[CA1A 1.3] Brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 20:46 [CA1A 1.3] Brak mocy
|
|
|
Mam następujący problem...uwidocznił się podczas manewru wyprzedzania...mianowicie-
wyprzedzam dociągam powiedzmy na 3ce do około 80-90km/h i po wyprzedzeniu wpinam 5tkę...wtedy na piątce auto nie idzie...ciśnę gaz-obroty się zwiększają(bo słyszę) a jednak moc naprawdę jest marna-z trudem przyspiesza...podobna sytuacja ma miejsce przy jechaniu na4ce i prędkości około 70km/h...nagle brak mocy...głośno chodzi obroty się zwiększają-daje w gaz mocniej ale nie idzie tak jak trzeba?
Co to może być?
Dodam,iż problem ma miejsce na gazie...na benzynie nie sprawdzałem |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zdzislavo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 20:53
|
|
|
To chyba nie wina braku mocy ale ze sprzeglem cos nie tak. |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2007, 21:24
|
|
|
oszałamiających osiągów na 5 biegu przy 80km/h w silniku 1.3 z gazem(prawdobodobna zwężka w dolocie) bym sie nie spodziewał.
No a może faktycznie coś nie tak...
Skoro na 3. biegu działa sprzegło w porządku to dlaczego na 5. iegu miałoby być inaczej? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 07-06-2007, 22:51
|
|
|
Nie podawaj nr biegu tylko podaj przy jakich obrotach zmieniasz bieg Powinienieś ojeden bieg w górę mieć minimum 3000 obr ,a jak wrzucisz z3 na5 to ok 4000 obr Inaczej będzie dziura w przyśpieszeniu |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:02
|
|
|
Przypominam,żę to CAO 1.3 i obotomierza nie ma:)...Zauwazylem,ze filtr powietrza jest tak założony-lekko krzywo ale inaczej sie nie da...jego górna część wystaje tak na 3 mm,ze jest taka luka-moze to jest przyczyna?Chyba wyrobil sie jakis plastik... |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:09
|
|
|
Czerwień może masz przytkany filtr gazu - kiedy był zmieniamy ostatnio |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:21
|
|
|
Jak obroty rosną a auto nie przyspiesza to padło sprzęgło.
Spróbuj ruszyć ostro i zobacz jak będzie |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 23:26
|
|
|
na zegarach jest 126tys byl zmieniony przy 120tys:)...a zmienie przy 130tys:)...wydaje mi się,że to wina tego filtru powietrza...bo jest tak krzywo...po prostu dostaje się tam powietrze z zewnątrz...
Sprawdzilismy z Josim i padło sprzęgło... |
|
|
|
 |
grabsio [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 07:17
|
|
|
nieradze przezucac tak biegow z 3 na 5 skrzynia dostaje przyklad z marszu zacznij biec zobaczymy jak dlugo pociagniesz i sie nie zasapiesz o zakwasach nie wspomne |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2007, 08:16
|
|
|
Czerwien napisał/a: | Sprawdzilismy z Josim i padło sprzęgło... |
ha - jak widzialem jak ruszasz, to sie wcale nie dziwie
[ Dodano: 22-06-2007, 07:17 ]
grabsio napisał/a: | nieradze przezucac tak biegow z 3 na 5 skrzynia dostaje |
w przypadku skrzyni nie ma takich przeciwwskazan - nic jej nie bedzie |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 23:12
|
|
|
grabsio napisał/a: | nieradze przezucac tak biegow z 3 na 5 skrzynia dostaje |
Jeśli zmiana następuje przy odpowiednich obtotach nie ma żadnych przeciwskazań.Czy jazde coltem 120 km\h na 5 biegu nazywasz marszem? |
|
|
|
 |
grabsio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 09:18
|
|
|
no moze przy odpowiednich obrotach to sie zgodze ale jak poleca synchronizatory a poleca przy takiej jezdzie moze nie odrazu ale z czasem.
[ Dodano: 23-06-2007, 09:20 ]
a co do jazdy colcikiem 120 km/h nie uwazam za powolna pojedz 240 przez 30 min minimum to pogadamy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-06-2007, 09:55
|
|
|
grabsio napisał/a: | jak poleca synchronizatory a poleca przy takiej jezdzie moze nie odrazu ale z czasem |
nic nie poleci - to jest skrzynia biegow a nie czlowiek, taka zmiana biegow jest normalna
nie raz zmienialem z 2 na 5 czy z 3 na 5
pomysl - redukujesz z 5 na 2 lub 3 (przeciez tak uczyli) i nic sie nie dzieje - prawda? |
|
|
|
 |
MishaMish0wsky [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2007, 16:00
|
|
|
ja obstawiam na sprzeglo- slizga sie poprostu, mialem ten sam problem ale przy 1.6 16v |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-08-2007, 22:47
|
|
|
MishaMish0wsky napisał/a: | ja obstawiam na sprzeglo- slizga sie poprostu, mialem ten sam problem ale przy 1.6 16v |
MishaMish0wsky, problem był 2 miesiące temu...
Czerwień ma już od miesiąca zmienione sprzęgło. |
|
|
|
 |
|