1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów. |
Autor |
Wiadomość |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:49 1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.
|
|
|
Witam wszystkich.
Od dokładnie 6 dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Colta z silnikiem diesla 1,5 95 kM.
Autko jest super!
Tylko problem wyskoczył na dzień dobry
Zapaliła się kontrolka silnika, a silnik kręci się tylko do 3000 obrotów.
Błąd był kasowany 2 razy, autoryzowany serwis rozkłada ręce twierdząc, że w Polsce z takim silnikiem nie sprzedawali i nawet dokumentacji techniczne nie mają!
Macie jakiś pomysł lub doświadczenie?
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:53
|
|
|
dowiedz sie co to za blad wtedy bedziemy "dumac" co dalej |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 21:58
|
|
|
Problem jest taki, że autoryzowani nie potrafią odczytać tego błędu tzn. nie posiadają dokumentacji technicznej. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:09
|
|
|
to do slabego serwisu jezdzisz bo serwis powinien posiadac cala dokumentacje aut sprzedawanych w EU.
a jesli ci skasuja ten blad to od razu auto traci moc? wogole jak sie to objawia po skasowaniu tego bledu? |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:15
|
|
|
Podjechałem do pierwszego lepszego - zresztą nie wielki jest wybór w Krakowie.
Objawy: na zimnym silnik jest wszystko ok , auto miło wkręca się w wysokie obroty, po przejechani dosłownie kilkuset metrów obrotomierz staje na 3000.
Według mnie silnik przechodzi w stan awaryjny, ale dla czego? nie wiem? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:22
|
|
|
to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze. |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2008, 22:32
|
|
|
arturro napisał/a: | to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze. |
No napisałem, że byłem u autoryzowanego....... Colta z silnikiem 1,5 DiD nie sprzedawali w Polsce. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2008, 14:22
|
|
|
joel77, a jaki był kod błędu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 01-07-2008, 14:40
|
|
|
to moze do mercedesa ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2008, 11:32
|
|
|
Błąd ma oznaczenie 2355 EGR |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2008, 14:01
|
|
|
joel77, moim zdaniem może to być związane z:
-wadliwy przepływomierz
-zablokowany zawór EGR
-niedrożny układ EGR(przewód, chłodnica) w związku z czym zbyt mała ilość spalin trafia do silnika - mniej niż by chciał ECU. ECU mierzy ilość spalin na podstawie sygnału z MAF. Jeśli więc przepływka jest walnięta to może wyrzucać EGR.
- problem ze sterowaniem samego zaworu, uszkodzony elektrozawór lub pomylone rurki podciśnieniowe do elektrozaworu. Może być taka sytuacja że zawór zamiast otwierać się to zamyka się i na odwrót
-walnięta sonda lambda która służy do nadzorowania EGR
Trochę tego jest ale temat wydaja się być do opanowania |
_________________
 |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2008, 12:03
|
|
|
A od czego zacząć?
Silnik działa równo, nic nie szarpie i przerywa, jak odpalam to przez 2-3 min. jest wszystko ok. , a później przechodzi w stan awaryjny. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Myślę, że problem jest z analizą spalin - czyli sonda lambda?
[ Dodano: 12-07-2008, 18:46 ]
Naprawione!
Zawór ERG został wyczyszczony i wszystko jest już ok. |
|
|
|
 |
coltuch
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Torquay
|
Wysłany: 06-09-2010, 11:07
|
|
|
Witam,
stałem się posiadaczem takiego samego autka parę miesięcy temu i teraz mam taki sam problem.... kod błędu EGR - i pytanie gdzie on się znajduje, bo jakoś mam problem z lokalizacją tego elementu
dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi
No to dodam dla przyszłych zainteresowanych.
EGR znajduje się w górnej części z tyłu silnika po prawej stronie.
W mojej sytuacji awaryjny tryb silnika był spowodowany pękniętym wężykiem podciśnienia przy króćcu EGR. Ogólnie to producent bardzo sknerzy na długości wężyków
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
|