Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 30-12-2008, 22:42   [EA5A/W 2.5] Regulacja obrotów. Czyszczenie przepustnicy

Witam,

od jakiegos czasu moje auto dreczy pewna niegrozna ale nieprzyjemna przypadlosc, otoz przepustnica sie przycina... na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet...
objawia sie to tak, ze czasem jak zdejme noge z gazu (na przyklad na dluzszym dojezdzie) to zeby pozniej przyspieszyc musze jakby zerwac pewnien opor, ktory jest na samym poczatku... czasem lzej, czasem mocniej, czasem odczucie jest zblizone do tego kiedy sie wciska przycisk pod pedalem gazu.
czy to moze byc jakas awaria czy takie objawy moze dac zasyfiona przepustnica?
przebieg auta to jaies 225 tys

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 00:05   

Ja mam przejechane 130tkm i mam podobnie ale nie szukałem przyczyny i nie wiem czy to przepustnica. Po prostu się przyzwyczaiłem i nie zwracam na to uwagi.
Pozdrawiam!
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 31-12-2008, 00:11   

no ja tez z tym jezdze kilka miesiecy ale irytuje mnie to wiec jesli pomogloby czyszczenie to czemu nie...
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-12-2008, 00:21   Re: czy szykuje sie czyszczenie przepustnicy?

Zhan napisał/a:
witam,

od jakiegos czasu moje auto dreczy pewna niegrozna ale nieprzyjemna przypadlosc, otoz przepustnica sie przycina... na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet...
objawia sie to tak, ze czasem jak zdejme noge z gazu (na przyklad na dluzszym dojezdzie) to zeby pozniej przyspieszyc musze jakby zerwac pewnien opor, ktory jest na samym poczatku... czasem lzej, czasem mocniej, czasem odczucie jest zblizone do tego kiedy sie wciska przycisk pod pedalem gazu.
czy to moze byc jakas awaria czy takie objawy moze dac zasyfiona przepustnica?
przebieg auta to jaies 225 tys

pozdrawiam


spróbuj lekko wkręcic śrubkę zgrubną przy przepustnicy , jak obroty wzrosną to przykręc śrubkę (wkręcając ) lekko dawkę powietrza na kolektorze ssącym powinno byc ok. :wink:

Ps. przepustnica powinna byc zawsze min. uchylona
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 01:41   

w zeszlym roku stalo mi sie kilka razy to samo
Zhan napisał/a:
na poczatku myslalem, ze to linka od pedalu gazu ale linka chodzi luzniutko a efekt jest wyczuwalny juz na przepustnicy, z odlaczona linka nawet...
i zlalem temat ale w tym ostatnio czesciej sie dzieje bo caly czas jest na minusie i autko wiecej troche stoi...po czym sa takie efekty. czyszczenie przepustnicy tu chyba nie pomoze mnie sie wydawalo ze to sie kontruje cos na zewnatrz kolektora na "trzpieniu " na ktorym obraca sie linka i cala reszta a nie sama przepustnica...

podrzuce Piotrkowi na gadulca linka z tym tematem on mial Gala dlugo wiec moze tez to wystapilo w jego furmance :biggrin:
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 31-12-2008, 09:54   

cuuube napisał/a:
podrzuce Piotrkowi na gadulca linka z tym tematem on mial Gala dlugo wiec moze tez to wystapilo w jego furmance :biggrin:
u mnie nic takiego nie występowało :P
Proponuję zrobić tak jak napisał Bartek :arrow: deejay - powinno być oki.

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-12-2008, 10:32   

Proponuje naoliwic os przepustnicy. Daje to efekt.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 31-12-2008, 10:35   

sampler napisał/a:
Proponuje naoliwic os przepustnicy. Daje to efekt.


trzeba cos rozkrecac aby ja naoliwic?
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-12-2008, 11:27   

Jezeli pomoze wpuszczenie kilku kropel oelju w okno pod sprezyna to nie trzeba.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-12-2008, 11:28   

pany zanim zaczniecie oliwić, smarować, czy też kręcić śrubkami zróbcie co następuje:

1. odkręcić i zdjąć gumę dolotową, łatwiej jest jak się rozepnie filtr powietrza i razem z przepływomierzem się całość wyciągnie (uważać na siatkę przepływomierza!)
2. używając jakiejś benzynki, lub WD40 należy za pomocą szmatki wyczyścić nagar zbierający się na styku klapki przepustnicy i gardzieli dolotu, mnie wystarczają długie palce :P , ciągnąc za linkę otwieracie przepustnice tak aby zrobić sobie dojście i czyścicie zarówno gardziel po całym obwodzie jak i samą klapkę przepustnicy również dookoła, jeżeli pod palcem wyczuwacie wyraźny próg na styku ścianki dolotu i przepustnicy, i środki chem. go nie ruszają to należy użyć drobnego papieru ściernego, urobek odsysałem za pierwszym razem odkurzaczem (tak na wszelki wypadek)
3. i składacie to nazad

naprawdę potrafi się tam zebrać sporo syfu, jest to szczególnie dokuczliwe jak się ma automat, który to rusza przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu, i takie przystopowanie i użycie większej siły nogą powodowało szarpanie podczas ruszania, teraz regularnie jak tylko poczuję opór na pedale gazu i szarpanie prze ruszaniu tym spowodowane, czyszczę przepustnicę w ww opisany sposób i za każdym razem przynosi to pożądany efekt.

Tak więc polecam najpierw spróbować tego, a ewentualnie jeżeli zawiedzie dalej kombinować. góra 15 min roboty, w u mnie pomaga.

pzdr
yaro
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 14:48   

yaro1976 napisał/a:
używając jakiejś benzynki, lub WD40 należy za pomocą szmatki wyczyścić nagar zbierający się na styku klapki przepustnicy i gardzieli dolotu,
przy poprzednim aucie stosowalem(na odpalonym silniku)2 razy jakis specjalny srodek do czyszczenia nagarow w kolektorach
yaro1976 napisał/a:
naprawdę potrafi się tam zebrać sporo syfu, jest to szczególnie dokuczliwe jak się ma automat, który to rusza przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu,
ja i Zhan mamy automaty a Ajsi nie pamietam , moze warto pojsc tym tropem
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 31-12-2008, 15:23   

cuuube napisał/a:
ja i Zhan mamy automaty a Ajsi nie pamietam , moze warto pojsc tym tropem
a jak z operacją "junkers" :?: też macie :wink: - może tym tropem :P

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2008, 15:52   

roch_27 napisał/a:
a jak z operacją "junkers"
pisz po naszemu Piotrek
 
 
yrdn 
Forumowicz


Auto: SB 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 216
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 31-12-2008, 16:28   

ameryki nie odkryłem jak widzę, ale u mnie też to występuje :)
Jest to bardzo denerwujące, ale można się do tego przyzwyczaić.
Tylko po co? Zgodzę się z twierdzeniem, że jeśli nie mamy na coś
wpływu nie ma sensu się irytować - tu, tak jak czytam wpływ mamy :)

Jak tylko zrobi się nieco cieplej zastosuję procedurę opisaną przez yaro :D
PS. Powiększę grono "przypadłościowców" czyli posiadaczy AT -potwierdzam, że
u nas jest to wyjątkowo odczuwalne.

pozdr.
_________________
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 31-12-2008, 19:12   

cuuube napisał/a:
roch_27 napisał/a:
a jak z operacją "junkers"
pisz po naszemu Piotrek
miałem na myśli LPG :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.