 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku! |
Autor |
Wiadomość |
aga.m
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 17 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:22 [Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku!
|
|
|
Witam!
Kilka tygodni temu zauważyłam że spod tego zaworu wycieka paliwo! Nie są to oczywiście jakieś duże ilości ale jednak! Nic się raczej z autem nie działo więc się tym zbytnio nie przejmowałam, jednak gdy przyszły chłodniejsze dni mam problem z odpaleniem zimnego silnika! Czy ten zawór może mieć wpływ na odpalanie czy nawet na osiągi których nie zauważam? Dodam że świece żarowe są ok, a zawór klika raczej równomiernie po przekręceniu kluczyka w stacyjce! Jest on stosunkowo drogi i nie chciałabym wyrzucać pieniędzy jeżeli nie będę pewna że to jego wina! Proszę o radę!
Carisma 1,9 TD, silnik F8Q.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:34
|
|
|
hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 14:06
|
|
|
Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2009, 14:45
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zawór sterujacy przestawieniem kata wtrysku, odpowiada glownie za odpalanie auta na zimnym silniku, wlasnie po to to jest, jezeli nie bedzie przestawial kata wtrysku, to mozna chechlac auto przez minute az odpali, po czym pusci niezla chmure z wydechu |
.....czyżby znasz zasadę działania tej pompy?
do uruchomienia potrzebny jest przyspieszony kąt wtrysku (w starych kiblach podciagałes sobie dżwigienke), u nas kat wtrysku jest mechanicznie ust na max wczesny i to on miedzy innymi ma pomóc w uruch. zimnego diesla, ww zawór przejmuje regulacje dynamicznym katem wtrysku czyli w miarę rozgrzewania ten zapłon opóźnia(bieg jałowy)-motor cichnie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-11-2009, 14:56
|
|
|
carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
aga.m
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 17 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 03-11-2009, 16:27
|
|
|
carisma1 napisał/a: | hej, rola zaworu na uruchamianie jest żadna, natomiast szczelnośc ukł paliwowego na całej jego długości jak najbardziej, mówisz , że cieknie spod niego tzn? jeśli wyciek jest pod zaworem wystarczy wymienić O-ring-grosze, ale jeśli cieknie z niego( co zdarza się często) to tylko wymiana, np: http://allegro.pl/item785...cas_delphi.html
można próbować go kleić ale nie wiem czy przy takiej cenie nowego zaworu jest sens.
Pozdrawiam Darek |
Wydaje mi się że cieknie z niego, ponieważ korpus tego zaworka jest cały czas mokry a na bloku silnika gdzie się go dokręca raczej jest sucho.
Czyli krótko mówiąc jeżeli jest z niego wyciek to może być to przyczyna trudności w uruchamianiu? Dodam że ciepły silnik pali bez problemu a kłopoty zaczynają się przy silniku zimnym!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2009, 17:28
|
|
|
wymianiaj, typowe objawy zapowietrzenia się ukł paliwowego
Pozdrawiam
[ Dodano: 03-11-2009, 17:30 ]
robertdg napisał/a: | carisma1, wybacz moj błąd widocznie źle zrozumiałem |
...no zajefajna bryka Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|