Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] knock sensor
Autor Wiadomość
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 21:55   [CA1A 1.3] knock sensor

Pisałem wczesniej o problemach z przespieszaniem, nierównomierna praca. Chodzi o to ze przy ok 3000 dostawał lekkiej przymułki przy czym ta przymułka była dość subtelna aczkolwiek odczuwalna. Postanowiłem odłączyć kabel od czujnika spalania stukowego i auto jakby lepiej idzie. Mam pytanko czy mogę bezkarnie jezdzić z odłączonym knock sensorem. cvzy to ma jakiś wpływ na spalanie itp. Colt cjo 1.3 12v 96.
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-07-2006, 22:03   

czujnik spalania stukowego ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. w przypadku aktywności czujnika następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu (dane z MMCd).
czy wtedy występuje zamulenie - nie wiem

czujnik spalania stukowego jest często wykręcany/zaślepiany.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 22:55   

Spróbuję jeszcze usunąć blaszane obręcze (resztki przerdzewiałych osłon) , które znajdują się przed i za elastycznym łącznikiem między kolektorem wylotowym a katalizatorem. Może skacząc po rurze wydają dźwięki, które wprowadzają w błąd knock sensor.
 
 
sqbee
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 12:27   

No właśnie co do zaślepiania tego czujnika..ja osobiście swój zgubiłem podczas remontu silnika :oops: a jak chciałem gdzieś dostać ten czujnik to patrzyli na mnie trochę dziwnie :roll: no a jako że świeci mi się check engine to chciałbym na czas jak nie dostane tego czujnika zaślepić dziurę w bloku..i potrzebuję w tej kwestii pomocy bo nie wiem jakiej śruby mam użyć :?: proszę o średnice i jaki tam gwint jest bo tak kupować kilka różnych śrub i bawić się w puzzle to mi się nie chce :)
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 16:41   

rozewo gdzie jest ten czujnik??

z góry dzięki[/b]
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 17-10-2006, 17:56   

Na bloku silnika pod kolektorem ssacym jest taka duza sruba z odchodzacym od niej przewodem.
W CA0 dostep wlasciwie tylko od spodu czyli kanal sie klania, ale i tak wymaga to ciezkiej kombinacji. O ile pamietam wykreca sie go kluczem 27mm.
Pewni jestes ze w 1.3 ten czujnik tez jest?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 10:16   

wiesz wlasnie nie jestem pewny stad moje pytanie...
po glebszych rozkminach chyba go nie mam :) dzieki za fatyge...3m sie!! na fazie!![/list]
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 18-10-2006, 10:38   

No wlasnie :lol:
Gregorbu mi mowil ze u niego w 1.3 nie ma wiec tak mi sie wydawalo ;]
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 18-10-2006, 14:00   

Zaślepiać niczego nie trzeba ponieważ otwór w który wkręcony jest czujik jest ślepy z kontrukcji...

Sam przez to przeszedłem i nie zalecam wykręcania czujnika Cnocka... może to prowadzić do spalania stukowego przy obciążeniu, a co za tym idzie zwrost temperatury w komorze spalania, to może powodować w następstwie uzskodzenie świec zapłonowych - albo zaworków - albo jeszcze bozia wie czego...

Jeżeli ktos zapyta dlaczego... jestem w stanie odpowiedzieć w pelni tłumacząc co i jak... szperałem w tym temacie dość mocno...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2006, 20:13   

Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd :wink:
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 20:36   

josie napisał/a:
Ja też w poszukiwaniu przyczyn mulenia silnika wykręciłem Knocka. Nic to nie pomogło (miałem przestawiony zapłon). Knock wisiał przywiązany przy ścianie grodziowej a ECU wytrąbiło jego błąd :wink:


a czym go przywiazales?
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2006, 20:45   

adams12 napisał/a:
nie zmasujesz jego obudowy to blad wyrzuci ;D


A widzisz, o tym nie pomyślałem :)
Wisiał sobie stripem za przewód przypięty
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2006, 20:49   

a widzisz
niezmasowany podaje stale 9 - przynajmniej to widac na Dataloggerze - zmasowany ciagle zero
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 18-10-2006, 21:23   

Adams12... a jak sie odniesiesz do tego co pisałem o możliwości zrobienia bubu silnikowy w penych okolicznościach....
Przeciez CnockSensor nie pracuje awaryjnie lub w razie draki - on jest potrzebny praktycznie cały czas do współpracy z ECU aby wyprzedzenie zapłonu było ciągło w maxymalnie mozliwej wartości.... w trakcie przyspieszania (obciązenia silnika)
Chciałbym żeby ktos ze mną rozwinął temat bo co dwie głowy to nie jedna....

A nóż widelec jakies ciekawe wnioski sie wysnują...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2006, 21:30   

Co tu pisać - ma być żeby zabezpieczyc silnik przed spalaniem detonacyjnym. Niejeden raz czytałem jak to odczytywano zapłon na 15 stopni przed GMP. Jak to zrobić bezpiecznie :?: No własnie mieć ten czujnik bo jak nie :) to ECU bedzie przyspieszało zapłon na max nie słysząc stuków.


Silniki Mitsu są pancerne. Ale takie DRUCIARSTWO to późniejsze kłopoty na własne życzenie.

I POTEM BĘDZIE PŁACZ ŻE MISIEK SIĘ POPSUŁ.

Wrr - jak mi ktoś jeszcze raz coś takiego napisze o podobnym drucie a potem będzie się żalił że się popsuło dam ostrzeżenie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.