 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Chce jechac na chip tuning mojej Cari z silni |
Autor |
Wiadomość |
przemo1983
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 55 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 17-11-2009, 21:23 [Cari 1.9DI-D] Chce jechac na chip tuning mojej Cari z silni
|
|
|
Witam.
Chcialbym zasiegnac waszej opinii zanim pojade na wirusowanie.
Chce zrobic w mojej Cari chip tuning. Zbieram sie do tego od okolo roku.
Moc 102 koni jest czasami niewystarczajaca. Mam mozliwosc podkrecenia jej do nastepepujacych parametrow: moc ~130 km, moment obrotowy w granicach 260 - 270 Nm.
Wiem ze osoginiecie granicy 270 Nm przy turbawce bez zmiennej geometrii to pobozne zyczenie, ale to wszystko wyjdzie "w praniu".
Nie chce jej sprzedawac i kupowac cos mocniejszego, bo nie znajde nic lepszego w tej cenie. Chyba ze inna Cari, ale znowu przechodzic wszystkie potrzebne wymiany... "to ja dziekuje bardzo".
A silnik... jak narazie najcichszy jaki na ten rocznik (+3 latka w gore) i klase jaki slyszalem. Cos pieknego. Kolejny powod do nie sprzedawania Cari.
Wrocmy do tematu. Wstepnie umowiony jestem w przyszym tygodniu na wizyte.
W warsztacie, w ktorym moich dwoch kolegow chipowalo diesle w Renault Laguna i Megane. Byli zadowoleni, przejechali okolo 30k kilometrow i dalej banan nie schodzi im z ust.
Warsztat ok, nie wciskaja kitu itp.
Elementem, ktory wplywa tez na moja decyzje jest... cena.
Koszt kompleksowej przerobki to 900 zlotych!!! (koledzy placili podobna kwote)
Licze sie z tym ze sprzeglo moze nie wytrzymac, licze sie z tym ze bede mial dwumas do wymiany i turbawke. Tak to jest, ze te elementy sie zuzywaja. Predzej, czy pozniej se zuzyja, wiec i tak wymienic trzeba bedzie jak sie zamierza dlugo autem jezdzic.
Jednak przyjemnosc z jazdy dla mnie tez jest istotnym elementem.
Co wy Panowie na to? Jak byscie postapili? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-11-2009, 21:42
|
|
|
przemo1983, wiadomo, ze kazdemu z biegiem czasu zaczyna brakowac mocy w aucie, i to co przewidujesz do przyszłej wymiany moze faktycznie sie ziscic, cena przecietna, mozesz liczyc sie takze z pekajacymi elementami chłodzenia powietrza (intercooler, etc.,) osobiscie wolalbym juz zmienic auto niz podkrecac motor ktory zostal zaprojektowany pod takie osiagi, pomimo tego ze silniki 1.9DID posiadaja niemalze identyczna budowe co silniki Renault 1.9dCi słyna z swej niezawodności, ja bym sie zastanowil nad tym zabiegiem aby nie skrocic zywota silniczka, wybor osobiscie nalezy do Ciebie, to tylko moja osobista sugestia. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 17-11-2009, 22:50
|
|
|
ja bym nie ryzykował kolega miał lagune dci z podobnym silnikiem po chip tuningu cieszył się autem przez pół roku później coś zgrzytnęło, zaterkotało i blokada kół przy 80km/h silnik skrzynia i przeguby do wymiany nieopłacalne w anglii tak się zakończyła jego zabawa z tuningiem pustą skorupę sprzedał za 300 funtów ten silnik nie jest zbyt wybitny jeżeli chodzi o wytrzymałość jest mocno wysilony i każdy dodatkowy koń mechaniczny będzie wpływał już na jego żywotność. jeżeli się zdecydujesz życzę powodzenia i jak największej ilości przejechanych kilometrów aczkolwiek kręcenie śrubką mocno uzależnia i prędzej czy później dojdziesz do wniosku ze i to jest mało |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 18-11-2009, 01:18
|
|
|
Grześku miał, a teraz student ma ten silnik po wirusie i na przykładzie tego samochodu można stwierdzić że nie jest to zabieg pozbawiony sensu. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 18-11-2009, 06:44
|
|
|
czasami nic się nie stanie czasami sami prosimy się o koszta zależy to od fantazji i zaangażowania osoby która auto kreci powiem ci ze z takiego silnika można wyciągnąć i 200 km kwestia tylko jak długo będziesz się cieszył 200 km zanim silnik się dołem albo górą nie wys...a poczytajcie sobie fora na temat tych silników po zwiększeniu stopnia doładowania pękają uszczelki pod głowicą kilka razy zdarzyło się że pękł blok nie jest to wytrzymała konstrukcja jeżeli szukamy silników z których można więcej wycisnąć to diesle CR volkswagena są dobrymi silnikami do takich zabaw w każdym bądź razie życzę powodzenia i jak największej ilości przejechanych kilometrów. |
|
|
|
 |
|
|