Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] pompa paliwa
Autor Wiadomość
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 11:08   [CA4A 1.6] pompa paliwa

Przy zgaszonym silniku a włączonym zapłonie pompa paliwa pracuje bez przerwy .
Czy to jest prawidłowa praca pompki?
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-05-2007, 13:29   

Nie, powinna zacząć pracować przy odpalaniu silnika i w czasie jego pracy
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 15:35   

josie napisał/a:
Nie, powinna zacząć pracować przy odpalaniu silnika i w czasie jego pracy


a wlaczenie zaplonu to nie jest sytuacja przy odpalaniu?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-05-2007, 16:19   

mugen napisał/a:
a wlaczenie zaplonu to nie jest sytuacja przy odpalaniu?


No chyba niebardzo...
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 20:17   

No to jak? Przecież to chyba Krzyzak (albo Hugo) pisał kiedyś o czekaniu na zgaśnięcie CE, że powinno się czekać. Bo obok testu przez ECU czujników włącza się też pompa paliwa i "robi" odpowiednie ciśnienie, przez co "łatwiej", szybciej silnik odpala...
Więc pompa działa już po przekręceniu kluczyka na ACC, a nie dopiero po odpaleniu...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-05-2007, 21:27   

U mnie się nie włącza. Jak robiłem CA0 1,6 to wydaje mi się że też włączała się dopiero przy kręceniu silnikiem
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 09:24   

jest dokladnie tak jak napisal swistak81 po wlaczeniu zaplonu slychac przekaznik od pompy ktora sie wlacza i wytwarza cisnienie w ukladzie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-05-2007, 09:42   

dokladnie to jest tak, ze przez specjalny przekaznik pompa paliwa jest wlaczana na chwileczke podczas przejscia kluczyka z ACC na ON (aby minimalnie podniesc cisnienie), ale juz w tej pozycji (ON) nie pracuje - dopiero po daniu kluczyka na zaplon uruchamia sie na maxa
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-05-2007, 09:45   

 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 14:44   

To czy ma ktoś teraz jakiś argument przemawiający za odczekiwaniem aż zgaśnie CE przed zapłonem? Tzn, czy KONIECZNIE trzeba czekać, czy powinno się czekać, czy nie trzeba czekać... :roll:
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 16:17   

Świstak81 - ECU testuje wszystkie czujniki - wiec warto odczekac... :)
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 19:35   

Co trzeba zrobić zeby zaczeła pracować poprawnie. Czy pompa posiada wyłącznik ciśnieniowy? Jeśli tak to gdzie?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2007, 09:42   

Bogusław Zakrze, pompa nie ma wyłącznika ciśnieniowego. Steruje nią ECU (komputer silnika) podając lub nie napięcie na przekaźnik który ją załącza. A ciśnienie na listwie wtryskowej regulowane jest przez mechaniczny (podciśnieniowy) regulator
Jeśli poradzisz sobie z angielskim to tutaj:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3445
jest serwisówka. Wszystko masz opisane na temat pompy - procedury testowe itp.
Myślę że warto by było (jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze) zainteresować się wymianą kondensatorów w ECU - póki nie jest za późno
 
 
Bogusław Zakrze
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2007, 19:28   

Wymieniłem kondesatory ECU i pompa paliwa pracuje non stop.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-06-2007, 19:48   

Bogusław Zakrze, stało się to nagle czy tak już kupiłeś auto.
Możliwe że padł przekaźnik pompy (jest za radiem) i ktoś poradził sobie inną drogą włączając pompę w momencie włączenia zapłonu.
Albo musisz pogrzebać w serwisówce którą podałem - dział FUEL. Albo oddać auto do elektryka i mieć nadzieje że sobie poradzi.
Albo po prostu jeździć jak jest, z tym że nie powinieneś trzymać auta z włączonym zapłonem na wyłączonym silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.