[EA2A/W 2.0] Wymiana silnika krok po kroku galant 2000 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Veggita2k [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2009, 10:39 [EA2A/W 2.0] Wymiana silnika krok po kroku galant 2000 2.0
|
|
|
W ostatnich dniach zostałem zmuszony zeby wymienic silnik w moim misku i na dodatek musze zrobic to sam. Moze juz ktos wymieniał silnik i czy mogłby opisac krok po kroku co trzeba robic i o jakich waznych rzeczach przy wymianie pamietac zeby cała wymiana serduszka mojego misia nie poszła na marne bardzo prosze o pomoc!!!!![/b] |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 18-11-2009, 18:07
|
|
|
Ja bym zaczal od sprawdzenia i przygoowania nowego serca.
Na bank wymienilbym uszczelniacz na wale po stronie sprzegla i dokladnie sprawdzil sprzeglo.
Rozrzad i te sprawy,duzo latwiej wymienic niz majac motor w budzie.
To takie pierwsze rzeczy,ktore przyly mi na mysl. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-11-2009, 19:32
|
|
|
Veggita2k, troche tego sporo bedzie, ale postaram sie w skrocie przygotowac Cie do tego:
1. bedzie Ci potrzebna wyciagarka do silnika, najlepiej tez stanowisko z kanałem do demontazu wszystkiego co masz pod spodem autka, oraz porzadny zestaw kluczy
2. uważnie poprzygladaj sie całemu silnikowi i skrzyni, popatrz gdzie co jest podlaczone, ewentualnie napisz sobie na tasmie i pooznaczaj wszystkie kosci
3. odpinasz akumulator, wyciagasz go z auta
4, wyciagasz komore filtra powietrza, podstawe akumulatora, pozniej demontujesz przednia maske, chodzi o to aby uzyskac jak najbardziej przejrzysty dostep do wszystkiego
5. odpinasz wszystkie mozliwe przewody elektryczne, paliwowe, klimatyzacji, przewody chłodzące, linki, etc.,
6. sciagasz pompe wspomagania z silnika,
7. tutaj zatrzymam sie na chwile, bo silnik najprosciej wypuscic ze skrzynia razem w dol, wiec tutaj juz zwroce uwage na to ze latwiej jest spiac silnik ze zkrzynia na wierzchu,
8. spuszczasz olej ze skrzyni i demntujesz polosie z przegubami
9, podjzedzasz wyciagarka do silnika i mocujesz lancuchy wyciagarki do fabrycznych uszy do demontazu silnika, schodzisz w kanal i sciagasz belke wzgluzna pod skrzynia
10, odkrecasz wszystkie poduchy z silnika i skrzni i wyciagarka wypuszczasz silnik ze skrzynia w dol, montaz w odwrotny sposob
Dokladniejsze informacje znajdziesz w Manualu >>KLICK i pobierz<< plik 11.pdf
przy wymianie silnika zalecam wymiane wszystkich uszczelniaczy od strony sprzegla i od strony rozrzadu, jak rowniez wymiane rozrzadu i sprawdzenie stanu sprzegla oraz lozyska oporowego, dodatkowo zalanie wszystkiego nowymi plynami. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18-11-2009, 20:12
|
|
|
Ja sobie fotek zrobilem kilkadziesiąt wszystkich kostek , złączek itp...mi to sporo pomogło...POWODZONKA ŻYCZĘ !!! |
|
|
|
 |
Veggita2k [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2009, 00:32
|
|
|
ale raczej spuszczanie silnika zeszkrzynią odpada a czy wyjdzie silnik razem ze szkrzynia w góre?? |
|
|
|
 |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2009, 07:24
|
|
|
Ja nie rozpinałem skrzyni podczas swapa z 2.0 na 2,5 . Wskoczył razem ze skrzynią tip tronic. Czas od podpięcia do wyciągarki do przyłapania na łapach około 4 min. |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2009, 19:34
|
|
|
Veggita2k,
Jestem w temacie, bo całkiem przed chwilą silnik wstawiłem......
Otóż:
Wziąłem aparat fotograficzny i zacząłem cykać wszystko co mi przyszło do głowy.....
Oczywiście wszystko co napisał robertdg, jest ok.... Choć ja wyciągałem Motor górą.
Po odpięciu wszystkich kości i złączek (są też i z tyłu silnika biegnące do alternatora) możesz podpinać poduszki, ale silnik musi wisieć już na podnośniku. Będzie Ci przeszkadzać pompa od klimy (ja swoją zostawiłem na wężach co by zaoszczędzić na ponownym nabijaniu). W późniejszym etapie przekonasz się, że wszystkie kostki po latach są już tak uformowane że nie będziesz w stanie pomylić żadnej z nich.....po prostu same trafią w okolice miejsc podpięć....
Uważaj bo z tyłu za silnikiem w głowicy po prawej (stojąc przodem do auta) stronie jest jakiś czujnik i idzie do niego pojedynczy przewód.
Jak podwiesisz silnik i spuścisz olej ze skrzyni, oraz zdemontujesz cały układ chłodzenia (wentylatory, chłodnicę (poza tą od klimy) etc.) możesz przystąpić do demontażu. Polecam odkręcenie całego uchwytu pomp wspomagania i klimy (razem z napinaczem) bo doda ci to trochę luzu......oraz alternator wraz z uchwytem. Odpinając linki do zmiany biegów uważaj, bo sam ich uchwyt jest sklejony gumą i żebyś tego nie zniszczył. Koniecznie musisz zdjąć belkę spod silnika i zluzować układ wydechowy (pod podłogą są wieszaki i musisz je odpiąć). Odkręcasz poduszki (całkiem je demontując) i opuszczasz silnik w dół. Wypinasz półośki z przegubami ze skrzyni.... (silnik musisz opuścić w dół uprzednio ciągnąc go do przodu bo konstrukcja zawieszenia nie pozwoli półośkom zejść centralnie na dół....) zaczynając od dłuższej (jest łatwiej i więcej miejsca) Jak już wypniesz półośki to wychodzisz z silnikiem do góry.....koniecznie musisz silnik ustawić pod kątem (skrzynią w dół) bo braknie Ci ok 3-5 cm.....
Wszystko co trzeba wykonać. w razie problemów pisz czy tu w temacie czy na PW.
AHA....w razie gdybyś musiał demontować głowicę, to od razu zaopatrz się w 14 12-o kątną, bo śruby tam mają takie łby. |
|
|
|
 |
matej1981
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 4 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:18
|
|
|
mam ogromna prosbe.Czy przy wymianie silnika 2.0gls na 2.5v6 jest potrzeba wymiany komputera czy nie koniecznie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2009, 14:23
|
|
|
matej1981 napisał/a: | mam ogromna prosbe.Czy przy wymianie silnika 2.0gls na 2.5v6 jest potrzeba wymiany komputera czy nie koniecznie | jest potrzebna wymiana ECU, oraz wiazki silnika i kompa, a takze kompletu kluczyków, bo ECU ma zakodowane IMO |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:14
|
|
|
Dodatkowo sanki silnika... Nie wiem czy maglownica będzie identyczna, wszystko zalezy od rocznika.
[ Dodano: 30-12-2009, 17:17 ]
Tutaj już było o tym:
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=swap |
|
|
|
 |
Smilli
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-12-2012, 16:34
|
|
|
Witam,
Czy silniki 2.5 V6 przed liftowe 97-00r. (nie pamiętam w którym miesiącu był lift) różnią się w jakiś sposób od siebie? Np. z klimatyzacją i bez, wydaje mi się, że inaczej idzie pasek rozrządu. Czy silnik po liftowy będzie pasował do modelu przed liftowego? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-12-2012, 20:42
|
|
|
Inne mocowanie pompy wspomagania klimy i sama pompa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Smilli
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18-12-2012, 00:11
|
|
|
ale inne mocowanie w zależności od rocznika, liftu czy po prostu czy była fabrycznie klima? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-12-2012, 00:29
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Inne mocowanie pompy wspomagania klimy i sama pompa. |
Tomku, ale z tego co kojarzę to sam blok był identyczny. Chyba, że się mylę?
Mocowanie jest przykręcane do bloku. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 18-12-2012, 14:13
|
|
|
blok jest identyczny, mocowania mogą się różnić ale można je odkręcić. TESTOWANE |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|