Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W] Nie wchodzi na obroty
Autor Wiadomość
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 20:20   [EA5A/W] Nie wchodzi na obroty

Witam.Moj Misiek zachorował- jak jest zimny silnik wchodzi na obroty-wszystko jest Ok, gdy osiagnie temperaturę po naciśnięciu pedału gazu dusi się i nie chce wejść na obroty. Jak naciskam delikatnie pedał gazu delikatnie to osiąga obroty...po przekroczeniu 3 tyś obrotów wszystko jest ok- najtrudniej jest około 2tyś obrotów...czyli trudno się rozpędzić....moim zdaniem coś z zapłonem-świece wymieniłem i dalej to samo...usterka powstała sama z siebie...Co możecie mi doradzić....Po zwarciu pina 1 i 4 nie ma żadnych błędów....
Ostatnio zmieniony przez roch_27 28-08-2007, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 27-08-2007, 20:27   

piosa napisał/a:
gdy osiagnie temperaturę po naciśnięciu pedału gazu dusi się i nie chce wejść na obroty
niedawno miałem to samo w Colcie - powodem tego był uszkodzony czujniku Halla ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
jackkkkk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-08-2007, 20:28   

Stawiam na przepływomierz lub sondę lambda.
_________________

 
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 20:39   

przepływomierz i sona pokazałaby sie jako błąd na ECU.....a nie ma nic tylko regularne błyskanie.....A jak sprawdzić czujnik Halla??
 
 
krisprezes
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 15:49   

czesc Jestem tu nowy więc rzy okazji się przywitam
Miałem kiedyś podobny przypadek w Volvo V40 T4 i tam przyczyna takiego zachowania były świece . Galant tez ma świece platynowe moze któraś się juz kończy i moga być takie efekty przy ciepłym silniku ( Komplet NGK 6sztuk chya kosztowały mnie do mojego gala 300PLN-musiałbym to jeszcze sprawdzić )
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 15:54   

też myslałem, że to mogą być swiece, ale już je wymieniłem i ręką nic nie odjęło.......czyli to nie to....
 
 
krisprezes
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 16:03   

a filtr paliwa kiedy był zmieniany - też ma duże znaczenie.
Czasami też kupisz nową swiece i jest do bani zobacz dobrze stare czy są równo wypalone
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 16:08   

swiece moim zdaniem wypalone rowna....filtr odpada bo na zimnym chodzi......
 
 
jackkkkk 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.5V6 Kombi 98r. LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-08-2007, 06:08   

Masz instalację gazową?. Jeśli tak, to jakiej generacji. Kwestia złej pracy po rozgrzaniu może wskazywać na uszczelkę pod głowicą, wypalone gniazdo zaworowe (jeśli gaz np II gen. to możliwe). A może przy zmianie rozrządu nastąpiła pomyłka. Jak nie chce się wkręcać na obroty, to są strzały w wydech? Zaobserwuj, poziom oleju (czy nie rośnie), płyn chłodniczy (czy nie ubywa, czy nie ma piany). Może należy jednak wpiąć auto pod komputer diagnostyczny. Może przydało by się kompresję sprawdzić - mogą przy okazji wyjść problemy z rozrządem (ale aż tak to by się chyba ktoś nie pomylił) lub gniazdem. A jak już uda się wkręcić na obroty (pow. 3 tyś) to auto przyspiesza normalnie?
_________________

 
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 08:01   

Gazu nie mam...powyzej 3 auto przyspiesza normalnie....jak się dusi to strzela w wydec...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 08:38   

Czyli masz problem z zaplonem paliwa ktore sie dostaje do silnika.

Skoro masz cody na przeplywomierz i lambde ja stawialbym na zla lambde. Podobny przypadek mielismy w Accencie znajomego.

Tym bardziej jesli mowisz ze na zimnych chodzi ok to tym bardziej. Na zimnym silniku ECU dziala bez odczytow z Lambdy a kiedy sie rozgrzeje bierze wartosci z wydechu i przesyla je do ECU. Jesli Lambda podaje zle parametry silnik bedzie dostawal albo za duzo albo za malo paliwa i bedzie sie krztusil.

Stawialbym na lambde - tansza od przeplywomierza.
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2007, 20:19   

I po kłopocie....dziękuję za pomoc i tylko roch był blisko- padł moduł zapłonowy.......
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 11-09-2007, 11:10   

piosa napisał/a:
I po kłopocie....dziękuję za pomoc i tylko roch był blisko- padł moduł zapłonowy.......
faktycznie blisko ;)
W Colcie aparat sprawdzałem przed czujnikiem i było dobrze ;) Jednak jak się później okazało - uszkodzony był czujnik Halla :) Dlatego taka była moja sugestia.

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
piosa
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2007, 12:03   

Wg informacji od firmy naprawiającej nie ma w tym modelu klasycznego czujnika, ale jakieś podobne rozwiązanie....dobrze, że udało mi się naprawić za małą kaskę- nowy aparat w serwsie to koszt 5200zł- nie ma tutaj pomyłki.....jedyny błąd jaki zrobiłem to za późna diagnoza i załatwiłem cewkę w aparacie zapłonowym- 200zł dodatkowo- nie powinno się jeździć z taką usterką.Pozdrawiam
Misiu śmiga jak kiedyś.....
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2007, 15:45   

jackkkkk napisał/a:
Stawiam na przepływomierz lub sondę lambda.


Witam, przepraszam ale się podepne pod zblizony temat, odnosnie sondy Lambda, odkąd mam EA po raz 2 zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE, co ciekawe zapaliła sie dokładnie w takich samych okolicznoścuiach i w tym samym miejscu, lekko deszczowo, prędkość umiarkowana - 80 km/h przy podjeździe pod delikatne wzniesienie - wiadukt kolejowy. Za pierwszym razem pan który robiłe mi przegląd gazu (sekw.) stwierdził że to sonda sie zajarzyła, wykasował błąd i git. Ale od tego czasu maleństwo zaczeło palić nieco więcej niż poprzednio, od 5-10 %. niby niewiele, ale zawsze. A teraz na dniach zapaliło się znowu na chwilkę na tym wzniesieniu.

I teraz pytanie: jak mozna zdiagnozować która to była sonda (bo o ile się nie mylę to w EA sa 2), czym może grozić dalsze pomykanie z taką usterką? szacunkowy koszt takiej sondy.

Za wszelkie odp będe serdelecznie wdzieczny.
pzdr
yaro
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.