Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Chce jechac na chip tuning mojej Cari z silni
Autor Wiadomość
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
  Wysłany: 17-11-2009, 21:23   [Cari 1.9DI-D] Chce jechac na chip tuning mojej Cari z silni

Witam.

Chcialbym zasiegnac waszej opinii zanim pojade na wirusowanie.
Chce zrobic w mojej Cari chip tuning. Zbieram sie do tego od okolo roku. :)
Moc 102 koni jest czasami niewystarczajaca. Mam mozliwosc podkrecenia jej do nastepepujacych parametrow: moc ~130 km, moment obrotowy w granicach 260 - 270 Nm.
Wiem ze osoginiecie granicy 270 Nm przy turbawce bez zmiennej geometrii to pobozne zyczenie, ale to wszystko wyjdzie "w praniu".

Nie chce jej sprzedawac i kupowac cos mocniejszego, bo nie znajde nic lepszego w tej cenie. Chyba ze inna Cari, ale znowu przechodzic wszystkie potrzebne wymiany... "to ja dziekuje bardzo". :D
A silnik... jak narazie najcichszy jaki na ten rocznik (+3 latka w gore) i klase jaki slyszalem. Cos pieknego. :) Kolejny powod do nie sprzedawania Cari.

Wrocmy do tematu. Wstepnie umowiony jestem w przyszym tygodniu na wizyte.
W warsztacie, w ktorym moich dwoch kolegow chipowalo diesle w Renault Laguna i Megane. Byli zadowoleni, przejechali okolo 30k kilometrow i dalej banan nie schodzi im z ust. :)
Warsztat ok, nie wciskaja kitu itp.

Elementem, ktory wplywa tez na moja decyzje jest... cena.
Koszt kompleksowej przerobki to 900 zlotych!!! (koledzy placili podobna kwote) :o

Licze sie z tym ze sprzeglo moze nie wytrzymac, licze sie z tym ze bede mial dwumas do wymiany i turbawke. Tak to jest, ze te elementy sie zuzywaja. Predzej, czy pozniej se zuzyja, wiec i tak wymienic trzeba bedzie jak sie zamierza dlugo autem jezdzic.
Jednak przyjemnosc z jazdy dla mnie tez jest istotnym elementem.

Co wy Panowie na to? Jak byscie postapili?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-11-2009, 21:42   

przemo1983, wiadomo, ze kazdemu z biegiem czasu zaczyna brakowac mocy w aucie, i to co przewidujesz do przyszłej wymiany moze faktycznie sie ziscic, cena przecietna, mozesz liczyc sie takze z pekajacymi elementami chłodzenia powietrza (intercooler, etc.,) osobiscie wolalbym juz zmienic auto niz podkrecac motor ktory zostal zaprojektowany pod takie osiagi, pomimo tego ze silniki 1.9DID posiadaja niemalze identyczna budowe co silniki Renault 1.9dCi słyna z swej niezawodności, ja bym sie zastanowil nad tym zabiegiem aby nie skrocic zywota silniczka, wybor osobiscie nalezy do Ciebie, to tylko moja osobista sugestia.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-11-2009, 22:50   

ja bym nie ryzykował kolega miał lagune dci z podobnym silnikiem po chip tuningu cieszył się autem przez pół roku później coś zgrzytnęło, zaterkotało i blokada kół przy 80km/h silnik skrzynia i przeguby do wymiany nieopłacalne w anglii tak się zakończyła jego zabawa z tuningiem pustą skorupę sprzedał za 300 funtów ten silnik nie jest zbyt wybitny jeżeli chodzi o wytrzymałość jest mocno wysilony i każdy dodatkowy koń mechaniczny będzie wpływał już na jego żywotność. jeżeli się zdecydujesz życzę powodzenia i jak największej ilości przejechanych kilometrów aczkolwiek kręcenie śrubką mocno uzależnia i prędzej czy później dojdziesz do wniosku ze i to jest mało
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 18-11-2009, 01:18   

Grześku miał, a teraz student ma ten silnik po wirusie i na przykładzie tego samochodu można stwierdzić że nie jest to zabieg pozbawiony sensu.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-11-2009, 06:44   

czasami nic się nie stanie czasami sami prosimy się o koszta zależy to od fantazji i zaangażowania osoby która auto kreci powiem ci ze z takiego silnika można wyciągnąć i 200 km :shock: kwestia tylko jak długo będziesz się cieszył 200 km zanim silnik się dołem albo górą nie wys...a poczytajcie sobie fora na temat tych silników po zwiększeniu stopnia doładowania pękają uszczelki pod głowicą kilka razy zdarzyło się że pękł blok nie jest to wytrzymała konstrukcja jeżeli szukamy silników z których można więcej wycisnąć to diesle CR volkswagena są dobrymi silnikami do takich zabaw w każdym bądź razie życzę powodzenia i jak największej ilości przejechanych kilometrów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.