[CJxA] Stuki z okolic tylnych kół |
Autor |
Wiadomość |
g vv [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2008, 10:16 [CJxA] Stuki z okolic tylnych kół
|
|
|
Witam,
W czasie jazdy, od czasu do czasu, daje się słyszeć stuk z okolic tylnych kół. Pojedynczy dźwięk, jakby w nadkole uderzył kamień. Kilka razy zdarzyło się podczas zatrzymania się na światłach - dlatego wiem, że to nie przez kamień. Colt 98 r. Auto ma skorodowane podłużnice z tyłu, czy to może z tego wynikać problem z tymi pojedynczymi stukami? Po zmianie opon na zimowe przy prędkości od 60 km/h daje się słyszeć szum metaliczny - zgłosiłem to już do poprawki w zakładzie gdzie zmieniałem coltowi opony, jednak nie pomogło. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 14-11-2008, 20:46
|
|
|
Co do opon to jak są dość mocno podjechane to normalne.
Te stuki występują na suchym czy na mokrym? czy może zawsze. |
|
|
|
 |
g vv [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2008, 21:27
|
|
|
stuki są i na mokrym i na suchym podłożu |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 14-11-2008, 21:31
|
|
|
Możliwe że to przeguby bądź łożyska, polecam podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu
i po prostu sprawdzić stan zawieszenia Twojego auta. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-11-2008, 21:48
|
|
|
wojtas20 napisał/a: | Możliwe że to przeguby |
g vv napisał/a: | okolic tylnych kół |
Kolego g vv sprawdź sprawność amortyzatorów. |
|
|
|
 |
wacekb1
Nowy Forumowicz
Auto: colt 91- 1.5i 12v
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 22 Skąd: jarocin
|
Wysłany: 14-11-2008, 22:09
|
|
|
Sprawdź tuleje na wahaczach u mnie też stukało. po wymianie tulei ( 3 na stronę) cisza |
|
|
|
 |
stanny
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 1.3 cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2009, 13:05
|
|
|
podobna sytuacja.. moje amorki maja sprawność lewy 67% prawy 63% wiec chyba jest to ich wina... na szarpakach zostały sprawdzone tuleje- są wporządku |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:31
|
|
|
stanny napisał/a: | amorki maja sprawność lewy 67% prawy 63% wiec chyba jest to ich wina... | Na 99% tak. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:35
|
|
|
Hugo, jestes w błędzie Cytat: | Wstrząsarka pokazuje sprawność amortyzatora. Za sprawny uważa się jeśli wynik wacha się w granicach 50-70% (70% to typowa wartość dla nowych amortyzatorów ). Przy sportowym twardym zawieszeniu wartości dochodzą do nawet 90%, przy sprawności poniżej 50% amortyzatory powinny być kierowane do wymiany, dopuszczalna róznica pomiędzy sprawnościa amortyzatora lewego względem prawego nie powinna przekraczac 8% | wiecej w "Dzienniku Ustaw" nr 227 z 30.12.2003 r., poz. 2250.
Ponadto nalezy zwrocic uwage na wycieki na amortyzatorach, jednak nie zawsze mokry amortyzator oznacza zly amortyzator. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-10-2009, 00:17
|
|
|
robertdg napisał/a: | Hugo, jestes w błędzie | A co Ty na to, że każda wstrząsarka pokaże inne wyniki dla tego samego auta (w granicach np. 30-70%)? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-10-2009, 00:43
|
|
|
Hugo, ja sie z Toba nie kloce w tym temacie, ja tylko cytuje warunki zawarte w dzienniku ustaw, zarazem jest to to samo co powie Ci kazdy diagnosta, cos z abardzo do tego co piszesz nie jestem przekonany ze kazda wstrzasarka pokazywalaby inne wyniki, Hugo, jest cos takiego jak Normy Europejskie, i tego kazda stacja diagnostyczna musi sie trzymac, oraz kazdy producent takich urzadzen, ktore sa oczywiscie testowane przed sprzedaza (kontrole jakosci), dodatkowo sa co roku kalibrowane, wiec to co piszesz to nie ma sensu (tymbardziej jezeli chodzi o bezpieczenstwo i zycie ludzi na drogach), dokladnie tak samo moze byc z kazdym innym urzadzeniem typu hamownia, analizatory spalin, itp., itd., jezeli mialoby byc tak jak piszesz to auta z danych stacji diagnostycznych bylyby kierowane na ponowne przeglady, ale juz do innych stacji diagnostycznych wskazanych przez wlasciwy organ. Wiec calkowicie sie z tym nie zgadzam, tymbardziej ze istnieje cos takiego jak blad pomiaru, ktory w tym przypadku napewno nie przekracza 1%. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-10-2009, 13:41
|
|
|
robertdg ja się z Tobą nie chcę kłócić, wszystko co piszesz to prawda, ale niestety żyjemy w takim kraju jak Polska a tutaj wszsytko jest możliwe niestety. Sam się o tym przekonałem na przykładzie mojego Galanta, że na jednej stacji diagnostycznej amortyzatory wyszły w normie, a na drugiej, że są kaput. Żenada. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2009, 15:33
|
|
|
Bardzo Was proszę - jeśli macie jeszcze coś do wyjaśnienia sobie to polecam PW lub inne drogi kontaktu, ale nie niniejsze Forum
Ja bym przy tych wartościach wymieniał amortyzatory. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Martita
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Jazz 1.3 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 13 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-10-2009, 13:25
|
|
|
hej, mi tez cos stuka z tyłu, tylko jak jade i jest mokro. Na co powinnam zwrócić uwagę najbardziej?? Bo wiem, że jak pojade gdzies do warsztatu to wymysla mi kilka różnych rzeczy i z małej naprawy zrobi sie całe zawieszenie lub cos innego. |
|
|
|
 |
Likasso [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2009, 12:09 Stuki z nadkoli
|
|
|
U mnie też stuka jak jest mokro. Tego chyba nie wyeliminuję, bo jak się zorientowałem to "dolegliwość" tego modelu. Ale denerwuje mnie jeszcze inny rodzaj stukania. Mianowicie, przy bardzo wolnej jeździe na małych nierównościach, daje się słyszeć stuki jakby z tylnych nadkoli. Sprawdzałem i wydaje mi się, że skraj nadkola (tworzywo) jest dość wiotki i może uderzać (drgać) o zderzak. Miał ktoś podobny problem? Jak go wyeliminować ? |
|
|
|
 |
|