[CA1A 1.3] knock sensor |
Autor |
Wiadomość |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:55 [CA1A 1.3] knock sensor
|
|
|
Pisałem wczesniej o problemach z przespieszaniem, nierównomierna praca. Chodzi o to ze przy ok 3000 dostawał lekkiej przymułki przy czym ta przymułka była dość subtelna aczkolwiek odczuwalna. Postanowiłem odłączyć kabel od czujnika spalania stukowego i auto jakby lepiej idzie. Mam pytanko czy mogę bezkarnie jezdzić z odłączonym knock sensorem. cvzy to ma jakiś wpływ na spalanie itp. Colt cjo 1.3 12v 96. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 23-07-2006, 22:03
|
|
|
czujnik spalania stukowego ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. w przypadku aktywności czujnika następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu (dane z MMCd).
czy wtedy występuje zamulenie - nie wiem
czujnik spalania stukowego jest często wykręcany/zaślepiany. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
rozewo [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2006, 22:55
|
|
|
Spróbuję jeszcze usunąć blaszane obręcze (resztki przerdzewiałych osłon) , które znajdują się przed i za elastycznym łącznikiem między kolektorem wylotowym a katalizatorem. Może skacząc po rurze wydają dźwięki, które wprowadzają w błąd knock sensor. |
|
|
|
 |
sqbee [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2006, 12:27
|
|
|
No właśnie co do zaślepiania tego czujnika..ja osobiście swój zgubiłem podczas remontu silnika a jak chciałem gdzieś dostać ten czujnik to patrzyli na mnie trochę dziwnie no a jako że świeci mi się check engine to chciałbym na czas jak nie dostane tego czujnika zaślepić dziurę w bloku..i potrzebuję w tej kwestii pomocy bo nie wiem jakiej śruby mam użyć proszę o średnice i jaki tam gwint jest bo tak kupować kilka różnych śrub i bawić się w puzzle to mi się nie chce |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2006, 16:41
|
|
|
rozewo gdzie jest ten czujnik??
z góry dzięki[/b] |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 17-10-2006, 17:56
|
|
|
Na bloku silnika pod kolektorem ssacym jest taka duza sruba z odchodzacym od niej przewodem.
W CA0 dostep wlasciwie tylko od spodu czyli kanal sie klania, ale i tak wymaga to ciezkiej kombinacji. O ile pamietam wykreca sie go kluczem 27mm.
Pewni jestes ze w 1.3 ten czujnik tez jest? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2006, 10:16
|
|
|
wiesz wlasnie nie jestem pewny stad moje pytanie...
po glebszych rozkminach chyba go nie mam dzieki za fatyge...3m sie!! na fazie!![/list] |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 18-10-2006, 10:38
|
|
|
No wlasnie
Gregorbu mi mowil ze u niego w 1.3 nie ma wiec tak mi sie wydawalo ;] |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-10-2006, 14:00
|
|
|
Zaślepiać niczego nie trzeba ponieważ otwór w który wkręcony jest czujik jest ślepy z kontrukcji...
Sam przez to przeszedłem i nie zalecam wykręcania czujnika Cnocka... może to prowadzić do spalania stukowego przy obciążeniu, a co za tym idzie zwrost temperatury w komorze spalania, to może powodować w następstwie uzskodzenie świec zapłonowych - albo zaworków - albo jeszcze bozia wie czego...
Jeżeli ktos zapyta dlaczego... jestem w stanie odpowiedzieć w pelni tłumacząc co i jak... szperałem w tym temacie dość mocno...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:13
|
|
|
Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:36
|
|
|
josie napisał/a: | Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd |
a czym go przywiazales?
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:45
|
|
|
adams12 napisał/a: | nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D |
A widzisz, o tym nie pomyślałem
Wisiał sobie stripem za przewód przypięty |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2006, 20:49
|
|
|
a widzisz
niezmasowany podaje stale 9 - przynajmniej to widac na Dataloggerze - zmasowany ciagle zero |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 18-10-2006, 21:23
|
|
|
Adams12... a jak sie odniesiesz do tego co pisałem o możliwości zrobienia bubu silnikowy w penych okolicznościach....
Przeciez CnockSensor nie pracuje awaryjnie lub w razie draki - on jest potrzebny praktycznie cały czas do współpracy z ECU aby wyprzedzenie zapłonu było ciągło w maxymalnie mozliwej wartości.... w trakcie przyspieszania (obciązenia silnika)
Chciałbym żeby ktos ze mną rozwinął temat bo co dwie głowy to nie jedna....
A nóż widelec jakies ciekawe wnioski sie wysnują...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2006, 21:30
|
|
|
Co tu pisać - ma być żeby zabezpieczyc silnik przed spalaniem detonacyjnym. Niejeden raz czytałem jak to odczytywano zapłon na 15 stopni przed GMP. Jak to zrobić bezpiecznie No własnie mieć ten czujnik bo jak nie to ECU bedzie przyspieszało zapłon na max nie słysząc stuków.
Silniki Mitsu są pancerne. Ale takie DRUCIARSTWO to późniejsze kłopoty na własne życzenie.
I POTEM BĘDZIE PŁACZ ŻE MISIEK SIĘ POPSUŁ.
Wrr - jak mi ktoś jeszcze raz coś takiego napisze o podobnym drucie a potem będzie się żalił że się popsuło dam ostrzeżenie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|