Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wody
Autor Wiadomość
maksiu21
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 11:19   Pompa wody

Wymieniam rozrząd i zastanawiam się czy pompę wody też wymienić?? Jak coś to w hurtowni mają tylko jakąś pompę za 80zł w intercars jest jakas za 160zł. Chodzi mi jedynie żeby jakiegoś dziadostwa nie kupić.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 12:21   

Pompę warto wymienić przy okazji, bo zapewne do tej pory wymieniana nei była, a regułą jest, że pada przy przebiegu ok. 200.000 km. Kup pompę GMB - jest to zamiennik w jakości oryginału. Słyszałem też opinie, że GMB produkuje pompy na pierwszy montaż, ale przy okazji wymiany oryginalnej pompy, żadnego logo nie znalazłem.
 
 
maksiu21
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 12:26   

nie pamietam jakiej firmy byla pompa, ale nie jest to GMB, a w hurtowni nie maja innych. Wiem tylko że jest to jakiś zamiennik. Brać go??

[ Dodano: 23-03-2007, 12:29 ]
wszystkie pozostale czesci sa oryginalne, tylko ta jedna:/ jest jakies ryzyko ze bardzo szybko sie popsuje?

[ Dodano: 23-03-2007, 14:20 ]
pompa jest produkcji service parts na opakowaniu pisze ze jest dystrybutowana przez service parts japan i jak nadaje sie??:D
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 14:51   

Przykro mi, nie znam tej firmy i nie chciałbym się w związku z tym wypowiadać. Moim zdaniem należałoby sprawdzić producenta - może jest to GMB, a tylko dystrybuowana przez Service Parts, podobnie jak gros części rozprowadzanych przez JC?
Oryginalna pompa wody GMB powinna kosztować 100-150 PLN.
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2007, 00:12   

a ja bym ją zostawił i nie wymieniał. Jak zacznie się sypać, to będzie piszczała, wtedy się wymieni, a tak to po co się w dodatkowe koszty ładować niepotrzebnie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-03-2007, 20:19   

po raz 10-ty - mi sie rozpadla w Pradze (czeskiej) o 3 nad ranem, 15 tkm po wymianie rozrzadu
musialem drugi raz wszystko rozbierac...
 
 
hellboy1980
[Usunięty]

  Wysłany: 26-03-2007, 13:04   

no właśnie mam ten sam dylemat jedni mówią żeby wymienić a inni że nie ma po co się pchać w koszty . chyba zaryzykuje i nie będę wymieniał! pozdro!
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 13:30   

Pompa nie musi hałasować - sprawdzone. Wystarczy, że się rozszczelni i zacznie puszczać wodę przez oś zębatki. Niedawno Bartek opisywał taki piękny przypadek. Moim zdaniem lepiej wkalkulować te sto parę złotych w koszt naprawy i mieć spokój na następne 200.000. Jeśli padnie tak jak w przypadku Krzyzaka albo - co gorsza - przegrzeje się silnik, wydatki będą znacznie wyższe. Nie wspominam już nawet o kolejnym pasku rozrządku, który wówczas trzeba będzie zakupić.
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 14:11   

W pełni popieram gregorbu, wymieniałem rozrząd 2 razy i za każdym łącznie z pompą, oryginalna przejechała ok 140 tys. km zanim nie zaczęła kropelkować :)
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 14:18   

w galancie na pompie fabrycznej zrobiłem ponad 300 tys km, po tym czasie zaczęło troszke z niej cieknąć - co w sumie nie jest groźne o ile nie ma dużych ubytków wody...
groźne jest gdy uwalą się łożyska w pompie i spadnie pasek, wtedy przewidujemy jak sie to może skończyć...

ogólnie polecana jest wymiana pompy z co 2-gą wymianą rozrządu
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 15:29   

leser napisał/a:
ogólnie polecana jest wymiana pompy z co 2-gą wymianą rozrządu
... zakładając, że zakłada się oryginalny pasek i dostaje gwarancję na 90.000 km (czyli wymiana pompy co 180.000 km). Paski nieoryginalne zmienia się co 60.000 km.
leser napisał/a:
w galancie na pompie fabrycznej zrobiłem ponad 300 tys km, po tym czasie zaczęło troszke z niej cieknąć - co w sumie nie jest groźne o ile nie ma dużych ubytków wody...
Pogratulować... przebiegu auta i odwagi. Weź jeszcze pod uwagę też to, że nowsze auta nie są już tak niezawodne jak kiedyś i osobiście wolałbym nie testować wytrzymałości takiego elementu jak pompa wody czy pasek rozrzadu. A co do podciekania - u nas pompa zaczęła podciekać i po miesiącu postoju auta (nie jeździliśmy nim, a warunki pogodowe nie pozwalały na wymianę pod chmurką) ledwo udało mi się ściągnąć zębatkę wału i dostać do uszczelniacza.
leser napisał/a:
groźne jest gdy uwalą się łożyska w pompie i spadnie pasek, wtedy przewidujemy jak sie to może skończyć...
I właśnie by uniknąć takich czarnych scenariuszy od siebie zalecam wymianę.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 19:54   

gregorbu napisał/a:
Pogratulować... przebiegu auta i odwagi.

w galu 8V silnik tzw "bezkolizyjny" ;)
gregorbu napisał/a:
Weź jeszcze pod uwagę też to, że nowsze auta nie są już tak niezawodne jak kiedyś

Wiem, niestety święta racja ! :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-03-2007, 20:23   

leser napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Pogratulować... przebiegu auta i odwagi.

w galu 8V silnik tzw "bezkolizyjny" ;)

mylisz się - niby 4G37 jest bezkolizyjny (4G63 na pewno nie jest), ale były przypadki bliskich spotkan tloki-zawory
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 22:20   

Krzyzak napisał/a:

mylisz się - niby 4G37 jest bezkolizyjny (4G63 na pewno nie jest), ale były przypadki bliskich spotkan tloki-zawory

ja mówiłem o G64B ;) taki 8V też był montowany w galu
 
 
maksiu21
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 23:47   

oki, a powie mi ktos jak mam rozpoznac co to za pompa? pochodzi jak wyzej wspomnialem z service parts dystrybucja japane servis, a oznaczenia na pompie to: 26043424MA; MMC; MR131030?? wiecej nic mi sie nie udalo znalezc:/ jezeli jest to jakis lipny zamiennik z oryginalnymi czesciami do rozrzadu: pasek SUN, napinacz koyo itd. to bedzie oki? ile taka pompa wytrzyma?? pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.