 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak nazywa się ta część oraz problem z Cari:( |
Autor |
Wiadomość |
banson
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 2000 1,9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 1 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 03-01-2010, 12:37 Jak nazywa się ta część oraz problem z Cari:(
|
|
|
Witam. Parę dni temu moja cari straciła moc. Mam Carsime 1.9 DiD 102km. Objawia się to tym, że wciskając gaz nawet do oporu, ona się bardzo powoli wkręca na obroty, nawet na luzie, bez względu czy silnik jest rozgrzany czy nie. Kontrolka check engine zapalona. Było to w sylwestra, więc warsztaty samochodowe u mnie już pozamykane były, ale w jednym podłączono mnie pod komputer, który nie pokazał żadnych błędów, a mechanik olał sprawe bo już mu się nie chciało pracować. Przy ok. 2000obr silnik troche lepiej przyspiesza, ale tylko do ok 3000obr (pewnie dzięki załączającej się turbinie). Jakiś czas temu zauważyłem również że, gdy turbina była bardziej obciążona, to potrafiła się wyłączyć i kontrolka check engine się zapalała. Np. podczas jazdy na 4 i mocniejszym wciśnięciu gazu turbina chwilę pochodziła i się wyłączała. Samochód kopci na czarno mocno, podczas pracy turbiny. Ktoś może powiedzieć co to może być?
Wie ktos jak nazywa się ta część widoczna na zdjęciu?
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-01-2010, 13:27
|
|
|
To urządzonko odpowiada za zmniejszanie ciśnienia doładowania jeżeli miałeś dość długo awarie tego czegoś i olałeś sprawę to turbina prawdopodobnie pracowała ponad swoje siły i wlasnie niedawno zakończyła żywot.
Sprawdź poziom oleju
również sprawdź czy czasami nie ma go zbyt dużo w interculerze.
Inna sprawa jak świeci sie lampka check engine to nie ma bata błędy są no chyba że spięcie w instalacji |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2010, 14:25
|
|
|
Tak jak pisze pawelsonx mógł pasć boost control solenoid, albo też zacina się zawór EGR (co by tłumaczyło kopcenie), bądź przepływke (słabe zbieranie się na obroty), bądź tez czujnik ciśnienia doładowania, najlepiej jak znasz kogoś co ma taka samą Cari podmień na chwile ten controler i zobacz jak chodzi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|