewno wycieknie i to dość sporo,nawet i 0.5 L
A jeśli wcześniej dokładnie oczyściłbym śrubę spustową oleju oraz jej okolice i spuścił z litr oleju do czystego pojemnika? I po robocie wlał go do skrzyni? Stanie się coś? Mogę tak zrobić?
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-07-2009, 19:27   

Witam
U mnie przy wymianie półośki trochę wyleciało ale mechanik uzupełnił braki i było extra aż do teraz :( tym razem przegub zewnętrzny do wymiany:( może mi ktoś powiedzieć jak to badziewie zdjąć z półośki bez wyjmowania całości ze skrzyni? no i jakie jest prawdopodobieństwo, że nie da się tego zrobić samemu w garażu :P

Pozdrawiam :)
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-07-2009, 20:24   

Wiciu napisał/a:
U mnie przy wymianie półośki trochę wyleciało ale mechanik uzupełnił braki i było extra aż do teraz
Ja oczyściłem i odtłuściłem okolice śruby spustowej oleju, zlałem powoli do czystego 2 litrowego słoika ok. 1,5 litra oleju. Jak się okazało niepotrzebnie, ponieważ obudowa przegubu wewnętrznego została w skrzyni, a wyszedł sam krzyżak. Nie mogłem w ogóle wybić wieloklina przegubu zewnętrznego ze zwrotnicy i nie musiałem w końcu. Dało się wymienić gumę przegubu wewnętrznego na aucie.
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 24-07-2009, 22:33   

Hugo, ja Ci poradziłem zdjąć półoś z auta żeby było wygodniej,odnośnie przegubu mam podobna sytuacje jak ty,zapiekl się skubany,do poki się nic nie dzieje na razie go nie ruszam,raz próbowałem przy ściąganiu skrzyni,ale się poddałem.
Wiciu, jest na tyle luzu ze ze zwrotnicy wyjdzie bez problemu,bez wyciągania ze skrzyni,nie trzeba kończyć technikum samochodowego ani zawodówki żeby go wymienić, :D :D :D jak masz pojecie jak trzymać jakikolwiek klucz to dasz rade sam :wink:
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-10-2011, 10:27   

Panowie mam do wymiany osłonę przegubu zewnętrznego (jest dziurawa-wyrzuca smar z przegubu). W jaki sposób najłatwiej to zrobić?? Wczoraj odkręciłem nakrętkę zewnętrzną (32mm) i tak popatrzyłem i tak trochę zwątpiłem ...
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-10-2011, 10:50   

Najlepiej gume przegubu zmienić od strony skrzyni rozpinajac gumę wewnętrzna i wycignac półoske obudowa przegubu zostaje w skrzyni i z tej strony zmienić osłone ze zbiciem przegubu zewnętrznego przy kole będzie problem przerabiałem już nie raz
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-10-2011, 13:16   

arturj123 napisał/a:
W jaki sposób najłatwiej to zrobić?

najłatwiej i najszybciej to:
- zdjąć koło
- zluzować nakrętkę 32 (wyjąć zawleczkę, wyjąć kapsel z felgi, przykręcić koło, opuścić na glebę i odkręcić)
- jak półoś luźno chodzi w piaście, to spoko, jak nie to trzeba odkręcić całą zwrotnicę i na prasę
- zakładając, że chodzi luźno:
- odkręcić wahacz prosty na obu tulejach (sworzeń zostaje)
- spuścić z litr olej ze skrzyni (z automatu z 2)
- wyjąć półoś z piasty przekręcając zwrotnicą - można ją po odczepieniu prostego przekręcić by była bokiem do kier jazdy, więc miejsca sporo
- łomem wyjąć półoś ze skrzyni
- półoś na imadło, zdejmujesz opaski z osłony, podciągasz osłonę na półoś
- młotkiem i przecinakiem zbijasz przegub (mi się udaje za pierwszym razem)
- składasz w odwrotnej kolejności pamiętając by dać nowy smar do nowego przegubu
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-10-2011, 18:17   

Krzyzak, pocieszyłes go :) , tak czy siak, nie da rady bez wyjęcia całej półosi ze skrzyni. Gdzieś kiedyś "ludzie" mówili, że są takie osłony zrobione ze specjalnej gumy, wsadza się to do gorącej wody, i robi się na tyle plastyczna, że można ją przeciągnąć od strony przegubu, ale - nie widziałem tego na oczy,.....
No podobno sa także jeszcze jakieś takie patenty składające sie z 2 części i składane - też tego nie widziałęm.
Pomogłem co nie :mrgreen:
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2011, 20:07   

JaGrab3 napisał/a:
tak czy siak, nie da rady bez wyjęcia całej półosi ze skrzyni.

Mi to sie jakoś udało bez wypinania całej półosi.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-10-2011, 20:53   

O jak już temat "podskoczył" to dodam, że co najmniej 0,5 roku temu wymieniona guma osłonowa przegubu wewnętrznego dostała dziurkę, ale na razie smaru nie wyrzuca jeszcze. Żenada. Guma jest firmy GKN (ponoć niezła jakość miała być).
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 28-10-2011, 20:57   

Sticker napisał/a:
JaGrab3 napisał/a:
tak czy siak, nie da rady bez wyjęcia całej półosi ze skrzyni.

Mi to sie jakoś udało bez wypinania całej półosi.


A jak żeś to dokonał? Przegub schodzi na 1 strone z tego co pamiętam.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2011, 22:39   

JaGrab3 napisał/a:
Sticker napisał/a:
JaGrab3 napisał/a:
tak czy siak, nie da rady bez wyjęcia całej półosi ze skrzyni.

Mi to sie jakoś udało bez wypinania całej półosi.


A jak żeś to dokonał? Przegub schodzi na 1 strone z tego co pamiętam.

Mój błąd. Nie doczytałem iż chodzi o wewnętrzny przegub :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.