Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] SŁABY COLT
Autor Wiadomość
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 11-06-2007, 10:40   [CA4A 1.6] SŁABY COLT

WITAM WAS MITSUMNIAKI
od jakiegos czasu mam problem z moim coltem a mianowicie kiedys zostawilem go na swiatlach i rozladowalem akumulator. po tym incydencie odpalilem go tzw zapych czy jak to sie tam fachowo nazywa. wtedy zaczal mi na wolnych obrotach gasnac.pomyslalem ze moze komputer sie zrestartowal i dlatego tak robi po rozladowaniu akumulatora. po nagrzaniu i wlaczeniu wentylatora dalej tak robil. probowalem zrestartowac go kolejny raz ale nie pomoglo. dopiero po odkreceniu przepustnicy zaczal normalnie pracowac na wolnych obrotach ale wydaje mi sie ze cos jest nadal nie tak poniewaz jest slaby przy wyzszych obrotach. nie chce sie wkrecac na obroty jak kiedys. Na trojce jest jakis taki strasznie zamulony i nei ciagnie a pozatym nie ma tego charakterystycznego dzwieku i ryku jak poprzednio. mysle ze moze przy tym odpalaniu na pych przeskoczyl mi o zabek pasek na rozrzadzie. bede musial to sprawdzic i zobaczyc.
co myslicie otym incydencie. napiszcie co myslicie.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 11:01   

Ja tez bym obstawiał przeskoczenie Paska rozrzadu jak najszybciej zobacz na niego !
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-06-2007, 15:32   

Może być to co pisze Pawcio, samochodów z paskiem rozrządu nie zapala się na "pych".
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 11-06-2007, 15:47   

dzisiaj patrzalem na pasek rozrzadu
jest wszystko na znakach ustawione. juz sie balem ze to moze bedzie to ale zauwazylem ze ostatnio chyba mi cos na miarce od oleju jakby przybylo bo jest powyzej max.
zlalem teraz do niecalego maxa i zoabcze pozniej co sie bedzie dzialo czy przybedzie czy tez nie.moze to jakis wtryskiwacz leje ze jest troche slabszy i teraz do oleju sie dostaje paliwo. jak to mozna najlepiej sprawdzic?????
aha i jeszcze jedno co do wolnych obrotow.
zdjelem dzisiaj wtyczke od silniczka krokowego i wcale nie reaguje czy jest zimny czy goracy silnik.
musze poszukac jak to sie sprawdza bo z tego co ostatnio wyczytalem to mierzy sie opornosc.
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2007, 16:00   

to napisał HUGO :arrow:
Silniczek ma piny:

1 2 3
4 5 6

Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%

Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%

Pozwoliłem sobie zacytować Bartka.

Tylko, że nie jestem pewien czy piny w silniczku krokowym CAO 1.6 nie sa ułożone tak: 1 2 3 4 5 6. Ale mierzy się je chyba tak samo.

[ Dodano: 11-06-2007, 16:02 ]
:arrow: czy zdarzylo sie tobie przegrzac Colta :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-06-2007, 19:36   

ŁukaszGTi napisał/a:
Tylko, że nie jestem pewien czy piny w silniczku krokowym CAO 1.6 nie sa ułożone tak: 1 2 3 4 5 6
Teraz jestem pewien, że są tak ułożone. Również u kolegi mechu102. Więc sprawdza się tak: wg Krzyzaka
Pomiędzy pinami 1-2 oraz 3-4 oporność minimalna, prawie żadna. A pomiędzy pinami 5-6 ok. 27-30 kOhm. Te 2 piny są od silniczka, bo jest to silniczek liniowy a nie krokowy.
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 11-06-2007, 19:48   

a te piny liczyc od ktorej strony stojac przed silnikiem???
od prawej czy lewej strony????
jutro to bede sprawdzal i zobacze jakie sa opornosci to wam wtedy napisze.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-06-2007, 22:28   

mechu102 napisał/a:
a te piny liczyc od ktorej strony stojac przed silnikiem???
od prawej czy lewej strony????
No właśnie nie jestem pewien. Chyba z lewej do prawej.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-06-2007, 22:41   

Co ma silniczek krokowy do wysokich obrotów? On steruje wolnymi obrotami. Przy wysokich obrotach mogłoby go nie być, byle otwór był zaślepiony.

edit: Jak zwiększa się ilość oleju może być uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy w oleju nie ma kropelek płynu chłodzącego i czy pod korkiem nie masz "masła".
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 12-06-2007, 10:05   

sprawdzalem dzisiaj olej na bagnecie i pod korkiem wlewu leju. jest czysty wiec raczej mi sie nie dostaje plyn chlodzacy do oleju. wydaje mi sie ze jak wczoraj zlalem olej do poziomu ponizej max to samochod jakby lepiej chodzil. moze nadmiar oleju mial jakis zwiazek ze zwiekszeniem oporow poruszania sie walu i tlokow. zobazce pozniej bo jak narzie nigdzie dalej nie jezdzilem i zrobilem tylo pare km.
aha a co do silniczka krokowego to wiem ze on nie ma wplywu na wysoke obroty. dodalem to tak przyokazji do tego tematu.dzisiaj bede go sprawdzal bo jak wtyczke odlacze to chodzi tak samo i wcale nie reaguje. chyba cos jest znim ne tak
aha i mam jeszzce jedno pytanko. jak sie ustawia zaplon w tym silniku i jak go mozna sprawdzic.????? jest to moze gdzies opisane na forum jak to sie sprawdza. chodzi mi o cala procedure ustawiania tak bardziej szczegolowo.
za wszelkie informacje z gory dziekuje

[ Dodano: 12-06-2007, 20:39 ]
witam ponownie po naprawach
a mianowicie zmierzylem dzisiaj opornosc na silniczku krokowym.
w moim colcie na pinach 1-2, 2,3 itd nie ma zadnego przejscie. opor jest calkowity. tylko na pinah 5-6 liczac od lewej strony mialem opor okolo 18 OM.
nastepnie rozkrecilem pokrywke tych zebatek i poprzekrecalem w skrajne punkty.
w jednym z tych skrajnych punktow mialem opornosc 10 Om a w drugim 16 OM.
nastepnie przeczyscilem cala przepustnice i zlozylem calosc spowrotem.
po przekreceniu stacyjki bylo wyraznie slychac silniczek krokowy.
przedtem tego nie bylo slychac. mysle ze mzoe sie cos tam wnim zawiesilo
po odpaleniu obroty wskoczyly na okolo 2000 obrotow/
nastepnie wyregulowalem przepustnice i teraz jest wszystko ok.

[ Dodano: 22-06-2007, 10:58 ]
witam ponownie
kolejnym zabiegiem jaki zrobilem byla wymiana swiec
no trche pomoglo i bylo nawet calkiem neizle
ale teraz ostatnio jak go na trojce przeciagnalem po obrotach t mi strzelilo cos na ukladzie wydechowym w okolicach tylnego tlumnika.
zagladalem i nic nie widac zbytnio. musze wejsc pod samochod i zobaczyc ale chodzi troche glosno.
tearz sie zastanawiam czy to moze koncowy tlumnik mial takie opory ze moj colt tak slabo szedl bo teraz jak ta dziura sie zrobila to colcik ma przyspieszenie jak cholera i caly zcas ciagnie na wszystkich biegach do przodu
mam takei pytanie czy to mzoe tlumni takie opory stawia czy poprostu takie musi miec opory?
w trakcie jazdy to wygladalo jakby sie jakies nitro wlaczylo.

[ Dodano: 29-06-2007, 16:16 ]
fajnie ze ktos odpisuje na moje pytania
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2007, 23:02   

... nikt nie odpowiada bo zwykle ten problem jest bardzo trudny do zdiagnozowania...
Ja męczę się z tym 3 miesiące :)
Piszę na forum i ciągle szukam.
Nie znalazłem nadal usterki...
Ty pewnie też nie
... :?: :!:

Niedługo chyba kupię Palm'a z RS232 wsadzę w niego programik MMCD dostępny na forum i tak potestuję autko.

Tobie też to polecam.

... na forum chyba na ten problem nie ma jednoznacznej odpwiedzi ...
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-07-2007, 18:56   

czy silnik krokowy ma wpływ na odpalanie na zimnym silniku?
mechu102-jak czysciles przepustnice? tylko od strony dolotu powietrza? bez demontazu???
_________________
Michał Kraków
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 11:05   

Kokos napisał/a:
czy silnik krokowy ma wpływ na odpalanie na zimnym silniku?
mechu102-jak czysciles przepustnice? tylko od strony dolotu powietrza? bez demontazu???


W końcu steruje przepustnicą dopóki auto się nie rozgrzeje...
główne zadanie to utrzymanie obrotów silnika na odpowiednim poziomie.
... szczególnie na zimno zanim autko się nie rozgrzeje ...

Czyszczenie przepustnicy to sporo roboty.
Na stronie Krzyrzaka był dość dokładny opis.
Szczegółowy opis znajdziesz też gdzieś na forum.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-07-2007, 19:46   

chodzi mi o sam moment rozruchu???
_________________
Michał Kraków
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 21:51   

Kokos napisał/a:
chodzi mi o sam moment rozruchu???


Dokładnie TAK :)
Dopuki auto się nie rozgrzeje...

Także pompa wpomagania ma wpływ na jego pracę jesli masz podłączony do niej przewód.
.. podnosi obroty aby wspomagania nie zabrakło ... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.