[E54A 2.0 V6] Blokada koła tył |
Autor |
Wiadomość |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30-06-2007, 15:44 [E54A 2.0 V6] Blokada koła tył
|
|
|
Witam
Prawdopodobnie urwała się okładzina i blokuje koło po krótkiej przejażdżce około 1km bęben jest gorący . Proszę o podpowiedz jak to rozebrac i gdzie ewentualnie mozna kupić okładziny.
Hamulce są tarczowe tylko ręczny prawdopodobnie bębnowy.
Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 14-08-2007, 17:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30-06-2007, 16:08
|
|
|
Masz tarczo-bemben po ściągnięciu tarczy szczęki masz na wierzchu i wymieniasz, szczęki kupisz w sklepie do japońców. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2007, 16:13
|
|
|
Zdejmujesz zacisk hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie jarzma zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice jarzma (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią). Bęben jeśli nie jest zapieczony na otworze centrującym i za bardzo podjechany powinien łatwo zejść - trzymany jest tylko na nakrętkach kół. Jeśli nie to z wyczuciem trzeba od wewnętrznej strony po obwodzie tarczy uderzać młotkiem z użyciem drewnianego klocka.
Spis części z numerami i rysunki znajdziesz na http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll po wpisaniu VIN-u auta. Potrzebne części możesz zamówić u JAPANEZE - Marek Malik tel GSM 602 224 584, mail: japaneze@tlen.pl |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
maniakowy [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2007, 16:14
|
|
|
pawlos: a moze po prostu nie odbija Ci hamulec.. znaczy tloczek sie nie cofa z powodu zmeczenia materialu;) jak wyciagniesz kolo to zdejmij zacisk i zobacz jak dziala.. u mnie wystarczylo rudego wygonic miejwiecej szczotka druciana i ladnie nasmarowac ( chociaz robilem to pierwszy raz i kilka prob mialem ). na dzien dzisiejszy wszystko mi dziala.. moze i u Ciebie tak bedzie:) |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30-06-2007, 16:21
|
|
|
podniosłem samochód zdjąłem koło i kręciłem wyraznie słychac tarcie w srodku bębna- zaraz ide robic ,dzieki za rade bo zastanawiałem się po co jest ta gumka w beben wcisnieta ,a jak sie trzyma tylko na sróbach od kół to powinienem dac sobie rade
dzieki za szybkie odpowiedzi jak zrobie to napisze co dokładnie się stało i zamówie częsci u Japaneze:)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
KrzychoP
Mitsumaniak krzychop
Auto: Galant E54A 1995 2.0 V6-24
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2007, 16:54
|
|
|
Napisałem tak:
[quote="KrzychoP"]Zdejmujesz zacisk hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie jarzma zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice jarzma (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią).
Ale trochę namieszałem bo pomyliłem jarzmo z zaciskiem, prawidłowa treść powinna być następująca:
"Zdejmujesz jarzmo z zaciskiem hamulca po odkręceniu dwóch śrub od wewnętrznej strony. Odkręcanie zacisku prawdopodobnie nie będzie konieczne, ale warto je również odkręcić, przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym prowadnice zacisku (dwie długie śruby, warto pamiętać skąd wykręcone bo trochę się różnią)."
Tak ma to sens. Sorki za zamieszanie. |
_________________ Taki duży chłopak, a z miśkiem. |
|
|
|
 |
|