Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] problemy z aparatem zaplonowym colta
Autor Wiadomość
hjenaldo
[Usunięty]

  Wysłany: 20-07-2007, 23:23   [CA1A 1.3] problemy z aparatem zaplonowym colta

Witam!mam clcika 1.3,12V i w ciagu 3 miesiecy posiadania juz drugi raz padł aparat zaplonowy.Jechalem autem i nagle zgasł i juz nieodpalil ,mechanik wymienil aparat i wszyskto gralo... ale 2 tygodnie,potem znow to samo .okazalo sie ze aparat zaplonowy w samochodzie byl wsadzony z colta 1.8, 16v mechanik twierdzi ze przez to sie tam wszystko pali.Zauwazylem tez ze strasznie grzeje sie silnik w czasie jazdy,panel od radia czesto jest tak zagrzany ze sie dotknac nie da :).juz kilka kabli mechanik wyciagnal przetopionych,gdzies jest zwarcie ale czy przez to ze aparat jest z colta 1.8,16v???
Co strasznego moze w tym aucie siedziec ze co chwile problemy z zaplonem i elektryka??moze ktos z was mial podobne problemy.. BŁAGAM POMÓŻCIE!!! zanim colcik pusci mnie z torbami :(
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2007, 12:36   

hjenaldo napisał/a:
panel od radia czesto jest tak zagrzany ze sie dotknac nie da :)

Jeśli masz (a na pewno masz) wyświetlacz kolorowy (wysokonapięciowy) to musi ci się tak grzać. Nic w tym dziwnego, szczególnie w takie upały...
hjenaldo napisał/a:
w ciagu 3 miesiecy posiadania juz drugi raz padł aparat zaplonowy

Tzn. jak? Wymienił ci CAŁY aparat zapłonowy? Tam można wymienić albo moduł, albo cewkę (i jedno i drugie da się sprawdzić)... Chyba że miałeś dobrą cenę na cały aparat. Moduł to droga sprawa, używany (nowego nie kupisz) można kupić za 200-350zł (na allegro nawet po 400-450 widziałem). Nowa cewka to około 100-120zł...
Natomiast dlaczego jest uszkadzany? Możliwe że przez to że z innego modelu, ale wg mnie raczej bym szukał czegoś w ECU.
Kondensatory zmienione?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 21-07-2007, 12:43   

sprawdz mase silnika i stan kabli w/n reszte znajdziesz u kolo bursa faq lancer naprawa aparatu zaplonowego :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
hjenaldo
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2007, 10:49   

Dzieki za odpowiedzi !!!
No wlasnie najgorsze jest to ze niemoge znalezc nigdzie modułu,cewka jest nowa ,byla wymieniana niedawno ,wiec przyszla kolej na moduł :axe: .Wysylam aparat do goscia co podobno to naprawia i daje 2 lata gwarancji,a slyszalem ze tego sie juz nie da zrobic,ale chyba i tak nie mam wielkiego wyboru.. Potem i tak musze znalezc przyczyne awarii,a gosc co to ma naprawic twierdz ze aparaty od colta sa jego czestymi gosciami... Jezeli to przez komputer to co tam moze byc??
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 12:32   

Pewne typy aparatów od Miśków mają jakąś wewnętrzą wadę.
i to jest przyczyną ich częstej awarii.

Mam podobny problem i szukam sposobu zlokalizowania usterki.
Prawdopodobnie to moduł lub czujnik halla w aparacie nawala.
... liczę że gdzieś dowiem się jak to sprawdzić.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 11:29   

Ja wlasnie podejrzewam taka sama usterke w watku obok.
Powiedzcie mi czy cewka w tych coltach jest osobno poza aparatem czy w srodku ?
Slysze tutaj, ze cewka jest wewnatrz, a ja ewidentnie mam ja poza aparatem i idzie specjalny przewod wysokiego napiecia od niej do aparatu.
Silniik 1,6 16V 92rok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2007, 11:37   

powinna byc w srodku - moze juz ktos zrobil jakas "nieautoryzowana" naprawe (a czytajac, ze miales naprawiany aparat w 1999 domniemam, ze tak moze byc)
 
 
DjVentyl
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 12:06   

cewka jest w środku. troszke cieżezko jest go rozkrecić bo śruby sie zapiekają. nawalają albo czujniki halla albo modul
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2007, 13:41   

DjVentyl napisał/a:
nawalają albo czujniki halla

po raz 1001 - nie ma tam hallotronow
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 15:26   

Pytalem teraz ojca i faktycznie tam mam jakas sztukowana ta cewke.
Cholera wie z jakiego samochodu ona pochodzi.
Mowilem o kosztach jakie wtedy mial ojciec i dostepnosc tychze czesci wymagala wlasnie takiego obrotu sprawy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.