 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jestem Nowy :) |
Autor |
Wiadomość |
slawkoa [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2007, 11:57 Jestem Nowy :)
|
|
|
Witam wszystkich
Od 3 dni ciesze sie zakupiona Cari. Auto kupilem w tu w Irlandii od jakiegos skosnookiego typa ktory nie mial zupelnie pojecia o rzeczy ktore go pytalem. Wiem ze te wszyskie pytania byly juz na forum bo od 2 dni usilnie je przegladam ale mam jeszcze kilka pytan na ktore nie znalazlem konkretnej odpowiedzi:
1
To ze moje autko potrzebuje czyszczenia ukladu doprowadzania paliwka to wiem bo obroty faluja, nie ma problemu z wyczyszczeniem (wezme sie za to jutro) ale nie wiem jak zaprogramowac komuter po tym zabiegu.
2
Wiem ze wszechobecne stuki w zawieszeniu, to problem Cari moja diagnoza to gumy oporowe sprezyn w kielichach budy. Czy ktos to moze wymienial w warunkach domowo-polowych??
3
Czy komp w Cari pokazuje ile zostalo do przejechania i temp zewnetrzna, bo moj jakos nie chce chyba, ze to zalezy od modelu... choc mam na stanie jeszcze Omege 2,5 td z 94r !!! i w niej kom pokazuje te rzeczy (pomijam z jaka dojkladnoscia)
4
Gosc od ktorego kupilem auto nie mial zielonego pojecia jaki olej jest wlany (podobno 3000 mil temu) i nie mam pojacia jaki wlac w razie wymiany nie ma zadnej naklejki ani nic takiego niestety, dodam ze auto bylo serwisowane caly czas wiec prawdopodobnie rodzaj oleju jest taki jak na poczatku.
5
I ostatnie ile wytrzymuje ten silnik zanim nie czeka go remont w tej chwili mam jakiws 115 tys mil (180 kkm) i co ciekawe nie slychac stukow popychaczy nie wiem czy to dobrze czy zle.
Pozdro dla posiadaczy Carism |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-08-2007, 13:49
|
|
|
slawkoa napisał/a: | 1
To ze moje autko potrzebuje czyszczenia ukladu doprowadzania paliwka to wiem bo obroty faluja, nie ma problemu z wyczyszczeniem (wezme sie za to jutro) ale nie wiem jak zaprogramowac komuter po tym zabiegu. |
czyli przepustnicy slawkoa napisał/a: | 3
Czy komp w Cari pokazuje ile zostalo do przejechania i temp zewnetrzna, bo moj jakos nie chce chyba, ze to zalezy od modelu... choc mam na stanie jeszcze Omege 2,5 td z 94r !!! i w niej kom pokazuje te rzeczy (pomijam z jaka dojkladnoscia |
sr. spalanie/zasieg/sr. predkosc slawkoa napisał/a: | 4
Gosc od ktorego kupilem auto nie mial zielonego pojecia jaki olej jest wlany (podobno 3000 mil temu) i nie mam pojacia jaki wlac w razie wymiany nie ma zadnej naklejki ani nic takiego niestety, dodam ze auto bylo serwisowane caly czas wiec prawdopodobnie rodzaj oleju jest taki jak na poczatku. |
Mitsubishi zalecalo do Cari bodajrze Castrola 10W30 ale on juz chyba nie jest produkowany. Byl juz temat o oleju do GDI ale w sumie nie ma zlotego srodka jedni sobie chwala jedno a inni drugie... slawkoa napisał/a: | 5
I ostatnie ile wytrzymuje ten silnik zanim nie czeka go remont w tej chwili mam jakiws 115 tys mil (180 kkm) i co ciekawe nie slychac stukow popychaczy nie wiem czy to dobrze czy zle. |
wszystko zalezy (jak zwykle w kazdym silniczku) od tego jak byl eksploatowany, czy byl serwisowany na biezaco, czy byl olej zmieniany na jakich czesciach jezdzil i takie tam
Sa ludzie ktorzy maja kolo 300 000 KM i sobie dalej je chwala
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 21-08-2007, 14:29
|
|
|
Co do
Ad. 1 to masz odpowiedź i juz pewnie wiesz że nie jest to element paliwowy tylko powietrzny ale łatwy do czyszczenia
Ad.2 Chyba dość szybko tę diagnozę postawiłeś, moim zdaniem prędzej będą to amorki bo pewnie są orginały czyli czytaj MONR-oły czyli idąc dalej wielkie nic, idąc dalej mogą to byc elementy zawieszenia czytaj tuleje gumowe w wahaczach a w GDI są po dwa wahacze na stronę : główny górny i pomocniczy dolny i dodatkowo jest jeszcze parę elementów które moga stukać łacznie z kołem zapasowym kóre nie jest przykręcone
Co do reszty to wszystko wyjaśnione |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
slawkoa [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2007, 14:35
|
|
|
Cytat: | sr. spalanie/zasieg/sr. predkosc |
qrcze no wlasnie nie mam tak A-licznik w milach, B- drugi licznik w milach, AVG (spalanie srednie) i INS (spalanie chwilowe) ani slychu o zasiegu moze w tej ang wersjii nie ma zasiegu no niewazne.
A co do oleju zalac jakims dobrym 10W30 tak?? Bo nie chodzi mi o producenta tylko o parametry.
Acha jeszcze jedna sprawa jak wyczyszcze przepustnice to mam nadzieje zniknie problem falujacych obrotow (najgorsze jest to ze silnik strasznie wolno schodzi z obrotow takze przy wrzuceniu wyzszego biegu auto przyspiesza przez moment).
No i wsumie nigdzie nie moge znalezc o co chodzi z tym programowaniem koputera po czyszczeniu. Jak to zrobic?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-08-2007, 19:31
|
|
|
Bo masz Cari przed liftingiem i masz wskazania kompa takie jak u mnie: A, B, AVG, INST i TEMP (jeśli masz założony czujnik - ja mam - ty nie)
Ja zalewam Mobil1 5W50 i filtr oleju Knecht'a
Programowanie kompa w skrócie: odłączasz na 10 minut klemę ,,-'', podłączasz, odpalasz auto i zostawiasz na luzie nie popyrka z 15 minut, gasisz, od razu odpalasz ponownie i gasisz, wyjmujesz kluczyk. Jak chcesz dokładniej to użyj wyszukiwarki na forum bo o tym było już setkę razy |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
slawkoa [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2007, 19:46
|
|
|
dzieki bardzo wszystkim juz nie zadaje glupich pytan wiecej
[ Dodano: 21-08-2007, 21:49 ]
czyszczenie przepustnicy pomogo i tyle o ile ze znikly falujace obroty natomiast problem "schodzenia" silnika z obrotow pozostal, zauwazylem ze przykladowo przy zmianie biegu (tradycyjnie sprzeglo i jednoczesne puszczenie gazu+ wbicie nastepnego biegu) owocuje skokiem obrotow silnika o jakies 500-700 obrotuc co pozniej skutkuje przyspieszeniem po puszczeniu sprzegla, no chyba nie jezdzi sie tym autem jak autobusem (zmieniajac bieg przez 10 sekund) mnie wiem sam |
|
|
|
 |
|
|