Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ochrona konsumenta
Autor Wiadomość
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-06-2007, 19:24   Ochrona konsumenta

Szukam przepisu, na podstawie którego byłoby możliwe rozwiązanie umowy zawartej pomiędzy firmą a konsumentem (osobą fizyczną) - chodzi konkretnie o umowę dostępu do internetu z Orange. Coś mi świta, że był gdzieś taki przepis, czy też jakaś interpretacja, że konsument może, bodajże do 7 dni, wycofać się z zawartej umowy.
Ktoś kojarzy czy jest coś takiego, czy może wymyśliłem sobie :?: :? 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-06-2007, 19:44   

u najbliższego rzecznika praw konsumenta powinni Ci udzielić takiej informacji nieodpłatnie ;)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2007, 19:49   

Uprawnienie takie przysłługuje, o ile mnie pamieć nie myli, w ustawie oochronie niektórych praw konsumentów, która reguluje m.in. umowy zawierane poza lokalem przedsiebiorstwa.

Natomiast, jesli zawarłeś umowe w salonie Orange, złożyłeś podpis, a nie ma przyczyn uzasadniających odstąpienie od umowy, to umowa jest ważna i dupa zbita. :|
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-06-2007, 20:21   

Koton napisał/a:
Natomiast, jesli zawarłeś umowe w salonie Orange, złożyłeś podpis, a nie ma przyczyn uzasadniających odstąpienie od umowy
Tak umowa zawarta była w salonie. Przyczyną chęci zrezygnowania jest niski poziom sygnału GPRS/EDGE w miejscu użytkowania a w zasadzie brak jego stabilności :? Tylko jak tym orangutanom to udowodnić :?: :roll:

Do rzecznika konsumenta - jak najbardziej - jest pomysł aby tam się udać. W międzyczasie szukam czegoś o co można by się zaczepić.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2007, 21:56   

Przepisy , których szukasz znajdziesz w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

LINK DO STRONY Z PEŁNYM TEKSTEM USTAWY

Poniżej przepisy dotyczące Twojej sytuacji.
ART. 4
1....
2....
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar konsumpcyjny
jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają
właściwościom cechującym towar tego rodzaju
...

Art. 6.
Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również nieprawidłowość
w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane
w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on
odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy
sprzedaży.

Przepis dający konsumentowi uprawnienie do nieodpłatnej naprawy(tutaj naprawy usługi czyli poprawienie jakości sygnału) , a w razie braku możliwości poprawy sygnału, prawo do odstąpienia od umowy.

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
sposób zaspokojenia.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Czas na zgłoszenie niezgodności towaru z umową to 2 miesiące.

Art. 9.
1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie
zawiadomienia przed jego upływem.


A teraz rzeczywistość.....

Dzwonisz do Orange i zgłaszasz że ich usługa nie działa w sposób należyty. Oni powinni kogoś przysłać kto naprawi ten sygnał. Jeśli nie naprawią to możesz odstąpić od umowy. Z tym ,że Orange może wpaść na pomysł, żeby żądać zapłaty zgodnie z umową, nie uznająć tym samym za skuteczne odstąpienie od umowy. I wtedy w kolejności wezwanie do zapłaty-firma windykacyjna-sąd. I może się okazać że z powodu głupiego internetu u orangutana co chwile będą przychodzić wezwania do zapłaty, ponaglenia a na samym koncu wezwania w sprawie sądowej.

Moja rada: każ im tak ustawić sygnał, żeby wszytsko działało jak należy. I męcz ich do skutku, tak długo aż nie ustawią sygnału albo zgodzą sie na odstąpienie od umowy i podpiszą.
Jeśli masz w planach "wojne" z orangutanem dobrze jest kompletować materiał dowodowy, m.in oświadczenia Orange o wykonywanych naprawach(poprawie jakości sygnału) itp. Ale tej ścieżki nie pollecam bo szkoda czasu i atłasu.

W razie jakichkolwiek wątpliwoci pytać.
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-06-2007, 22:38   

Noo, brzmi rzeczowo :shock:
Prześlę zainteresowanej osobie - niech walczy. Dam znać jak się sytuacja będzie się rozwijać dalej.
Dzięki serdeczne :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2007, 22:52   

Kein problem, polecam sie na przyszłość.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.