Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku!
Autor Wiadomość
aga.m 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-11-2009, 08:22   [Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku!

Witam!
Kilka tygodni temu zauważyłam że spod tego zaworu wycieka paliwo! Nie są to oczywiście jakieś duże ilości ale jednak! Nic się raczej z autem nie działo więc się tym zbytnio nie przejmowałam, jednak gdy przyszły chłodniejsze dni mam problem z odpaleniem zimnego silnika! Czy ten zawór może mieć wpływ na odpalanie czy nawet na osiągi których nie zauważam? Dodam że świece żarowe są ok, a zawór klika raczej równomiernie po przekręceniu kluczyka w stacyjce! Jest on stosunkowo drogi i nie chciałabym wyrzucać pieniędzy jeżeli nie będę pewna że to jego wina! Proszę o radę!
Carisma 1,9 TD, silnik F8Q.
Pozdrawiam!
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2009, 08:34   

hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 14:06   

Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2009, 14:45   

robertdg napisał/a:
Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu

.....czyżby znasz zasadę działania tej pompy?
do uruchomienia potrzebny jest przyspieszony kąt wtrysku (w starych kiblach podciagałes sobie dżwigienke), u nas kat wtrysku jest mechanicznie ust na max wczesny i to on miedzy innymi ma pomóc w uruch. zimnego diesla, ww zawór przejmuje regulacje dynamicznym katem wtrysku czyli w miarę rozgrzewania ten zapłon opóźnia(bieg jałowy)-motor cichnie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 14:56   

carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
aga.m 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-11-2009, 16:27   

carisma1 napisał/a:
hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek


Wydaje mi się że cieknie z niego, ponieważ korpus tego zaworka jest cały czas mokry a na bloku silnika gdzie się go dokręca raczej jest sucho.
Czyli krótko mówiąc jeżeli jest z niego wyciek to może być to przyczyna trudności w uruchamianiu? Dodam że ciepły silnik pali bez problemu a kłopoty zaczynają się przy silniku zimnym!
Pozdrawiam!
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2009, 17:28   

wymianiaj, typowe objawy zapowietrzenia się ukł paliwowego
Pozdrawiam

[ Dodano: 03-11-2009, 17:30 ]
robertdg napisał/a:
carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem

...no zajefajna bryka Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.