Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Przedmuchy z pod pokrywy zaworow....
Autor Wiadomość
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 27-01-2007, 14:10   [ALL] Przedmuchy z pod pokrywy zaworow....

Jak w temacie mam pytanie co oznaczaja przedmuchy z pod pokrywy zaworow.. (jak sie odkreci korek wlewu oleju czuc podmuch i lekki zapach (spalin-oleju? trudno stwierdzic) przy dodaniu gazu zmniejasza sie on).
Autko oleju nie bierze....
silnik chodzi rowniutko
nieslychac "cykania zaworow"
zadnego niepokojacego klanku
Pali od 1 kluczyka
benzyny spala w miare malo jak na ten samochod
zadnych problemow z wkrecaniem sie na obroty
Odme sprawdzalem nie widac zeby byla zapchana
Jedynie ostatnio ciut glosniejszy sie zrobil.. a na wydechu nic nie widac...
Zjawisko te zaobserwowalem jakies 15k km temu tylko nigdy nie pamietalem zeby sie zapytac..
lekki czarny nalot na rorze wydechowej (ale to chyba normalne przy jezdzie czesto zachaczajacej o odcinke )
Co to jest.. moze miski tak maja... nigdy wczesniej w silnikach fiata sie z tym nie spotkalem ...
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 14:20   

czarnuch23 napisał/a:
przedmuchy z pod pokrywy zaworow

uszczelka pod pokrywa do wymiany..innej definicji nie slyszalem..ale olej powinien lać sie w takim przypadku...
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 27-01-2007, 14:24   

zapomnialem napisac ze blok silnika jest w jednym mijscu zawilgocony olejem ale sie nie leje i nie lalo pomimo ze mialem syntetyk 5W40 a teraz mam 0W40 i dalej sie nie leje...
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 14:36   

to w czym problem??
jak odkrecasz korek to..pachnie olejem który ma wysoka temperature..normalne
jeśli spalanie w normie i nie kopci to wszystko OK..osad na rurze normalna sprawa
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 27-01-2007, 14:55   

chodzi o to ze tam wije z pod korka jak z rury starego odkurzacza.. poprostu powiew powietrza jest naprawde dosc spory a wczsniej sie z nim w zadnym silniku nie spotkalem i pytam sie czy to normalne w mitsubishi czy cos sie dzieje niepokojacego
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 15:04   

nienormalne...uszczelniacze zaworow pewnie do wymiany skoro czuc spaliny i wieje...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2007, 15:32   

bear007 napisał/a:
uszczelniacze zaworow pewnie do wymiany skoro czuc spaliny i wieje...

Ale oleju mu nie spala :roll:
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 27-01-2007, 16:30   

wlasnie gdyby bral olej mialbym punkt zaczepienia i sam bym wiedzial co sie swieci.. a tak nie ma sie do czego przyczepic.. zwlaszcza ze przy dodaniu gazu powieiw ten sie nie zwieksza ale jest staly i jakby mniejszy.. przy jalowym biegu czuc "pulsowanie" powietrza... moze to cos podpowie... (a i strasznie olejem chlapie:P )
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-01-2007, 17:31   

sprawdz zawor PCV, bo widac ze cos nie tak z wietrzeniem
uszczalka - jak nie cieknie - to moze byc
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 29-01-2007, 13:08   

Gdzie ten zawor sie znajduje? i mniejwiecej jak wyglada? to soie dzis go obejrze jak bede mial chwilke
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2007, 14:13   

prawy górny róg pokrywy zaworów...z tego zaworu wychodzi gumowy wężyk..
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 25-06-2007, 18:10   

Mam podobny "problem". Tz. koło aparatu zapłonowego na wysokości pokrywy zaworów mam zawilgocony silnik. Gdy odkręce korek od pokrywy to silnik dmucha mi delikatnie w ręke, jednak nie ciągle a w odstępach ułamka sekundy. Gdy odłożę ręke mam doslownie 3 kropelki oleju. I tu moje pytanie?? Czy tak jak wyzej powodem dmuchania moze byc nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów, czego konsekwencja moze byc tez zapocenie silnika?? ( 250 tys przebiegu, gaz, oleju nie bierze grama)

A i zmienając olej w silniku troche przelalem i mam ciut powyrzej max. Mam nadzieje ze nie ma to związku z w/w sprawą.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-06-2007, 21:36   

PiotrekSL4 napisał/a:
A i zmienając olej w silniku troche przelalem i mam ciut powyrzej max
Ja też tak mam. Przez 3 miesiące nic się nie stało. Dokładnie 2 mm powyżej MAX.
 
 
customGTI
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2007, 10:38   

Największe dmuchanie z pod korka wlewu oleju po odkręceniu jest na niskich obrotach jest to normalne zjawisko Dmuchanie ustaje stopniowo gdy dodaje się gazu ponieważ silnik zaciąga gazy powstające w kadlubie.Im bardziej otwarta przepustnica tym mniejszy poziom ciśnienia gazu w kadłubie.
Zapach benzyny jest to skutek zciągania przez filtr olejowy powstający na gładzi cylindrów oparów i niedopalonego paliwa.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-07-2007, 12:27   

Dawno takiego steku bzdur nie czyalem........

Zważcie moi mili, że odkręcając korek oleju, silnik ZASYSA nim powietrze, a nie wyrzuca......

Jest to NORMALNY objaw występujący w KAŻDYM ZDROWYM silniku Mitsubishi...... Tak rozwiązane jest wietrzenie pokrywy zaworów:

Powietrze zza filtra powietrza rurką doprowadzane jest do pokrywy, spod pokrywy wysysane jest przez zawór PVC do kolektora ssącego. Odkręcając korek na wolnych obrotach (kiedy podciśnienie w kolektorze jest największe) powietrze zasysane jest zamiast rurką (cienką i za filtrem powietrza) wielką dziurą jaka powstaje po otwarciu korka..... To tłumaczy również fakt, że przy wyższych obrotach przepływ powietrza jest mniejszy (podciśnienie jest mniejsze + dochodzą minimalne przedmuchy przez pierścienie)

Zapach benzyny w oleju to norma - każdy benzynowy silnik nie spala 100% benzyny, mała ilość przedostaje się do oleju, zwłaszcza w momencie odpalania silnika.

[ Dodano: 01-07-2007, 12:30 ]
ps. a chlapanie olejem też jest normalnym objawem, wynikającym ze smarowania wałka rozrządu i dźwigienek zaworów.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.