 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zapowiedź RMŚ 2006 |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 17-01-2006, 18:26 Zapowiedź RMŚ 2006
|
|
|
Początek sezonu 2006 Rajdowych Mistrzostw Świata zbliża się coraz większymi krokami. Dochodzące z różnych stron informacje świadczą, że mogą być to bardzo interesujące rozgrywki. Również dla polskich kibiców, którzy będą mieli komu kibicować.
W kategorii Manufacturers 1 (czyli markowych zespołach fabrycznych) zobaczymy, jak już od dłuższego czasu wiadomo, trzy zespoły: Kronos Citreon (Sebastien Loeb, Xavier Pons), Ford (Marcus Gronholm, Mikko Hirvonen), Subaru (Petter Solberg, Chris Atkinson, Stephane Sarrazin). Tyle samo ekip zobaczymy w Manufacturers 2: OMV-Peugeot Norway (Manfred Stohl, Henning Solberg), Stobart VK M-Sport Ford WRT (Matthew Wilson raz zmieniający się: Kosti Katajamaki, Jari-Matti Latvala, Peter Tsjosen oraz Luis-Perez Companc), Red Bull Skoda Team (Andreas Aigner, Gilles Panizzi, Mattias Ekstrom).
Samochody startujące w Manufacturers 1 nie będą miały już aktywnych dyferencjałów, co być może spowoduje bardziej efektowną jazdę kierowców. Rajdówki z Manufacturers 2 dalej będą korzystały ze sterowanych elektronicznie "dyfrów", co pozwala mieć nadzieję, że w niektórych rajdach o wysokie pozycję będą walczyły nie tylko trzy teamy z M 1.
Wielu kibiców zadaje sobie pytanie czy Sebastien Loeb nadal będzie tak szybki jak w poprzednich sezonach. Roczna absencja Citroena jest nie do końca prawdą, gdyż jak wiadomo, Kronos będzie wspierany przez ludzi Guy'a Freqelina. Chrapkę na mistrzowską koronę mają też Petter Solberg oraz Marcus Gronholm. Norweg ma nadzieję, że w końcu opuści go pech, z kolei dla Fina duże nadzieje drzemią w przesiadce do Focusa WRC. Tej trójce mogą zagrozić również "młode wilki" teamów fabrycznych - Pons, Hrivonen i Aktinson. Cała trójka pokazała już, że drzemie w niej ogromny potencjał i mogą poważnie zagrozić czołówce w sezonie 2006.
Trudno powiedzieć kto będzie najszybszy w Manufactures 2. Większość kierowców ma już mniejsze lub większe doświadczenie w rajdach WRC, tak więc można liczyć na ciekawą walkę i wiele niespodziewanych zwrotów w rajdowej akcji.
Oprócz zgłoszonych ekip, w mistrzostwach świata pojawią się również inni kierowcy w samochodach WRC. W Monte Carlo na pewno zobaczymy Nicolasa Bernardiego, Toniego Gardemaistera oraz Oliviera Burriego w Peugeotach 307 WRC. Starty w kilku eliminacjach planuje Gigi Galli, który ma jeździć Mitsubishi Lancerem WRC wystawianym przez włoski Ralliart. Francois Duval planuje występy wybranych rajdach za kierownicą Skody Fabii WRC wystawianej przez First Motorsport. Nie zobaczymy natomiast byłego zespołowego kolegi Belga - Markko Martina, który zdecydował się na jakiś czas wycofać z cyklu WRC. W Rajdzie Szwecji reprezentację w samochodzie WRC będzie miała również Polska - Michał Sołowow z Maciejem Baranem wystartują w Subaru Imprezie WRC.
Tradycyjnie na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata rywalizować będa również kierowcy klas JWRC i PCWRC. W obu czempionatach będziemy mieli swoich przedstawicieli - Michał Kościuszko z Jarosławem Baranem pojadą Ignisem S1600 w JWRC, a Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem w PCWRC. Juniorowi przyjdzie się zmierzyć z takimi kierowcami Daniel Sordo, KrisMeeke, Guy Willsem czy Per-Gunnar Anderson. Również Kuzi będzie walczył ze znanymi kierowcami m.in. z Toshiro Araiem czy Marcosem Ligato.
Kalendarz sezonu składać się będzie z szesnastu rund. Cykl rozpocznie się w dniach 20-22.01.2006 Rajdem Monte Carlo, a zakończy się rozgrywanym w dniach 1-3.12.2006 Rajdem Wielkiej Brytanii.
źródło (www.rallyonline.pl) |
|
|
|
 |
|
|