| silnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 21:46   silnik |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam koledzy mam cali 2001 r  1.9 DID o mocy 115 KM i mam taki problem jak jadę na 4 - tym biegu i wcisnę gaz do maksa to na kilka sekund dosłownie na 1 , 2 sekundy zapala mi sie kontrolka od awari silnika czy ktoś miał taki problem i z czym to może być związane pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | korolteo - a użyłeś opcji szukaj   |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | mozesz mi kolego podzucic gdzie moze byc ten temat o silniku dzieki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | tylko na 4? przed zalaczeniem sie turbiny tj do predk. obrot. 1700 czy powyzej?
 plyn do spryskiwaczy uzupelniony?
 
 [ Dodano: 08-12-2007, 22:37 ]
 
  	  | karolteo napisał/a: |  	  | mozesz mi kolego | 
 
 kolezanko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja zauważyłen tylko na 4 a od płynu to jest inna kontrolka ale dzieki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | ja zauważyłen tylko na 4 a od płynu to jest inna kontrolka ale dzieki | 
 
 to jak z tym ecu dokladnie jest?
 czujesz jakis spadek mocy? "silnik" zapala sie przed zalaczeniem sie turbiny czy w trakcje tj przy jakiej predkosci obrotowej silnika?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | pomocy koledzy co to moze być |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | karolteo napisał/a: |  	  | pomocy koledzy co to moze być | 
 
 to napisz cos wiecej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | kolego spadku mocy nie czyje idzie do przodu jak burza a na liczniku mam tak ok 70 -80 ile obrotów to nie wiem bo jeszcze nie mam tak obczajone to autko bo mam go od niedawna 
 [ Dodano: 08-12-2007, 22:48 ]
 próbowałem tak na niższych biegach ale nie zauważyłem zęby sie cos działo a na tej 4 już kilka razy to miałem no chyba za nie zwróciłem uwagi na innych biegach ale raczej to niemożliwe
 
 [ Dodano: 08-12-2007, 22:49 ]
 a może tu chodzi o to ze ma za dużą dawkę paliwa i dlatego kąp pokazuje błąd czy to może być to?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | arturro napisał/a: |  	  | tylko na 4? przed zalaczeniem sie turbiny tj do predk. obrot. 1700 czy powyzej?
 | 
 czyli pewnie ponizej...jakies 1500obr/min...
 
  	  | karolteo napisał/a: |  	  | kolego spadku mocy nie czyje idzie do przodu jak burza a na liczniku mam tak ok 70 -80 ile obrotów to nie wiem bo jeszcze nie mam tak obczajone to autko bo mam go od niedawna | 
 ...sluchaj a na pewno to jest kontrolka silnika
   moze tak jak Artur pisze kontrolka plynu do spryskiwaczy, ktora znajduje sie tuz przy kontrolce silnika
   Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | czekam koledzy na pomoc i z góry dzieki ja uciekam wiec jesli ktoś sie z taki mroblemem zetknął to czekam na podpowiedz od czego to moze być dzieki i trzymajcie sie ciepło 
 [ Dodano: 08-12-2007, 22:54 ]
 nie to jest kontrolka silnika bo wiem jak sie pali kontrolka od płynu bo juz dolewałem napewno kontrolka od silnika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2007, 22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | karolteo napisał/a: |  	  | a może tu chodzi o to ze ma za dużą dawkę paliwa i dlatego kąp pokazuje błąd czy to może być to? | 
 
 wiesz o tyle dobrze ze ecu sie zapala bo mozesz odczytac bledy,
 tak troche ciezko zdiagnozowac co to moze byc.
 najwazniejsze ze nie jest to zwiazane z turbo.
 a do filtra powietrza zagladales w jakim jest stanie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grześku   Mitsumaniak
 groźny oboźny
 
  
 Auto: Outlander Intense+ 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 04 Maj 2005
 Posty: 2722
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-12-2007, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możesz mieć zanieczyszczone styki na ciśnieniomierzu dolotu turbiny. To taka kostka na prawo od silnika na rurze o średnicy ok 60mm. Rozepnij zaciski, zdemontuj rurę, przepłucz ją jakimś odtłuszczaczem, przeczyść końcówkę ciśnieniomierza (turbina brudzi a brud powoduje zwarcie, a tym samym świecenie kontrolki).
 
 Miałem podobnie i takie czynności pierwszy raz zrobił mi mechanik w ASO, ale nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sam zrobił coś takiego.
 |  
				| _________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
 
 
   strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karolteo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-12-2007, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki panowie za podpowiedzi bede sprawdzał i patrzył jak sie poprawi to napisze dzięki |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | degust [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-02-2010, 21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | czy może ktoś  doradzić mi w następującej sprawie? oglądałem  sobie dzisiaj silnik bo mam wyciek oleju między innymi z uszczelki  pod górnym  deklem silnika (tym pierwszym
  ) tym który jest tak jakby wkoło cewek zapł. (pod nim są zawory itp) ,olej w symie tylko się tak sączy ale z ciekawości sprawdziłem sobie dokręcenie śrub. Zdziwiłem sie bo były słabo dokręcone i dokręciłem. Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem bo one niby jakąś miałby gume(uszczelke) pod śrubą i zastanawiam sie czy taką śrube trzeba mocno dokręcić(oczywiście z wyczuciem) czy po prostu może sie sama jakoś dociska(żeby nie uszkodzić tej pokrywy).     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |