Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Co jest do wymiany w sprzęgle?
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2007, 17:17   [CA4A 1.6] Co jest do wymiany w sprzęgle?

Gorzej jest na zimnym silniku. Biegi wchodzą trochę opornie. Raczej tylko 2 i 3 bieg. Reszta w miarę OK. Sprzęgło "bierze" w 1/3 długości skoku pedału od podłogi. Tak ma niby być. Ale jak wysprzęglam to dzieje się to gwałtownie, czasami silnik aż "podskoczy" i wtedy jakby nie do końca nastąpi wysprzęglenie, bo dwójka wchodzi z oporem lub z lekkim zgrzytem. Ogólnie ciężko wyczuć to sprzęgło. Niby z miejsca rusza dość płynnie, ale można mieć zastrzeżenia. Lekko poszarpuje. Delikatnie. Co ważne sprzęgło w ogóle się nie ślizga, auto ciągnie równo zawsze i wszędzie. Jak myślicie po tych objawach, który element sprzęgła może być zużyty?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-07-2007, 20:05   

Myślę że może być nieposmarowany wałek sprzęgłowy i tarcza która się po nim porusza przy wysprzęglaniu, się przyciera.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-08-2007, 07:51   

Żeby to nasmarować to trzeba zdjąć skrzynię?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 01-08-2007, 09:44   

Tak trzeba zdjąć skrzynie... niestety...

Josie... myślisz że przy takich obciążeniach dynamicznych i przy takiej różnicy w materiale zdołałoby sie to zatrzeć/zapiec... tym bardziej, że wieloklin jast na wypustach skośnych (zębatych)... zdążylo Ci sie tak kiedyś...?? Pytam poważnie... żadnych podtekstów

Ja osobiście stawiałbym na uszkodzony docisk - jadna z trzech "spężyn" nie wiem jak to nazwać - wyciskowych może być uszkodzona... i wtedy sprzęgło nie ślizga sie tylko cieżko wysprzęgla...

Drugi zonk... to może być tak że łapa wyciskająca ma za mały skok poprzez zapowietrzony/nieszczelny układ hydrauliczny... (wyciskający)

A zastanowiłbym sie jeszcze, za sprawą źle wchodzących biegów na zimno - to co do oleju w skrzyni - jego ilości - i rodzaju...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2007, 11:05   

Hugo znam taki przypadek w Roverze i do wymiany była tylko łapa.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-08-2007, 11:28   

ROMEL napisał/a:
to może być tak że łapa wyciskająca ma za mały skok poprzez zapowietrzony/nieszczelny układ hydrauliczny...
Odpowietrzałem i nie był zapowietrzony. W ogóle. Jak myślicie wymiana oleju w układzie wyciskającym może pomóc? Czy to ma sens?
ROMEL napisał/a:
A zastanowiłbym sie jeszcze, za sprawą źle wchodzących biegów na zimno - to co do oleju w skrzyni - jego ilości - i rodzaju...
Stan pod korek wlewu, wymieniony 2 miesiące temu na 75W-90. Ku... wyjęcie skrzyni to trochę roboty jakby nie patrzeć.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-08-2007, 22:35   

Josie chyba wyplynal, wiec ja za niego odpowiem - tak Romku, zdarzylo mu sie to :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-08-2007, 00:13   

Krzyzak napisał/a:
Josie chyba wyplynal


Jeszcze nie:)

ROMEL napisał/a:
zdążylo Ci sie tak kiedyś...??


Zdarzyło. Nasmarowałem w Colcie wałek smarem grafitowym do przegubów. Smar wyparował. Colt stracił sprzęgło, nad ranem odzyskał, nie dało się skrzyni wyciągnąć, trzeba było szarpać, docisk zniszczył zakleszczoną tarczę.
Pozatym w 125p - ale tam skrzynia była ze szrotu, wałek przeczyściłem ale mało dokładnie i nie nasmarowałem - to były moje pierwsze doświadczenia z mechaniką :wink:

Pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.