[CA1A 1.3] Problem po zwarciu przewodów od radia. |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-09-2007, 00:06 [CA1A 1.3] Problem po zwarciu przewodów od radia.
|
|
|
Witam. Niedawno kupiłem Colcika, ogólnie jestem zadowolony i kupiłem sobie do niego radio. No jak to sie składa radio było na tyle dzikie bo z USA gdzie nie ma ISO tylko troszke inne złącza, musiałem połączyć kabelki samemu. Wszystko połaczyłem tak jak powinno być. 2 dni pochodziło, dziś troszke bardziej pogłośniłem i po prostu wyłączyło się. Pomyślałem że to coś z przewodami. Zatem wziąłem woltomierz i zmierzyłem napięcie na kabelku czerwono czarnym zasilania radia do którego było dotychczas podłaczone. Nie było napięcia. Sprawdziłem inne wejscie od radia, tam było napięcie. Tak więc mówie sobie, dobra sprawdze inne wtyki bo jest tam kilka roznego typu wejsc do radia. Odciełem wtyk i zostały same kabelki. Tak też zrobiłem, jednak mój sprytny kolega nożykiem odcinał izolację masy i fazy na raz ><. Co za porażka. Nastąpiło zwarcie masy z fazą. No nic zostawiłem te radio wp..zdu i pojechalem do domu. Nie rozumiem czemu tak po prostu radio zgasło na amen. No a zwarcie to z winy kolegi.
Co się okazało, że nie działa centralny zamek i światełko w podsuficie dla pasażera i kierowcy.
Przed zwarciem wszystko było w porządku. A teraz><. Wiecie może co może być przyczyną? Bezpiecznik do wymiany? Tak wogole to ciekawe gdzie sie znajdują te panele sterowania itp bo te wyposażenie Colta mojego jest oryginalne więc przydałaby mi się wiedza gdzie mogę pomajsrowac w przypadku awarii tego typu elektryki.
Tak wogóle to nie działa mi nawet ten zegar na wyswietlaczu LCD pod włączaniem ogrzewania, pewnie też bezpiecznik (akurat ten wyswietlacz nie działał nawet przed zwarciem).
Reszta elektryki jest sprawna. Daj Boże żeby to tylko bezpieczniki. A jakby, to gdzie można je kupić? W najbliższym sklepie elektronicznym tak po prostu?
Prosiłbym o jakieś rady, sugestie.
Z góry dziękuję
Jay. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 25-10-2007, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2007, 07:58
|
|
|
hmm dziwne
radio ci pewnie zgaslo bo moze jakis kabel od glosnikow dotknal blachy na zlaczu i moglo nie grac, a gdy zrobilo sie zwarcie to poszedl bezpiecznik od wnetrza czy cos takiego, panel z bezpiecznikami jest po lewej stronie od sprzegla taka mala puszka czarna zdejmujesz pokrywe i masz bezpieczniki najprawdopodobniej poszedl 10A od radia bo seryjnie do radia jest podlaczone oswietlenie wnetrza i centralny |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-09-2007, 09:03
|
|
|
No właśnie to pewnie bezpiecznik. W najbliższym elektroniku moge tak po prostu go kupić?
A z tym radiem to podczas jazdy zgasło i już nie mogłem go włączyć. A na tym kabelku zasilającym radio i masie nie było napięcia. |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2007, 09:25
|
|
|
Bezpieczniki kupisz wszedzie na stacjach benzynowych. Ewentualnie sprawdz jeszcze bezpieczniki pod maska-czarna puszka |
|
|
|
 |
konrad1704
Mitsumaniak

Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 1002 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-09-2007, 10:07
|
|
|
mialem podobne przygody z radiem i mi spalil sie tez bezpiecznik pod maska tylko ze tam nie ma zwyklych nozowych. sa tam takie kostki u siebie w miescie mialem spory klopot z dostaniem ich nawet w salonie mitsubishi musieli by je sprowadzac nie mieli od reki i mial kosztowac cos kolo 28 zlotych! dostalem taki bezpiecznik w salonie kia za 3 zlote .zadnych problemow potem nie mialem takze chyba niema znaczenia ze jest od kia. takze jesli i u ciebie on sie spalil to proponuje zakup w kia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-09-2007, 12:43
|
|
|
Byłem u znajomego elektromechanika. 2 Bezpieczniki z 10A wymienił na 15A i wszystko chodzi jak ulał. Oczywiście te 10A były spalone. A w radiu jeden bezpiecznik poszedł od Memory +12V. Wymieniłem i git. Centralka i światło działa, radio działa. Porobiłem izolacje i wszystko pieknie.
Teraz tylko została linka od szyby do wymiany. Ciekawe jak to sie otwiera z prawej strony. Bo nie moge tak tej szyby zostawiać na noc. Śrubokrętem odkrecic czy jakies zatrzaski są? |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2007, 13:12
|
|
|
Odnosnie radia to moze to byc jeszcze problem masy bo pojawil sie taki watek na forum ze mase z radia trzeba podpiac do karoserii albo do ujemnej klemu accu. a co do Drzwi demontaz jest prosty:
1 srubka z boku od str zamka przy samej gorze tapicerki
1 srubka za plastikowym kapslem od strpony zawiasow
1 srubka przy raczce zamka
1 srubka w raczce do zamykania drzwi (korytko)
szybe masz mocowana na 2 srubach do podnosnika i bez problemu wychodzi do gory
podnosniki masz montowane na 4 srubach 2 na dole i 2 na gorze
Ja mam elektryke wiec nie ma korbki ale pewnie mocowanie mechanizmu takie samo czyli 3 srubki wokolo korbki
Wszystkie srubki krzyzaki inaczej Philips
jesli chcesz wyciagnac szybe musiszzwezajaca czesc spuscic na dol a wieksza wyciagnac do gory, pamietaj ze przy zakladaniu szyby nie mozesz za mocno dokrecac srub mocujacych ja do podnosnika. chyba wszystko napisalem w razie czego poprawcie mnie |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 13:12
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Byłem u znajomego elektromechanika. 2 Bezpieczniki z 10A wymienił na 15A i wszystko chodzi jak ulał. Oczywiście te 10A były spalone. A w radiu jeden bezpiecznik poszedł od Memory +12V. Wymieniłem i git. Centralka i światło działa, radio działa. Porobiłem izolacje i wszystko pieknie. | Kopnij tego elektromechanika w 4 litery za takie działania. Elektryka w Miśkach jest wrażliwa i bezmyślne grzebanie może doprowadzić nawet do jej skopcenia, co miało prawie miejsce w moim Colcie. Kabelek masowy radia podłącz nie do kabla masowego kostki, a po prostu do masy karoserii. Następnie wstaw pod maskę standardowe bezpieczniki 10 A. Należy wiedzieć, że bezpieczniki w Miśkach nie są odpowiedzialne jedynie za elementy, które są opisane w instrukcjach. Grzebiąc przy radio, można np. spalić bezpieczniki od świateł postojowych, pozycyjnych i centralnego zamka. |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 14:08
|
|
|
to zawsze je mozna wymienic jak sie spala;) |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 17:27
|
|
|
davido19pce napisał/a: | to zawsze je mozna wymienic jak sie spala;) | Bezpieczniki - jasne, można wymienić. Proste i tanie. A przewody? Wymiana wiązek elektrycznych kosztuje kilkaset złotych. Trzy lata temu za taką operację zapłaciłem 950 PLN i to właśnie dlatego, że poprzedni właściciel - rzeźnik pobawił się w specjalistę od elektryki. Nie polecam nikomu. Lepiej nie kombinować. Taniej i bezpieczniej. |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 07:39
|
|
|
hmm troche duzo:P ja bym ci to zrobil za 400zł:P nie to taki Joke |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:44
|
|
|
Cholerna szyba. No nie moge tej korbki zdjąć tak trzyma że nie wiem. Tam coś trzeba podważać czy co? Wszystkie potrzebne śrubki odkręciłem i jedynie korbka trzyma. A siedzi tak mocno jakby cos tam trzymało. Zdejmowaliście już kiedyś u siebie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-09-2007, 20:21
|
|
|
korbka ma pierscien blokujacy pod spodem - kawal wygietego druta
musisz z obu stron ten pierscien wypchnac - najlepiej gdyby druga osoba w tym czasie ciagnela za korbke, zebys widzial co pchac |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 24-09-2007, 20:27
|
|
|
Hmm. Najlepiej jakbym jakiś obrazek zobaczył bo tak właśnie myślałem probowalem szpachelką pchac itp i nic. Czym i w jaki sposób proponujesz wyprzeć ten drucik? Akurat druga osobę do tego mam . |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 20:35
|
|
|
ja zdejmowalem tam jest zawleczka ona jest pomiedzy boczkiem a ta guma przy korbce musisz ja odwazyc powinienes zobaczyc tki drucik srebny, najlepiej srubokretem nie za duzym plaskim odgiac i wyciagnac, pierwszy raz zawsze jest trudny potem idzie jak po masle;) |
|
|
|
 |
|