Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
DiD vs Mivec
Autor Wiadomość
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2008, 20:03   DiD vs Mivec

Ahoy,

kupno Outlandera zbliża się wielkimi krokami a wątpliwości nie ubywa, nie dotyczą one bynajmniej marki i modelu a silnika i wersji wyposażenia. I właśnie z tym tematem zwracam się do Was - jakie wady i zalety mają silniki DiD i Mivec? Benzynowy jest tańszy w zakupie ale droższy w utrzymaniu, ale z drugiej strony ta różnica po przeliczeniu daje mi 3 lata tankowania "za free"... Który z tych silników bardziej pasuje do Outka, który się bardziej sprawdza?
Dylemat mam spory i mam nadzieję że pomożecie mi go rozwiązać.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-10-2008, 21:23   

Dużo zależy też od Twego stylu jazdy :roll:
Jeśli preferujesz jazdę wolną i spokojną polecam DiDa. Jeśli zupełnie na odwrót to raczej Mivec pomimo wyższych kosztów utrzymania, bo na pewno sprawi więcej frajdy i radości z jazdy niż DiD 8)
Jak widzisz, mój styl jazdy dużo się zmienił za sprawą kilku miłych policjantów i 22 pkt. karnych ;)
To głównie dzięki temu moja średnia oscyluje w pobliżu 7l/100km.
Niedługo ta średnia na pewno wzrośnie :D - już odliczam dni :finga:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2008, 22:05   

Heh, znowu przychodzisz mi z pomocą 8)
Zdecydowanie wolę jazdę "dynamiczną" niż spokojną. Zastanawia mnie jednak zachowanie benzyniaka przy jeździe 'terenowej', moje obawy wynikają z obecnego komfortu posiadania wysokiego momentu przy niskich obrotach. Wyobrażam sobie że muszę go piłować żeby dał radę...
Jak bardzo jestem w błędzie?
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 23:24   

grzesiu masz diesla wiec wiesz co po nim mozesz sie spodziewac,
wiadomo ze diesel na teren jest lepszy ze wzgledu na moment ale czy bedziesz jezdzil outkiem w terenie :)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2008, 09:29   

Grześku musisz pamietac o jednej rzeczy. Kupujac Outlandera nie kupujesz auta terenowego. Oczywiscie teorie macie opanowana ale zycie szybko zweryfikuje te twierdzenia. Ile razy widzialem, jak V6 z zapasem mocy "oblatywaly" wyslawiane kaszlaki. Nie ma regoly. Outlanderem czy to z DID'em czy z benzyna dojedziecie jak sadze dokladnie do tego samego miejsca. Silnik nie jest ograniczeniem tylko parametry gabarytowe auta i uklad przeniesienia napedu. Czy to silna benzyna czy diesel z wyzszym momentem niestety tego nie zmienia. Outek to typowo rekreacyjny samochod. Bardzo sympatyczny i dobrze wyposazony. Wrecz idealny na wypady turystyczne... ale glownie po czarnym! Naped na obie osie daje wieksze mozliwosci i duzo wiecej auto wybacza. Poradzi sobie lepiej tam gdzie plaskacze juz beda mialy klopoty ale dalej jak lesne czy polne szutry tym Mitsubishi nie radze sie zapuszczac bez wzgledu na wersje silnikowe.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-10-2008, 11:54   

No dobrze, żeby dyskusja nie zeszła na tematy stricte off-road, zapytam inaczej - który z nich jest lepszy do codziennej jazdy, który da większą frajdę chociaż by podczas ruszania spod świateł, który jest bezpieczniejszy podczas wyprzedzania na IV, V biegu, w którym jest ciszej? itp, itd.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-10-2008, 12:36   

A więc tak:
Grześku napisał/a:
który z nich jest lepszy do codziennej jazdy
DiD
Grześku napisał/a:
który da większą frajdę chociaż by podczas ruszania spod świateł
Mivec
Grześku napisał/a:
który jest bezpieczniejszy podczas wyprzedzania na IV, V biegu
podejrzewam, że Mivec, ale.... pewny nie jestem
Grześku napisał/a:
w którym jest ciszej
chyba jednak Mivec, bo to nie klekot ;)

Niestety to jest tylko moja opinia, niepotwierdzona badaniami ;)
Może ktoś znajdzie takie dane gdzieś w necie np. głośność w środku przy określonej prędkości.
Jak znajdę dłuższą chwilę to też poszperam.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2008, 13:28   

Grześku napisał/a:
No dobrze, żeby dyskusja nie zeszła na tematy stricte off-road

Widzisz ta dyskusja zawsze bedzie meandrowac w okolicach off-road'u. Przesiadajac sie z plaskacza do Outlandera zmienia sie wiele rzeczy. Tym autem nie pojedzisz jak Coltem. Wiekszy przeswit i naped 4x4 powoduje, ze do tej pory niedostepne szlaki staja sie przejezdne. Oczywiscie wszystko w granicach rozsadku. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
topcan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0 2004 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-10-2008, 13:40   

pod tym co napisał Gene moge sie podpisać obiema rękami
wiem bo 1,5 miesiąca temu sie przesiadłem z dość szybkiego plaskacza
niestety jesli ktoś myśli o Outlanderze w kategorji autka do scigania może zapomniec no chyba ze w swojej klasie
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-10-2008, 16:27   

Tak na szybko znalazłem tylko poziom hałasu dla DiD-a
prędkość 80 km/h - 63 DB
prędkość 100 km/h - 65 DB
źródło
Niestety nic nie znalazłem na temat Mivec-ów i hałasu w w/w :doubt:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-10-2008, 16:58   

Mając porównanie z Galantem GDi i Wagonem V6 grzechotka w Outku jest głośna...... nie wiem jak musieliby zrobić głośnego Miveca, żeby się zbliżył poziomem hałasu do DiD'a
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2008, 19:24   

Ja słyszałem Outlandera 3.0 V6 i 2.4 MIVEC. Benzyna jest zdecydowanie cichsza od klekota.
_________________

 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-10-2008, 21:39   

Dzięki Panowie za odpowiedzi, w chwili obecnej skłaniam się bardziej na Miveca (60:40), warto by było się nim jeszcze przed zakupem przejechać, a nie wiem czy lubelski dealer ma takiego na testy.
Póki co, za, przekonuje mnie mniejszy hałas, dynamika i japoński silnik.
Na minus te 4l/100 więcej spalania od diesla.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-10-2008, 22:41   

Grześku napisał/a:
Na minus te 4l/100 więcej spalania od diesla
a im cięższa noga tym różnica będzie większa
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Antyey 
Mitsumaniak


Auto: BMW x1 xdrive20d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 111
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-10-2008, 23:32   

Ja osobiście zdecydowałem sie na MIVEC'a... jak samochód 'dopłynie' okaże się czy słusznie. Natomiast jazdę próbną miałem na 2.0 DiD i muszę przyznać, że troche autku brakowało dynamiki, a na tylnich siedzeniach huczało niemiłosiernie. Pomijając zaś dynamikę i głośność benzyna ma dla mnie jeszcze kilka zalet: niższą cenę auta, japońskie pochodzenie oraz przekładnie automatyczną (która zresztą była w tym wypadku czynnikiem decydującym).

A co do różnicy w kosztach... diesel jest minimalnie tańszy od Pb95, a wcale nie zdziwię się jeśli wkrótce znów przeskoczy cenę benzyny więc uznałem, że lepsze wyposażenie za tą samą cenę skutecznie niweluje zaletę w postaci mniejszego spalania DiD.
_________________
"... Nasz mały, chorobliwie duszny kraj... "

BMW X1 xdrive20d
Mitsubishi Outlander Instyle 2.4 CVT MY09 (poszedł ]:->)
Subaru Legacy 30th Anniversary Edition 2.2 MY99 (sprzedany :( )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.