Stuka przy "ruszaniu" kierownicą |
Autor |
Wiadomość |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:29 Stuka przy "ruszaniu" kierownicą
|
|
|
Witam
Mam pytanko - od tygodnia jestem szczęśliwym właścicielem Carismy 96 r
Ale coś stuka mi jak ruszam kierownicą ruszając tak jak bym chciał sprawdzić luz w lewo i prawo słychać metaliczne stukanie i wydaje mi się ze dochodzi ono z kabiny auta bo nie wygląda to na stukanie przekładni – przekładnie stuka głucho a to są takie wyraźne stuki
Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał go ?
Dzięki za info
Ciekawostka auto przyjechało z Niemiec ma 192 tysiące do ale do 180 tyś było serwisowane z takim przebiegiem jest ostatni wpis z serwisu Mitsubishi przeglądy były robione co 15 tyś może mi ktoś powiedzieć co ile zmienia się rozrząd bo nie jestem pewien czy był robiony już 2 razy ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:31
|
|
|
przekladnia kierownicy, standardowa usterka w carismie.
krotko mowiac do wymiany. |
|
|
|
 |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:36
|
|
|
oj - zna ktoś przybliżony koszt wymiany ?? |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:59
|
|
|
Co do przekładni to używki na allegro widziałem od 350-450 zł. Z nową sie jeszcze nie spotkałem.
Rozrząd warto wymienić profilaktycznie jak tylko kupujesz auto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 10:00
|
|
|
ja wymienialem 3 na gwarancji i 2 po, koszt ok 600-800zl, obecnie ile to kosztuje nie wiem, |
|
|
|
 |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 11:00
|
|
|
Ok a z takim pukaniem można jeździć czy nie bardzo -- jest to niebezpieczne ?? co może sie stać oprócz tego ze będzie bardziej pukać zapewne |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 13:05
|
|
|
U mnie tak pukalo i okazalo sie ze byl to drazek kierowniczy. Nie sama koncowka, tylko caly drazek mial luz. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2007, 21:47
|
|
|
u mnie puka, ale to nie z maglownicy, ale z kolumny kierowniczej. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 17-07-2007, 23:06
|
|
|
Kofi napisał/a: | u mnie puka, ale to nie z maglownicy, ale z kolumny kierowniczej. |
Ja też coś takiego zauważyłem przy skręconych kołach na wybojach. To jakaś usterka czy ten model tak ma? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 14:32
|
|
|
Podejrzewam, że można jeździć do momentu wyczucia luzu na kierownicy
lub innym elemencie układu...
Najlepiej podjechać do mechaników i zdiagnozować dokładnie co jest przyczyną.
W carismie dużo rzeczy skrzypi stuka i puka, taki "urok" tego auta |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 18-07-2007, 14:51
|
|
|
leser napisał/a: | Podejrzewam, że można jeździć do momentu wyczucia luzu na kierownicy
lub innym elemencie układu...
Najlepiej podjechać do mechaników i zdiagnozować dokładnie co jest przyczyną.
W carismie dużo rzeczy skrzypi stuka i puka, taki "urok" tego auta |
Pod względem stukania, pukania i skrzypienia to to auto jest super (mam wersję po liftingu). Właśnie sprzedałem Mazdę 323 z '97, tam to dopiero wszystko w środku skrzypi. Fakt, że nie ma stuków z zawieszenia, ani z układu kierowniczego, ale plastiki w środku dają aż miło, a to przecież rasowy japończyk. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 15:23
|
|
|
Moomin napisał/a: | Pod względem stukania, pukania i skrzypienia to to auto jest super (mam wersję po liftingu). Właśnie sprzedałem Mazdę 323 z '97, tam to dopiero wszystko w środku skrzypi. Fakt, że nie ma stuków z zawieszenia, ani z układu kierowniczego, ale plastiki w środku dają aż miło, a to przecież rasowy japończyk. |
roznica jest taka ze takie swierszcze mozna stosunkowo tanio usunac (trzeba poswiecic troche czasu na wyeleminowanie ale sie da) natomiast stuki i trzaski z zawiechy juz nie, a kasa plynie strumieniami
kolejna sprawa to aspekt psychologiczny, mianowicie swiadomosc tego ze cos stuka na wybojach i moze zaraz sie rozleciec...
jak nam cos trzeszczy z deski lub drzwi, raczej sie tym nie przejmujemy. |
|
|
|
 |
PAWEŁ-GDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2007, 01:36
|
|
|
Polecam sprawdzić kulki łączące drążki z przekładnia,drążki można spokojnie kupić od anglika, maglownica jest inna ,ale drążki te same. Jeżeli to nie pomoże pozostaje zakup innej maglownicy. Używka od 300zł a o koszt nowej nawet nie pytaj ... Polecam firmę w której dostaniesz wszystko do carismy , oczywiście mowa o częściach uzywanych. MITSUBI-CAR tel-880 413 258,lub w allegro MOTOMANIAK79
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ukrafal [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 18:25 Re: Stuka przy "ruszaniu" kierownicą
|
|
|
Wiatm.
Mozliwe ze moga Ci stukac przeguby. |
|
|
|
 |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2007, 10:33
|
|
|
wielkie dzięki za porady ale jak na razie będę jeździł zobaczymy czy stukanie będzie się nasilało wtedy pomyśle |
|
|
|
 |
|