Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie
Autor Wiadomość
xGogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2018, 07:17   [CJ1A 1.3] CJ0 1.3 16V 2000r. Cykanie

Wczoraj oglądałem colta którego chcę kupić. Silnik niestety cyka. W tym silniku jest normalna regulacja i spokojnie sobie wszystko wyreguluję czy tylko wymiana samoregularów. Właściwie jak one się nazywają tak żebym je znalazł. To po prostu popychacze? Łatwo jest to wymienić samemu? Dodam, że olej do wymiany i może to być przez to.

P.S. Olej do niego 10W-40 czy 15W-40 przebieg 215tys i brak wycieków
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20966
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-03-2018, 08:40   

Jest problem bo na przełomie 2000r. zaczęli stosować hydropopychacze w CJ.
Żeby sprawdzić powinno się dać zobaczyć przez korek wlewu oleju lub jeśli masz vin to powinno dać radę w katalogu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
xGogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2018, 11:59   

Mógłbyś podesłać link do katalogu? Będę po 18 jechał zobaczyć samochód na diagnostyce bo chyba nie ma katalizatora (słychać przy wyższych obrotach) chcę zobaczyć czy przejdzie normy spalania żeby nie mieć problemów przy przeglądach. Tak one wyglądają? Którą jego część może zobaczę przez korek?Widać, że olej jest stary może to przez to te zawory cykają jeżeli są hydrauliczne

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2018, 12:44   

xGogi napisał/a:
Którą jego część może zobaczę przez korek?
Nie zobaczysz, schowane sa wewnatrz ramieniua dźwigni zaworowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
xGogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2018, 15:05   

Ma ktoś może fotkę głowicy z hydraulicznymi? Znalazłem tylko ze zwykłymi

Edit: Mam już swojego colta :mrgreen:
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 30-03-2018, 07:13   

Przez korek oleju widać dźwigienkę zaworu na niej jest nakrętka a pod dźwignią zaworową będzie sprężyna , jeśli coś takiego zobaczysz to jest manualne ustawianie luzu zaworowego jeśli dźwignia zaworu nie będzie miała tej nakrętki u góry to pod nią zamiast tej sprężyny jest hydrauliczny popychacz zaworu , który sam sobie już na zdjęciu przedstawiłeś , nie będziesz go widział ale uwierz że on tam jest :) gdyż wtedy siedzi sobie tutaj :
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
xGogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2018, 07:35   

Są mechaniczne. Przez korek było widać sprężyny i śrubę z nakretką od góry
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20966
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-03-2018, 11:25   

xGogi, gratulacje zakupu :D .
Jak możesz to podaj vin na PW, to się sprawdzi dokładnie, z którego roku masz wozidło, bo czasami w dokumentach jest rok pierwszej rejestracji a nie produkcji 8) .

Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 30-03-2018, 14:11   

Bizi78 napisał/a:


Nasuwa się jeszcze pytanie, czy przy regulacji na śrubkę ten silnik nie ma czasem 8 zaworów :? .


nie ma takiego :) jeśli już to 12V




.
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20966
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-03-2018, 16:02   

czarny.marcin napisał/a:
nie ma takiego :) jeśli już to 12V

Masz rację 8) .
Katalog ASA trochę wprowadza w błąd bo po vinie auta z 1999r. wychodzi, że są tylko po 4 zawory na dolocie i wydechu :evil: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 31-03-2018, 08:58   

Co do oleju to na początek najlepiej wlać 10w40 ,następna wymiana na taki sam lub lepszy - zależnie od tego ile ci będzie go spalać , mineralny 15w40 odpada .

Kilka lat jeździłem na 10w40 najpierw mobil potem valvoline maxlife na obu brał ok 0,4L/1000km .
W ubiegłym roku zmieniłem olej na valvoline synpower 5w40 .
Pierwsze 500km bez dolewki potem trochę oleju ubyło ,po dolaniu i przejechaniu kolejnych 500 mam poziom nadal max ani 1mm poniżej ...
pewnie po następnych 500 spadnie poziom .
Trochę dziwnie raz bierze olej a raz nie ale ogólnie zmiana pozytywna , jeżdżę na lepszym oleju i dolewam raczej mniej .
Valvoline to olej jak olej :) ale ma dobry stosunek ceny do jakości
Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić .
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20966
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-03-2018, 09:29   

krzysieg napisał/a:
Na stronie valvoline możesz sprawdzić liste autoryzowanych sprzedawców , dzięki temu masz pewność że jest oryginalny i zaoszczędzić .

Valvoline maxlife 10W40 ja ostatnio kupowałem w InterCarsie za 86zł/5L, oczywiście po zniżce MM 8) .
Co do brania oleju, to u mnie też na początku nie bierze nic a później zaczyna konsumować :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
xGogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CX3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2018
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-04-2018, 14:23   

Okazało się, że to silnik 12V :(
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-04-2018, 14:47   

xGogi napisał/a:
Okazało się, że to silnik 12V :(

To masz najpopularniejszy najprostszy podstawowy silnik 4G13 1.3 , 12V ,75km .
Zrobiłem 500 km - poziom max , następnie 600km poziom ponad 3/4 między min a max .
Więc jest na pewno lepiej na 5W40 niż 10w40 .
Od dłuższego czasu poci mi się prawdopodobnie z miski olejowej na łączeniu z blokiem silnika. Wstawiając auto z rozgrzanym silnikiem do garażu nigdy nie widziałem plamki oleju na ziemi więc nie wiem czy warto zawracać sobie głowę ,uszczelniać miskę czy zużycie spadnie .
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.