[CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie |
Autor |
Wiadomość |
xGogi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2018, 07:17 [CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie
|
|
|
Wczoraj oglądałem colta którego chcę kupić. Silnik niestety cyka. W tym silniku jest normalna regulacja i spokojnie sobie wszystko wyreguluję czy tylko wymiana samoregularów. Właściwie jak one się nazywają tak żebym je znalazł. To po prostu popychacze? Łatwo jest to wymienić samemu? Dodam, że olej do wymiany i może to być przez to.
P.S. Olej do niego 10W-40 czy 15W-40 przebieg 215tys i brak wycieków |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20966 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-03-2018, 08:40
|
|
|
Jest problem bo na przełomie 2000r. zaczęli stosować hydropopychacze w CJ.
Żeby sprawdzić powinno się dać zobaczyć przez korek wlewu oleju lub jeśli masz vin to powinno dać radę w katalogu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
xGogi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2018, 11:59
|
|
|
Mógłbyś podesłać link do katalogu? Będę po 18 jechał zobaczyć samochód na diagnostyce bo chyba nie ma katalizatora (słychać przy wyższych obrotach) chcę zobaczyć czy przejdzie normy spalania żeby nie mieć problemów przy przeglądach. Tak one wyglądają? Którą jego część może zobaczę przez korek?Widać, że olej jest stary może to przez to te zawory cykają jeżeli są hydrauliczne
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2018, 12:44
|
|
|
xGogi napisał/a: | Którą jego część może zobaczę przez korek? | Nie zobaczysz, schowane sa wewnatrz ramieniua dźwigni zaworowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
xGogi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2018, 15:05
|
|
|
Ma ktoś może fotkę głowicy z hydraulicznymi? Znalazłem tylko ze zwykłymi
Edit: Mam już swojego colta |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 30-03-2018, 07:13
|
|
|
Przez korek oleju widać dźwigienkę zaworu na niej jest nakrętka a pod dźwignią zaworową będzie sprężyna , jeśli coś takiego zobaczysz to jest manualne ustawianie luzu zaworowego jeśli dźwignia zaworu nie będzie miała tej nakrętki u góry to pod nią zamiast tej sprężyny jest hydrauliczny popychacz zaworu , który sam sobie już na zdjęciu przedstawiłeś , nie będziesz go widział ale uwierz że on tam jest gdyż wtedy siedzi sobie tutaj :
 |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
xGogi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2018, 07:35
|
|
|
Są mechaniczne. Przez korek było widać sprężyny i śrubę z nakretką od góry |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20966 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-03-2018, 11:25
|
|
|
xGogi, gratulacje zakupu .
Jak możesz to podaj vin na PW, to się sprawdzi dokładnie, z którego roku masz wozidło, bo czasami w dokumentach jest rok pierwszej rejestracji a nie produkcji .
Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 30-03-2018, 14:11
|
|
|
Bizi78 napisał/a: |
Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów . |
nie ma takiego jeśli już to 12V
. |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20966 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-03-2018, 16:02
|
|
|
czarny.marcin napisał/a: | nie ma takiego jeśli już to 12V
|
Masz rację .
Katalog ASA trochę wprowadza w błąd bo po vinie auta z 1999r. wychodzi, że są tylko po 4 zawory na dolocie i wydechu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 31-03-2018, 08:58
|
|
|
Co do oleju to na początek najlepiej wlać 10w40 ,następna wymiana na taki sam lub lepszy - zależnie od tego ile ci będzie go spalać , mineralny 15w40 odpada .
Kilka lat jeździłem na 10w40 najpierw mobil potem valvoline maxlife na obu brał ok 0,4L/1000km .
W ubiegłym roku zmieniłem olej na valvoline synpower 5w40 .
Pierwsze 500km bez dolewki potem trochę oleju ubyło ,po dolaniu i przejechaniu kolejnych 500 mam poziom nadal max ani 1mm poniżej ...
pewnie po następnych 500 spadnie poziom .
Trochę dziwnie raz bierze olej a raz nie ale ogólnie zmiana pozytywna , jeżdżę na lepszym oleju i dolewam raczej mniej .
Valvoline to olej jak olej ale ma dobry stosunek ceny do jakości
Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20966 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-03-2018, 09:29
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić . |
Valvoline maxlife 10W40 ja ostatnio kupowałem w InterCarsie za 86zł/5L, oczywiście po zniżce MM .
Co do brania oleju, to u mnie też na początku nie bierze nic a później zaczyna konsumować . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
xGogi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-04-2018, 14:23
|
|
|
Okazało się, że to silnik 12V |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-04-2018, 14:47
|
|
|
xGogi napisał/a: | Okazało się, że to silnik 12V |
To masz najpopularniejszy najprostszy podstawowy silnik 4G13 1.3 , 12V ,75km .
Zrobiłem 500 km - poziom max , następnie 600km poziom ponad 3/4 między min a max .
Więc jest na pewno lepiej na 5W40 niż 10w40 .
Od dłuższego czasu poci mi się prawdopodobnie z miski olejowej na łączeniu z blokiem silnika. Wstawiając auto z rozgrzanym silnikiem do garażu nigdy nie widziałem plamki oleju na ziemi więc nie wiem czy warto zawracać sobie głowę ,uszczelniać miskę czy zużycie spadnie . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|