Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jestem Nowy :)
Autor Wiadomość
slawkoa
[Usunięty]

  Wysłany: 21-08-2007, 11:57   Jestem Nowy :)

Witam wszystkich :)
Od 3 dni ciesze sie zakupiona Cari. Auto kupilem w tu w Irlandii od jakiegos skosnookiego typa ktory nie mial zupelnie pojecia o rzeczy ktore go pytalem. Wiem ze te wszyskie pytania byly juz na forum bo od 2 dni usilnie je przegladam ale mam jeszcze kilka pytan na ktore nie znalazlem konkretnej odpowiedzi:

1
To ze moje autko potrzebuje czyszczenia ukladu doprowadzania paliwka to wiem bo obroty faluja, nie ma problemu z wyczyszczeniem (wezme sie za to jutro) ale nie wiem jak zaprogramowac komuter po tym zabiegu.

2
Wiem ze wszechobecne stuki w zawieszeniu, to problem Cari moja diagnoza to gumy oporowe sprezyn w kielichach budy. Czy ktos to moze wymienial w warunkach domowo-polowych??

3
Czy komp w Cari pokazuje ile zostalo do przejechania i temp zewnetrzna, bo moj jakos nie chce chyba, ze to zalezy od modelu... choc mam na stanie jeszcze Omege 2,5 td z 94r !!! i w niej kom pokazuje te rzeczy (pomijam z jaka dojkladnoscia)

4
Gosc od ktorego kupilem auto nie mial zielonego pojecia jaki olej jest wlany (podobno 3000 mil temu) i nie mam pojacia jaki wlac w razie wymiany nie ma zadnej naklejki ani nic takiego niestety, dodam ze auto bylo serwisowane caly czas wiec prawdopodobnie rodzaj oleju jest taki jak na poczatku.

5
I ostatnie ile wytrzymuje ten silnik zanim nie czeka go remont w tej chwili mam jakiws 115 tys mil (180 kkm) i co ciekawe nie slychac stukow popychaczy nie wiem czy to dobrze czy zle.

Pozdro dla posiadaczy Carism :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-08-2007, 13:49   

slawkoa napisał/a:
1
To ze moje autko potrzebuje czyszczenia ukladu doprowadzania paliwka to wiem bo obroty faluja, nie ma problemu z wyczyszczeniem (wezme sie za to jutro) ale nie wiem jak zaprogramowac komuter po tym zabiegu.

czyli przepustnicy
slawkoa napisał/a:
3
Czy komp w Cari pokazuje ile zostalo do przejechania i temp zewnetrzna, bo moj jakos nie chce chyba, ze to zalezy od modelu... choc mam na stanie jeszcze Omege 2,5 td z 94r !!! i w niej kom pokazuje te rzeczy (pomijam z jaka dojkladnoscia

sr. spalanie/zasieg/sr. predkosc
slawkoa napisał/a:
4
Gosc od ktorego kupilem auto nie mial zielonego pojecia jaki olej jest wlany (podobno 3000 mil temu) i nie mam pojacia jaki wlac w razie wymiany nie ma zadnej naklejki ani nic takiego niestety, dodam ze auto bylo serwisowane caly czas wiec prawdopodobnie rodzaj oleju jest taki jak na poczatku.

Mitsubishi zalecalo do Cari bodajrze Castrola 10W30 ale on juz chyba nie jest produkowany. Byl juz temat o oleju do GDI ale w sumie nie ma zlotego srodka jedni sobie chwala jedno a inni drugie...
slawkoa napisał/a:
5
I ostatnie ile wytrzymuje ten silnik zanim nie czeka go remont w tej chwili mam jakiws 115 tys mil (180 kkm) i co ciekawe nie slychac stukow popychaczy nie wiem czy to dobrze czy zle.

wszystko zalezy (jak zwykle w kazdym silniczku) od tego jak byl eksploatowany, czy byl serwisowany na biezaco, czy byl olej zmieniany na jakich czesciach jezdzil i takie tam :P
Sa ludzie ktorzy maja kolo 300 000 KM i sobie dalej je chwala :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-08-2007, 14:29   

Co do
Ad. 1 to masz odpowiedź i juz pewnie wiesz że nie jest to element paliwowy tylko powietrzny ale łatwy do czyszczenia

Ad.2 Chyba dość szybko tę diagnozę postawiłeś, moim zdaniem prędzej będą to amorki bo pewnie są orginały czyli czytaj MONR-oły :-X czyli idąc dalej wielkie nic, idąc dalej mogą to byc elementy zawieszenia czytaj tuleje gumowe w wahaczach a w GDI są po dwa wahacze na stronę : główny górny i pomocniczy dolny i dodatkowo jest jeszcze parę elementów które moga stukać łacznie z kołem zapasowym :wink: kóre nie jest przykręcone

Co do reszty to wszystko wyjaśnione
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
slawkoa
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 14:35   

Cytat:
sr. spalanie/zasieg/sr. predkosc


qrcze no wlasnie nie mam tak A-licznik w milach, B- drugi licznik w milach, AVG (spalanie srednie) i INS (spalanie chwilowe) ani slychu o zasiegu moze w tej ang wersjii nie ma zasiegu no niewazne.

A co do oleju zalac jakims dobrym 10W30 tak?? Bo nie chodzi mi o producenta tylko o parametry.

Acha jeszcze jedna sprawa jak wyczyszcze przepustnice to mam nadzieje zniknie problem falujacych obrotow (najgorsze jest to ze silnik strasznie wolno schodzi z obrotow takze przy wrzuceniu wyzszego biegu auto przyspiesza przez moment).
No i wsumie nigdzie nie moge znalezc o co chodzi z tym programowaniem koputera po czyszczeniu. Jak to zrobic??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-08-2007, 19:31   

Bo masz Cari przed liftingiem i masz wskazania kompa takie jak u mnie: A, B, AVG, INST i TEMP (jeśli masz założony czujnik - ja mam - ty nie)

Ja zalewam Mobil1 5W50 i filtr oleju Knecht'a

Programowanie kompa w skrócie: odłączasz na 10 minut klemę ,,-'', podłączasz, odpalasz auto i zostawiasz na luzie nie popyrka z 15 minut, gasisz, od razu odpalasz ponownie i gasisz, wyjmujesz kluczyk. Jak chcesz dokładniej to użyj wyszukiwarki na forum bo o tym było już setkę razy :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
slawkoa
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 19:46   

dzieki bardzo wszystkim juz nie zadaje glupich pytan wiecej :)

[ Dodano: 21-08-2007, 21:49 ]
czyszczenie przepustnicy pomogo i tyle o ile ze znikly falujace obroty natomiast problem "schodzenia" silnika z obrotow pozostal, zauwazylem ze przykladowo przy zmianie biegu (tradycyjnie sprzeglo i jednoczesne puszczenie gazu+ wbicie nastepnego biegu) owocuje skokiem obrotow silnika o jakies 500-700 obrotuc co pozniej skutkuje przyspieszeniem po puszczeniu sprzegla, no chyba nie jezdzi sie tym autem jak autobusem (zmieniajac bieg przez 10 sekund) mnie wiem sam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.