 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Uszczelka pod kolektorem, a odczyty sondy lambda |
Autor |
Wiadomość |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2010, 14:48 [EAxx] Uszczelka pod kolektorem, a odczyty sondy lambda
|
|
|
WITAM od jakiegoś czasu odczułem spadek mocy w moim aucie więc dziś pojechałem do lepszego warsztatu na diagnozę podpiął pod komputer i wyszło ze jedna sonda ma zły odczyt ale ponoć ona nie jest zepsuta tylko ssie lewe powietrze prze kolektor do jednego cylindra i właśnie powiedział ze jeden cylinder inaczej pracuje czyli wychodzi ze uszczelka pod kolektorem ssącym jest uszkodzona co o tym myślicie z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 01-04-2010, 21:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Remik
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5V6, '99, SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-04-2010, 15:11
|
|
|
A na biegu jałowym podczas postoju jak dodajesz gazu to płynnie rosną obroty czy przerywa?
Czy spadek mocy odczuwasz tylko w czasie jazdy? |
_________________ Mitsubishi Galant '99, 2.5, SE, V6
Mitsubishi Colt CAO '92, 1.3 (małżonki)
"Kto pyta jest głupcem przez 5 minut, kto nie pyta pozostaje nim przez całe życie" |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2010, 21:13
|
|
|
właśnie na jałowym jest ok równo pracuje . tylko podczas jazdy jak zimny to czasami coś przerywa . ale brak mocy odczuwa się tylko przy jeździe
[ Dodano: 01-04-2010, 21:14 ]
i obroty tez płynnie rosną |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 01-04-2010, 22:23
|
|
|
Ta pisałem w poprzednim wątku ale Owczar go w międzyczasie zamknął.
Widzę, że ostrożnie dajesz kropki, ale pamiętaj, nowe zdanie od DUŻEJ litery.... ;P.
Może poprostu świece szlag trafił?
Jak dobrze osłuchasz kolektor, to będzie słychać że łapie lewe powietrze. Ja kiedys sprawdzalem tak w civicu: gumowy wężyk (taki jak od podciśnienia) no i do ucha, a drugim końcem badasz kolektor.... |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2010, 22:31
|
|
|
Świece 30tys. km temu zmieniałem także nie powinny. Może to przewody wysokiego napięcia już na nic bo pewnie od nowości nie wymieniane. Zamówiłem na wszelki wypadek tę uszczelkę pod kolektor ciężko było tylko serwis i tydzień trzeba czekać bo z japonii muszą ściągnąć. mam nadzieje ze pomoże |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-04-2010, 12:07
|
|
|
No co ty, uszczelkę tak ciężko dostać w ASO?
Miałem ci właśnie pisać, żebyś zmienił uszczelkę na nową. Bo nie kosztuje majątku i dostaniesz od ręki (realia UK).
Jak będziesz wymieniał to żadnego silikonu, czy czego tam jeszcze. Widziałem juz takie rzeźby, normalnie ręce opadają. Przy okazji sprawdź powierzchnie kolektora i głowicy, czy nie są uszkodzone (ubytki) i dlatego np. uszczelka się źle układa.
Poza tym będziesz miał okazję do sprawdzenia świec. Warto, bo chociaż w teorii świece są obliczone teraz na dłużej, to w praktyce może być i 30k km za dużo (zależy od warunków jakie świeca musiała znosić).
Nieszczelność możesz też mieć na połączeniu przepustnica - kolektor. Też bym sprawdził. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2010, 12:16
|
|
|
tak zorbie sprawdzę to wszystko. Ale mówili mi żeby jeszcze na tą uszczelkę posmarować pastą uszczelniającą elringa, nie robic tego?? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 02-04-2010, 16:10
|
|
|
Uszczelka jest profilowaną blachą która ulega zgnieceniu (wtedy połaczenie ulega uszczelnieniu). Kto ci bzdur naopowiadał by smarować tam pastą??
Jak nasmarujesz, to przy dociąganiu śrubami wyciśnie ci pastę w dolot, a tego byś chyba nie chciał, co? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
cerber [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2010, 18:33
|
|
|
a co ze spalaniem, wzrosło ? |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2010, 11:53
|
|
|
No tego bym nie chciał. A co do spalania to tez odczułem ze jest większe jakoś szybko się ta wskazówka obniża |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-04-2010, 13:01
|
|
|
Spalanie masz większe w wyniku źle pracującej sondy.
Skoro ci wyszło już na diagnostyce że sonda źle działa, to może jednak jest padnięta a niepotrzebnie szukasz przyczyn w dolocie...
Cóż, jak zmienisz uszczelkę i sprawdzisz świece, przepustnice na okoliczność nagaru itp. i dalej będzie lipa to wtedy bierz się za sondę. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
loop999 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2010, 19:15
|
|
|
Z tego co wiem to tam jest trzy sądy, ta za katalizatorem jest mało ważna także to któraś z tych przed katalizatorów, jest jakiś sposób na sprawdzenie która to?. Bo na diagnostyce nie widać która to. |
|
|
|
 |
|
|