 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problemiki po powrocie z Grecji |
Autor |
Wiadomość |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 31-07-2007, 23:06 Problemiki po powrocie z Grecji
|
|
|
Po zrobieniu trasy 5700km do/z/po Grecji napotkałem dwa problemy.
Pierwszy to fakt:
Nie działa mi regulacja jasności podświetlenia zegarów - niestety nie wiem od kiedy - możliwe przyczyny to wymiana żaróweczki pod zegarkiem tuz przed wyjazdem i ewentualne rozpięcie czegoś przy okazji lub także tuz przed wyjazdem "uporządkowanie" bajzlu w kablach od radia - jest tam kabelek "dimmer" wolny i swobodny ale także były ACC i +12V oraz GND i one były dziwacznie pospinane oraz dodatkowo jakaś "lewa" masa jeszcze - muszę to ponownie obadać co i jak z tym jest...
Drugi fakt to następująca sytuacja:
Powoli i ospale wspinam się pod Greckie Meteory, za mna autokar i jakies inne autko, myslę sobie, a zapodam na automacie na "L" i przycisnę deko, com pomyślał tom uczynił - przycisnąłem gaz i nagle - gwałtowny spadek mocy i kontrolka CHECK ENGINE - dojechałem jeszcze 30m pod Wielką Meteorę i zgasiłem auto. Poczekałem chwilę, odpalam - brangla na dwa lub trzy gary. Zgasiłem poczekałem jeszcze chwilę, odpalam ponownie - kontrolka nie świeci, auto pracuje normalnie.
Hmm... podejrzewam że albo pompa zassała powietrze z baku (gdzieś mniej niż 1/2 miałem) albo przekroczyłem bezpieczny zakres obrotów silnika dla biegu "L" i skrzynia zahaltowała silnik - przy okazji będąc w Rzeszowie zaglądnę do ASO w Boguchwale i po cichu podepnę się pod MUTII i zobaczymy co tam sie w błędach zarejestrowało.
I to by było na tyle. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 23:46
|
|
|
mi tez raz zapalila sie kontrolka silnika podczas jazdy w gorach, bylo to zwiazane z powietrzem zassanym przez silnik (rzadsze czy jakos tak, tak mi powiedziano w serwisie).
nigdy potem wiecej mi sie nie zapalila, a sorry kilka razy mignela na wybojach. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-08-2007, 13:17
|
|
|
Stawiam na błąd 9x....... Przepustnica się kłania..... oby tylko z zabrudzenia, nie z problemów z siłownikiem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 01-08-2007, 14:39
|
|
|
Co do problemiku z regulacją jasności podświetlenia to było tak jak zakładałem - kabelek masy był wzięty z regulacji podświetlenia chyba bo jak przepiąłem masę na budę to i radio gra jak trzeba i regulacja podświetlenia działa jak powinna.
Co do problemiku drugiego to raczej zakładam że to skrzynia zhaltowała zapędy silnika (na tej jedynce L dociągnąłem gdzieś ponad 6tys. ) lub też - na co może wskazywać późniejsza chwilowa praca na dwa gary - pompa zassała mi z baku ciut powietrza i poszło to do silnika przez co się zakrztusił i na chwilę zaświecił CE więc ewentualny błąd zarejestrowany to byłby raczej w kwestii zasilania w paliwo lub pompy - jak będę miał okazję to kontrolnie zczytam MUTem co tam było - grunt że objaw był jednorazowy chwilowy i natychmiast ustępujący.
Fakt że ciśnienie powietrza było bardzo niskie, góry, upał był piekielny itp. więc całkiem możliwe że splot tych czynników zaskutkował nieoczekiwanym nagłym acz chwilowym CE |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Cysio [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 13:24
|
|
|
Ja bym się nie przejmował zbytnio lampką Check Engine, bo taka prawda, że w Cari lubi się ona zapalić bez powodu... Ja na tej lampce przejechałem bez postoju ok 1000 km, po czym położyłem się spać i rano wszystko było ok... Zmęczył się chyba biedaczek... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-08-2007, 19:13
|
|
|
Z czystej ciekawości kiedyś sprawdzę co tam się zarejestrowało i czy to co zarejestrował potwierdzi którąś z teorii - moją, arturro czy Bartka |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|