zapalająca się kontrolka oleju!! |
Autor |
Wiadomość |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-03-2010, 13:00 zapalająca się kontrolka oleju!!
|
|
|
Witam i proszę o pomoc
od jakiegoś czasu po nagrzaniu (około 10 min jazdy) auta Cari 1,6 97r + lpg zapala mi się kontrolka oleju (olej wymieniony wraz z filtrami) efekt jest taki że kontrolka miga lub zapala się na stałe (przy muśnięciu gazu efekt znika i po chwili powraca ) a obroty silnika pływają (identyczny efekt widzimy delikatnie puszczając sprzęgło przy wciśniętym biegu na postoju jak silnik zaczyna przygasać) na benzynie autko ma problemy z mocą poniżej 2000 obrotów na gazie wszystko z mocą OK.
Co zrobiłem dla zdiagnozowania problemu:
reset kompa - brak błędów
jazda po resecie tylko na benzynie - ten sam efekt
wymiana oleju brak ubytków oleju
w nocy sprawdzenie czy nie widać przebić
świece wymieniane około 10 miesięcy temu
w zimie nie było problemów z aku (więc chyba alternator OK)
Robiłem regulacje luzów zaworowych wym. uszczelki pod pokrywą
co mogę jeszcze sprawdzić macie może jakieś sugestie ??
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-03-2010, 13:24
|
|
|
Może odpowiedzialny za to jest czujnik ciśnienia oleju ? Ja właśnie najprawdopodobniej zabiorę się za jego wymianę, która jest dziecinnie prosta - wykręć i wkręć. Nie uruchomiamy silnika z wykręconym czujnikiem ! Oczywiście wszystko robimy, gdy silnik jest zimny.
Oto czujnik w mojej Cari 2002: Czujnik ten znajduje się za silnikiem.
Koszt takiego czujnika to kilkanaście zł.
A co do falujących obrotów to ptaszki ćwierkają, że to może być brudna przepustnica.
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-03-2010, 13:57
|
|
|
a w DOHC też się czyści przepustnicę, myślałem że tylko w GDI ?? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-03-2010, 14:19
|
|
|
Rob600, tak po prawdzie w każdym silniku powinno się czyścić przepustnice, tylko akurat w GDI jest to o wiele częstszy zabieg |
|
|
|
 |
RadziX
Mitsumaniak RadziX

Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 138 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-04-2010, 20:37
|
|
|
a propo zapalającej się kontrolki oleju. Może olej nie taki jak trzeba????
Kiedyś już o tym pisałem. Też taki miałem po wymianie oleju. Po nagrzaniu olej robi się za rzadki i zapala się ciśnienie oleju.
Kiedyś wymieniłem olej na texaco 0W30 i po nagrzaniu zapalała mi się kontrolka oleju, dodałem gazu to gasła. Zmieniłem na Shell 10W60 Ultraracing i jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2010, 21:23
|
|
|
Rob600
Na początek zdejmij kabel z czujnika i sprawdź czy też kontrolka nie miga bo czasem bywa tak że przetrze się izolacja przewodu i dotyka do masy zapalając kontrolkę a następnie sprawdź ciśnienie oleju manometrem bo jeśli to wina ciśnienia to najlepiej zrobić to jak najszybciej żeby nie zniszczyć silnika. A jeśli to nie jest wina przetartej izolacji przewodu czy ciśnienia to zostaje niesprawny czujnik ciśnienia oleju. |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 11:53
|
|
|
Więc tak olej wymieniłem wcześniej ponieważ podejrzewałem że to ten problem więc to nie olej
Dziś odłączę czujnik ale objaw pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika i przy podniesieniu obrotów zawsze znika więc bardzo mało możliwe aby to był ten problem (choć nagrzane kable robią się bardziej elastyczne to czuję że to nie to )
Dziś jadę na sprawdzenie ciśnienia, szukałem czujnika w zwykłym sklepie cena około 20zł w ASO 185,90zł
pytanie dodatkowe znalazłem instrukcję czyszczenia przepustnicy jest tam napisane o płynie do czyszczenia ale nie ma słowem jaki to płyn ??
Więc czym czyścimy przepustnicę ??
Pozdro i dzięki za podpowiedzi |
|
|
|
 |
jaxan
Mitsumaniak

Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 256 Skąd: Rzeszów - Niechobrz
|
Wysłany: 08-04-2010, 13:02
|
|
|
Rob600 napisał/a: | pytanie dodatkowe znalazłem instrukcję czyszczenia przepustnicy jest tam napisane o płynie do czyszczenia ale nie ma słowem jaki to płyn ??
Więc czym czyścimy przepustnicę ?? |
Ja czyściłem śprejem i szmatką! Taki śprej http://www.lean-tech.64k....z_gaznikow.html
A jak możesz to podrzuć tą instrukcję. Bo miałem troszkę wątpliwości co do mojego czyszczenia. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:41
|
|
|
Jasne w domu mam linka to wkleję
THX |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 08-04-2010, 20:50
|
|
|
Miałem identyczne problemy z ciśnieniem, dziś jestem już kilkaset km po zabiegu wymiany panewek korbowodowych i jest super. W czujnik nie wierzę musiał by się czymś zapchać co jest nie możliwe. W zły olej też nie wierze. Ja nawet nie sprawdzałem ciśnienia choć wszyscy namawiali. Po odkręceniu korbowodów zamówiłem panewki STD za 120zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2010, 09:22
|
|
|
Budrys
A przy jakim przebiegu wymieniałeś te panewki? |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 09-04-2010, 11:08
|
|
|
Nie, nie. powiedzmy że miałem awarie pompy paliwa. toczyłem się przez 80km do domu przy 800 - 1000 rpm. Po prostu zajechałem silnik. Ale obiawy ciśnienia identyczne. W drugim silniku co miałem po 160tyś były lekko przytarte, ale górne połowy panewek. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2010, 11:28
|
|
|
Przy normalnej eksploatacji to trochę dziwne. Miałem astre 1.6 8V z przebiegiem 300tys i z ciekawości zmierzyłem ciśnienie, Na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku miałem 1,2 bara więc nawet przy wolnych obrotach nie powinno się nic dziać. |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-04-2010, 20:35
|
|
|
Witam piszę dopiero dziś bo miałem problem z netem
Oto link do czyszczenia przepustnicy http://forum.mitsumaniaki...ie+przepustnicy
Z moim autkiem sprawa się wyjaśniła na szczęście uszkodzony był TYLKO czujnik oleju
Byłem s piątek u mechanika i sprawdzaliśmy ciśnienie po prawie godzinie testów wszystko było OK wymieniono czujnik całość z czujnikiem 70pln
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|