Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Felgi Aluminiowe - Czyszczenie oraz problem z ukl
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-12-2008, 13:16   [CA1A 1.3] Felgi Aluminiowe - Czyszczenie oraz problem z ukl

Hola.

I tak nadsyłam kolejny temat, tym razem z pytaniem o czyszczenie Felg. Googlowalem troche i znalazlem jakiś artykuł na forum o czyszczeniu felg a mianowicie:

"jeżeli masz felgi bez lakieru to kup "K2 - aluchrom" albo tempo do aluminium i chromu i cierpliwie poleruj. Jeżeli masz felgi lakierowane to jak chcesz je zrobić na lustro to musisz najpierw dokładnie usunąć cały lakier specjanym środkiem, potem drobniutkim papierem ściernym, na koniec pasta polerska, jak już wypolerujesz to nakładasz wosk do karoserii np. shella. Pamiętaj tylko że jak felga nie bedzie miała lakieru to co ok. 2tyg będziesz musiał ją polerować pastą do aluminium żeby efekt lustra był zachowany. No i na felgę bez lakieru nie możesz stosować srodków do czyszczenia felg w sprayu bo porobią się wżery"

I tak szukałem i szukałem. Każdy pisze co innego.

Ja mam w swoim Colcie aluski z tego co moge ocenić to bez lakieru. Seryjne coltowskie alu felgi.

Co polecacie do czyszczenia takich felg? Chodzi mi głównie o zewnętrzną stronę i ranty, aby na zewnątrz świetnie się prezentowały.




Druga sprawa to od jakiegoś czasu miewam problem, aczkolwiek nawet jak jadę na rownej nawierzchni asfaltowej, to samochód przy puszczeniu kierownicy zawsze sciąga lekko na prawo, Nawet jak jadę na trasie to muszę lekko kierownice trzymac by odrobinkę w lewo była skręcona, jak wyprostuję to samochód będzie znosiło na prawo.
Jak by tego było mało, występują dziwne drgania kierownicy na rownej nawierzchni przy prędkościach od 50 do 100km/h.

Co może być tego przyczyną? Źle przykręcona jedna z opon przednich?, bieżnik przedniej opony na wykończeniu?. Ciśnienie opon trzymam zawsze na 2.2 Ba (2.1 jest zalecane dla seryjnych opon 175/70/13) więc jest w porządku.

Czy może to jakaś częśc mechaniczna odpowiadająca za układ kierowniczy?

Dzięki z góry panowie.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2008, 13:53   

a opony wyważone dobrze? takie drgania to najczęściej własnie wyważenie opon.
Ściąganie to może być od hamulców, ktore z jednej strony trzymaja cały czas i ściągają, ale to by raczej nie powodowało wibracji kierownicą ak nie hamujesz. I jeszcze oczywiście zbieżność do sprawdzenia.
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-12-2008, 14:29   

Opony mam takie jakie były juz 2 lata, więc wyważenie odpada. Hamulce dam do sprawdzenia . A ze zbieżnością o co chodzi?
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2008, 14:41   

JayChyl napisał/a:
Opony mam takie jakie były juz 2 lata, więc wyważenie odpada. Hamulce dam do sprawdzenia . A ze zbieżnością o co chodzi?


dlaczego wyważenie odpada? warto raz na jakiś czas wyważyć przy takich objawach.

Zbieżność - to tak ogólnie :)

wyważenie kół + ustawienie zbieżności nie powinno przekroczyć 80-100 zł.
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-12-2008, 15:07   

Ooo, nie tak drogo :) . Dzięki za pomoc. Ale jeszcze pozostał główny temat czyszczenia felg :)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-12-2008, 15:24   

JayChyl napisał/a:
Ale jeszcze pozostał główny temat czyszczenia felg :)
Co chcesz zrobić? Czyszczenie felg znaczy mycie czy znaczy polerka? To co napisałeś
JayChyl napisał/a:
"jeżeli masz felgi bez lakieru to kup "K2 - aluchrom" albo tempo do aluminium i chromu i cierpliwie poleruj. Jeżeli masz felgi lakierowane to jak chcesz je zrobić na lustro to musisz najpierw dokładnie usunąć cały lakier specjanym środkiem, potem drobniutkim papierem ściernym, na koniec pasta polerska, jak już wypolerujesz to nakładasz wosk do karoserii np. shella. Pamiętaj tylko że jak felga nie bedzie miała lakieru to co ok. 2tyg będziesz musiał ją polerować pastą do aluminium żeby efekt lustra był zachowany. No i na felgę bez lakieru nie możesz stosować srodków do czyszczenia felg w sprayu bo porobią się wżery"
tyczy się polerowania felgi.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-12-2008, 20:04   

JayChyl napisał/a:
Ja mam w swoim Colcie aluski z tego co moge ocenić to bez lakieru. Seryjne coltowskie alu felgi.


Ja tam daję 99% że są malowane.
Niemalowane aluminium wygląda tak: http://photos04.allegro.p.../63/494036383_1
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2008, 20:50   

JayChyl napisał/a:
Nawet jak jadę na trasie to muszę lekko kierownice trzymac by odrobinkę w lewo była skręcona, jak wyprostuję to samochód będzie znosiło na prawo.
Jak by tego było mało, występują dziwne drgania kierownicy na rownej nawierzchni przy prędkościach od 50 do 100km/h.

Masz ścięte nierówno opony. Też tak miałem, wymiana (obu) całkowicie zniwelowała problem. Propo drgań: może końcówki drążków już zakończyły swą żywotność? Alboklocki do wymiany...

A co do samych felg najlepszy efekt dają wypolerowane,tj papierek ścierny, pasta polerska i szmatka. Potem co jakiś czas przetrzeć mleczkiemdo polerki i bawełnianą szmatką.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-12-2008, 22:27   

Czyli po prostu musze kupić Pastę polerską (jakiej firmy najlepiej?), papier ścierny to jakiego typu moze byc? Szmatka to tam pielucha :P .

Chodzi głównie o ten osad z klocków, nawet po umyciu srodkami rozpuszczającymi osad fele są nadal czarne, pełno kropek itp.

I na to chyba tylko polerka moze zaradzic

A i jeżeli moje Aluski są malowane, to jak papierem sciernym przejadę, farby juz nie będzie. Nie trzeba wtedy niczego nakladać?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-12-2008, 23:14   

Ja letnie alusy po sezonie myłem preparatem do mycia silników AKRA. Osady schodziły bardzo ładnie.

Polerka alufelg to nie takie hop siup że sobie przetrzesz papierkiem ściernym potem przepastujesz i git.
Po pierwsze farby tam jest sporo. Na górze bezbarwny, pod spodem baza, pod bazą podkład. Dlatego przy polerowaniu zaczyna się od grubszych papierów do coraz drobniejszych, na wodnych kończąc, potem żmudne polerowanie. Często też na samy początku daje się Scansol żeby zżarł wierzchnie warstwy farby

Spróbuj po prostu AKRĄ - do kupienia w każdym markecie za ok 10zł, potem pasta polerska Farecla G3 (w lakierrniczych) na mokro i będzie OK.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-12-2008, 23:45   

Spróbuję tego drugiego kroku. Na mokro czyli zwilżona szmatka i pasta? Czy na mokro papierem sciernym?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-12-2008, 02:34   

JayChyl napisał/a:
Spróbuję tego drugiego kroku. Na mokro czyli zwilżona szmatka i pasta? Czy na mokro papierem sciernym?


Proponuje najpierw papierem wodnym 1000 albo potem 2000(trzesz mokrym polewasz woda czasem)
Następnie polerka średnioziarnisty???? czy moze drobnoziarnisty???? Niech ktos Ci doradzi.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-12-2008, 08:45   

nie polecam papierem sciernym - nawet 2000 na mokro (zniszczylem sobie lakier)
do felg polecam Wurth - preparat do czyszczenia felg
do polerki paste Farecla G3 i potem wosk Formula 1
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-12-2008, 09:45   

Krzyzak napisał/a:
wosk Formula 1
Również bardzo polecam.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 10-12-2008, 11:19   

Zamotaliście mnie ><.

Wurth albo AKRA szmatą trzeć az zejdzie na mokro, potem polerka fareclą tez szmatką na mokro ,a potem nakladanie wosku.

Takie coś miłe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.