[Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
slabasz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2007, 21:15 [Cari 1.8 GDI] dziwny problem z silnikiem GDI 1.8
|
|
|
Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-08-2007, 21:29 Re: dziwny problem z silnikiem GDI 1.8
|
|
|
slabasz napisał/a: | Szukam rady, bo kupiłem niedawno Carisme w Anglii 2000r. 1.8 GDI Sport. Mam sporo wątpliwości, bo słabo znam sie na samochodach. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś poradziłby mi cokolwiek. Otóż. Kilka dni po zakupie przesała działać zielana kontrolka " GDI eko" (bezpieczniki OK), ta od konsumpcji paliwa. Komputer wskazuje średnie zużycie paliwa 7.5 - 7.6 ale moje obliczenia 9.5. Nalałem do pełna (do odbicia) i przejechałem 434 km i nalałem znowu do odbicia 41.4 litra. To daje 9.5 na setke. Dziwne? POza tym czasem podczas jazdy zapala mi sie pomarańczowa kontrolka, ta z silnikiem. Nie wiem co to może znaczyć. Bo jak zgasze silnik i zapale znowu (czekam zawsze aż zgaśnie ta pomarańczowa kontrolka zanim zacznie kręcić). Ale najlepsze jest to, że jak zapalam zimny silnik to obroty startują od 1000, ale po ok 0.5 sek gwałtownie wzrastają do ponad 2000 i po ok 5 sek wracają do 1000 potem chwieją się między 500 - 800, czasem nawet 900 - 1100. Na początku przez ok 5 - 10 sek. wydobywają się dziwne odgłosy z rury wydechowej. Jakby "kaszlał". doradźcie co to może być. Czy powinienem zrobić komuterowe sprawdzenie silknika? Dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Tomek |
Jeśli zapala Ci się kontrolka Check Engine to badanie komputerowe zawsze warto zrobić.
A to spalanie to w mieście czy w trasie?
Kontrolka GDI Eco, to, z tego co czytam na forum, najczęściej kwestia przepalonej żarówki, ale jeśli coś się dzieje to badanie komputerowe powinno to wykazać. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-08-2007, 22:16
|
|
|
A przepustnica czyszczona? Wogóle wiesz kiedy były wymieniane świece? Może też sonda lambda kończy swój żywot marny. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-08-2007, 22:23
|
|
|
Kontrolka ECO zapala się gdy silnik nie ma obciążenia i delikatnie jedziesz oraz lekko odpuścisz gazu tak by nie tracić prędkości - wtedy silnik przejdzie w tryb ubogiej mieszanki i zapali kontrolkę ECO niemniej kontrolka Check Engine (żółta z silnikiem) to już problem - musisz w ASO podpiąć się do kompa i niech stestują ci lambdę przy różnych obrotach i niech odczytają zarejestrowane kody usterek. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
slabasz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2007, 22:58
|
|
|
Jeżdźe pół na pół (miasto trasa), ale oczy wyszły mi z orbit jak mi wyszło 9.5 a komp pokazuje 7.6. Nie czyściłem przepustnicy ani nie sprawdzałem świec, musze jechać do mechanika zrobić komputerowe badanie, tak jak mówicie. Zapala mi się też kontrolka "!" podczas skrętu w prawo.
A CZYM MOŻE BYĆ SPOWODOWANY TEN "KASZEL" NA ZIMNYM Z WYDECHU? I SZALEJĄCE OBROTY? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-08-2007, 10:39
|
|
|
Wszystko jak wyżej a co do "i" to sprawdź płyny eksploatacyjne czyli: hamulcowy i w zbiorniczku do wspomagania sprzęga (też hamulcowy) napewno jest za mało a to może być oznaka zużycia klocków hamulcowych. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
paleoas [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 08:08
|
|
|
mlun napisał/a: | Ja bym obstawiał świece na dobry początek albo kable WN. |
Wydaje mi się że GDI nie ma typowych kabli WN (cewki sa odrazu na fajkach do świec). Ja bym jeszcze obstawiał filtr powietrza. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 08:51
|
|
|
Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ...
Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-08-2007, 09:14
|
|
|
Panowie z GDI nie jest tak le tylko tzreba wiedzieć co sprawdzać a więc:
1.Czyszczenie przepustnicy bo pewnie nikt tego nie robił
2.Świece, najpierw sprawdzenie , ocena i ewentualnie wymiana
3.Filtr powietrza (zawsze wymiana ze względu na koszty ok.25zł)
4.Ostatecznie ceweczki ale to drogi interes i tzreba być pewnym że jest walnięta
Ważne: nieraz zdaża się że podczas nieumiejętnego mycia silnika do gniazda świec wleje się woda i wtedy cewka przerywa i świeca rdzewieje trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma WODY,
W GDI nie ma kabli wysokiego napięcia bo sa cewki na każdej ze świec. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
slabasz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2007, 00:12
|
|
|
cy_cek napisał/a: | Sprawdź błędy jakie komp zapamiętał. Mam nadzieję że nie przepustnica, bo tylko Bartek Ci pomoże ...
Jak sprawdzisz błędy będzie wszystko wiadomo |
Kim jest Bartek i dlaczego to tak groźnie brzmi?!!! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-08-2007, 00:35
|
|
|
Na mój nos zwiększone zużycie paliwa, nierówna praca i check engine wskazują głównie na padniętą sondę.
W cari chyba też idą 4-przewodówki, więc jakąś uniwesalną kup za 16 GBP w zakresie 0-1V. Powinno pomóc, a koszt niewielki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|