Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8
Autor Wiadomość
slabasz
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2007, 21:15   [Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8

Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Tomek
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 05-08-2007, 21:29   Re: dziwny problem z silnikiem GDI 1.8

slabasz napisał/a:
Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Tomek


Jeśli zapala Ci się kontrolka Check Engine to badanie komputerowe zawsze warto zrobić.
A to spalanie to w mieście czy w trasie?
Kontrolka GDI Eco, to, z tego co czytam na forum, najczęściej kwestia przepalonej żarówki, ale jeśli coś się dzieje to badanie komputerowe powinno to wykazać.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-08-2007, 22:16   

A przepustnica czyszczona? Wogóle wiesz kiedy były wymieniane świece? Może też sonda lambda kończy swój żywot marny.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-08-2007, 22:23   

Kontrolka ECO zapala się gdy silnik nie ma obciążenia i delikatnie jedziesz oraz lekko odpuścisz gazu tak by nie tracić prędkości - wtedy silnik przejdzie w tryb ubogiej mieszanki i zapali kontrolkę ECO niemniej kontrolka Check Engine (żółta z silnikiem) to już problem - musisz w ASO podpiąć się do kompa i niech stestują ci lambdę przy różnych obrotach i niech odczytają zarejestrowane kody usterek.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
slabasz
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2007, 22:58   

Jeżdźe pół na pół (miasto trasa), ale oczy wyszły mi z orbit jak mi wyszło 9.5 a komp pokazuje 7.6. Nie czyściłem przepustnicy ani nie sprawdzałem świec, musze jechać do mechanika zrobić komputerowe badanie, tak jak mówicie. Zapala mi się też kontrolka "!" podczas skrętu w prawo.
A CZYM MOŻE BYĆ SPOWODOWANY TEN "KASZEL" NA ZIMNYM Z WYDECHU? I SZALEJĄCE OBROTY?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 06-08-2007, 10:33   

Ja bym obstawiał świece na dobry początek albo kable WN.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 06-08-2007, 10:39   

Wszystko jak wyżej a co do "i" to sprawdź płyny eksploatacyjne czyli: hamulcowy i w zbiorniczku do wspomagania sprzęga (też hamulcowy) napewno jest za mało a to może być oznaka zużycia klocków hamulcowych.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
paleoas
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2007, 08:08   

mlun napisał/a:
Ja bym obstawiał świece na dobry początek albo kable WN.

Wydaje mi się że GDI nie ma typowych kabli WN (cewki sa odrazu na fajkach do świec). Ja bym jeszcze obstawiał filtr powietrza.
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2007, 08:51   

Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ... :)

Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo :)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 07-08-2007, 09:14   

Panowie z GDI nie jest tak le tylko tzreba wiedzieć co sprawdzać a więc:
1.Czyszczenie przepustnicy bo pewnie nikt tego nie robił
2.Świece, najpierw sprawdzenie , ocena i ewentualnie wymiana
3.Filtr powietrza (zawsze wymiana ze względu na koszty ok.25zł)
4.Ostatecznie ceweczki ale to drogi interes i tzreba być pewnym że jest walnięta

Ważne: nieraz zdaża się że podczas nieumiejętnego mycia silnika do gniazda świec wleje się woda i wtedy cewka przerywa i świeca rdzewieje trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma WODY,

W GDI nie ma kabli wysokiego napięcia bo sa cewki na każdej ze świec.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
slabasz
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2007, 00:12   

cy_cek napisał/a:
Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ... :)

Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo :)



Kim jest Bartek i dlaczego to tak groźnie brzmi?!!! :-)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-08-2007, 00:35   

Na mój nos zwiększone zużycie paliwa, nierówna praca i check engine wskazują głównie na padniętą sondę.
W cari chyba też idą 4-przewodówki, więc jakąś uniwesalną kup za 16 GBP w zakresie 0-1V. Powinno pomóc, a koszt niewielki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.