Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.
Autor Wiadomość
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 21:49   1,5 DiD - nie wkręca się powyżej 3000 obrotów.

Witam wszystkich.

Od dokładnie 6 dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem Colta z silnikiem diesla 1,5 95 kM.

Autko jest super!

Tylko problem wyskoczył na dzień dobry :-(

Zapaliła się kontrolka silnika, a silnik kręci się tylko do 3000 obrotów.
Błąd był kasowany 2 razy, autoryzowany serwis rozkłada ręce twierdząc, że w Polsce z takim silnikiem nie sprzedawali i nawet dokumentacji techniczne nie mają!

Macie jakiś pomysł lub doświadczenie?

pozdrawiam.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 21:53   

dowiedz sie co to za blad wtedy bedziemy "dumac" co dalej
 
 
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 21:58   

Problem jest taki, że autoryzowani nie potrafią odczytać tego błędu tzn. nie posiadają dokumentacji technicznej.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:09   

to do slabego serwisu jezdzisz bo serwis powinien posiadac cala dokumentacje aut sprzedawanych w EU.
a jesli ci skasuja ten blad to od razu auto traci moc? wogole jak sie to objawia po skasowaniu tego bledu?
 
 
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:15   

Podjechałem do pierwszego lepszego - zresztą nie wielki jest wybór w Krakowie.

Objawy: na zimnym silnik jest wszystko ok , auto miło wkręca się w wysokie obroty, po przejechani dosłownie kilkuset metrów obrotomierz staje na 3000.

Według mnie silnik przechodzi w stan awaryjny, ale dla czego? nie wiem?
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:22   

to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze.
 
 
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2008, 22:32   

arturro napisał/a:
to podjedz do autoryzowanej stacji na diagnoze.


No napisałem, że byłem u autoryzowanego....... Colta z silnikiem 1,5 DiD nie sprzedawali w Polsce.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2008, 14:22   

joel77, a jaki był kod błędu?
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 01-07-2008, 14:40   

to moze do mercedesa ?? :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2008, 11:32   

Błąd ma oznaczenie 2355 EGR
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2008, 14:01   

joel77, moim zdaniem może to być związane z:
-wadliwy przepływomierz
-zablokowany zawór EGR
-niedrożny układ EGR(przewód, chłodnica) w związku z czym zbyt mała ilość spalin trafia do silnika - mniej niż by chciał ECU. ECU mierzy ilość spalin na podstawie sygnału z MAF. Jeśli więc przepływka jest walnięta to może wyrzucać EGR.
- problem ze sterowaniem samego zaworu, uszkodzony elektrozawór lub pomylone rurki podciśnieniowe do elektrozaworu. Może być taka sytuacja że zawór zamiast otwierać się to zamyka się i na odwrót
-walnięta sonda lambda która służy do nadzorowania EGR
Trochę tego jest ale temat wydaja się być do opanowania
_________________

 
 
joel77
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2008, 12:03   

A od czego zacząć?
Silnik działa równo, nic nie szarpie i przerywa, jak odpalam to przez 2-3 min. jest wszystko ok. , a później przechodzi w stan awaryjny. Nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny. Myślę, że problem jest z analizą spalin - czyli sonda lambda?

[ Dodano: 12-07-2008, 18:46 ]
Naprawione!
Zawór ERG został wyczyszczony i wszystko jest już ok.
 
 
coltuch 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Torquay
Wysłany: 06-09-2010, 11:07   

Witam,

stałem się posiadaczem takiego samego autka parę miesięcy temu i teraz mam taki sam problem.... kod błędu EGR - i pytanie gdzie on się znajduje, bo jakoś mam problem z lokalizacją tego elementu

dzięki z góry za wszystkie podpowiedzi


No to dodam dla przyszłych zainteresowanych.

EGR znajduje się w górnej części z tyłu silnika po prawej stronie.
W mojej sytuacji awaryjny tryb silnika był spowodowany pękniętym wężykiem podciśnienia przy króćcu EGR. Ogólnie to producent bardzo sknerzy na długości wężyków :axe:

Pozdrawiam 8)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.