 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Witam! |
Autor |
Wiadomość |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 23:06 [CA4A 1.6] Witam!
|
|
|
Witam serdecznie!!
Jestem tu nowy wiec postanowilem sie przywitac!
Mam COLTA CAO od 3 miesiecy, bardzo dlugo oczekiwalem za takim samochodem az wreszcie udalo sie zrealizowac mi moje marzenie.
Kupilem auto okazyjnie, jednak wiazalo sie to z pewnym nakladem pracy. Jako ze jestem mechanikiem i pracue w serwisie sam postanowilem zadbac o mojego Colta.
Tak wiec musialem wymienic synchronizator drugiego biegu (troszke mu sie zgrzytalo ), sprzeglo wraz z dociskiem, zrobilem przeglad auta ze standartowa wymiana plynow i filtrow, wyregulowalem luzy zaworowe i wymienilem laczniki stabilizatora. Musialem takze zamontowac nowy elastyczny lacznik ukladu wydechowego (wczesniej chodzil jakby mial 3 litry pojemnosci i 300 koni pod maska). Przy okazji prania tapicerki wyciszylem cale wnetrze co dalo naprawde swietne efekty. Przyciemnienie wszystkich szyb i wymiana kol na aluminowe 15 - tki odmienily auto z zewnatrz nie do poznania.
Mam nadzieje ze bede mogl sie dzielic z Wami moim skromnym doswiadczeniem oraz czerpac od Was wiele interesujacych informacji!
Pozdrawiam!!
P.S.
W najblizszym czasie postaram sie zalaczym zdjecia mojego auta (wczesniej musze wypolerowac lakier zeby to sie jakos prezentowalo ) |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-07-2007, 01:35
|
|
|
Witamy na forum i czekamy na zdjecia:)
gratuluje udanego Colcika |
|
|
|
 |
squpek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 22:36
|
|
|
Cześć,
Colty mają tą przypadłość, że po pewnym przebiegu jest mały problem ze skrzynią biegów. Przy ruszaniu 1 wchodzi ze zgrzytem - oczywiście można wrzucić 2 i potem 1 i wtedy jest ok. Mam właśnie taki problem , może się orientujesz jak droga może być naprawa?
Druga rzecz jest trudna do opisania ale spróbuje. Podczas przyspieszania samochód przez kilka pierwszych sekund "nie może zaskoczyć" - nie idzie do przodu, słychać jak silnik nie równo pracuje, dławi się, popierduje i po tej krótkiej chwili jest już ok. Czy to układ zapłonowy a może układ przeniesienia napędu, sprzęgło?
Doradź coś, panie kolego |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 24-07-2007, 22:38
|
|
|
squpek napisał/a: | Druga rzecz jest trudna do opisania ale spróbuje. Podczas przyspieszania samochód przez kilka pierwszych sekund "nie może zaskoczyć" - nie idzie do przodu, słychać jak silnik nie równo pracuje, dławi się, popierduje i po tej krótkiej chwili jest już ok. Czy to układ zapłonowy a może układ przeniesienia napędu, sprzęgło |
na poczatek czyszczenie przepustnicy, wymiana swiec, kabli WN , moze tez byc wymiana filtra paliwa i powietrza, powinno pomoc .
koszty znikome, bo wiekszosc rzeczy robisz sam . |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-07-2007, 22:40
|
|
|
odnosnie wchodzenia biegów moge doradzic tylko tyle ze mialem ten sam problem zaraz po kupienie colta (przebieg 150 tys - i raczej autentyczny). Bylo to zadko,ale jednak, pomogla wymiana oleju - problem ustal. Teraz zdaza sie to bardzo bardzo zadko, np 1 nie chce wejsc, ale wystarczy wysprzeglic i wchodzi bez problemu - ale tak juz jest chyba w kazdym samochodzie, żadnych zgrzytów nie ma. |
|
|
|
 |
squpek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 13:59
|
|
|
Cytat: | squpek napisał/a:
Druga rzecz jest trudna do opisania ale spróbuje. Podczas przyspieszania samochód przez kilka pierwszych sekund "nie może zaskoczyć" - nie idzie do przodu, słychać jak silnik nie równo pracuje, dławi się, popierduje i po tej krótkiej chwili jest już ok. Czy to układ zapłonowy a może układ przeniesienia napędu, sprzęgło
na poczatek czyszczenie przepustnicy, wymiana swiec, kabli WN , moze tez byc wymiana filtra paliwa i powietrza, powinno pomoc .
koszty znikome, bo wiekszosc rzeczy robisz sam . |
oprócz wymiany kabli WN wszystko co napisałeś juz zrobiłem. Jeżeli ich cena nie jest za wysoka to wymienie i je też.
Przed chwilą sprawdziłem i w sklepie chcą 120 PLN ... hm jak to sprawdzić czy one są felerne? Słyszałem,że w ciemności trzeba zobaczyć czy nie widać przeskakujących iskier, to wystarczy? |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 18:15
|
|
|
Odnosnie skrzynii biegow w moim przypadku wygladalo to tak, ze przy redukcji z 3 na 2 (cz z jakiegokolwiek wyzszego biegu na 2) potwornie zgrzytalo. Po rozebraniu skrzyni biegow okazalo sie ze zuzyty jest synchronizator, przesuwka i kolo zebate "dwojki". Jako ze koszt tych elementow to kolo 1000 zl postanowilem wymienic sam synchronizator (ten jest z mosiadzu, wiec teoretycznie najbardziej sie zuzywa). Kosztowal mnie on 250 (oryginal Mitsubishi). Zgrzytanie ustalo przy redukcjach, czasami tylko sie trudno wkleszcza dwojka ale to nie stanowi problemow.
W Twoim przypadku moze warto sprawdzic by sprzeglo czy przypadkiem nie jest nadmiernie zuzyte. Jezeli wyczuwasz ze silnik wchodzi na obroty a auto nie przyspiesza to wiadomo ze slizga sie sprzeglo i jest ono do wymiany. Podobnie jest przy ruszaniu jak sprzegla bierze u samej gory.
Jezeli chodzi o dlawienie silnika to napewno nie jest to kwestia sprzegla. Faktycznie radze wymienic swieczki, kable i przeczyscic przepustnice i przeplywomierz.
Kable czy sa zyzyte poznasz po stanie izolacji (czy jest skruszona, popekana), w nocy - czy przeskakuja iskry. Niedomagania zwiazane z kablami ws wzmagaja sie zawsze przy duzej wilgoci i niskiej temperaturze.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 25-07-2007, 18:17 ]
jeszcze jedno COLTY SA BARDZO WRAZLIWE NA STAN OLEJU W SKRZYNII, WARTO WYMIENIAC CO 40 000 KM
[ Dodano: 25-07-2007, 18:18 ]
jeszcze jedno COLTY SA BARDZO WRAZLIWE NA STAN OLEJU W SKRZYNII, WARTO WYMIENIAC CO 40 000 KM |
|
|
|
 |
squpek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 23:27
|
|
|
Dzięki, za rady.
Faktycznie mam plan wymienić olej w skrzyni biegów - tym bardziej, że to dość proste. Ja mam problem ze zgrzytaniem przy wrzucaniu 1 , co by znaczyło , że synchronizator tego biegu jest zużyty ?. Jutro też dokładnie pooglądam kable WN. Dobrze, że jest to forum |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-07-2007, 17:04
|
|
|
squpek napisał/a: | że synchronizator tego biegu jest zużyty ?. | Jedynka raczej nie jest zsynchronizowana. |
|
|
|
 |
nafta [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2007, 21:15
|
|
|
JEDYNKA JEST SYNCHRONIZOWANA |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-07-2007, 23:09
|
|
|
wg mnie tez jest zsynchronizowana. Nie zsynchronizowana to byla w maluchu,czyli juz przy 3km/h trzeba bylo dawac dwojke (no chyba ze nam nie bylo żal skrzyni) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-07-2007, 23:22
|
|
|
Hugo napisał/a: | raczej nie jest | na 100% jest. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|
|