 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Nowy na forum i nowe problemy:) |
Autor |
Wiadomość |
Wojt@s [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:18 [C52A 1.5] Nowy na forum i nowe problemy:)
|
|
|
Witam was:) nabylem ostatnio colcika, za szczęśliwe 700zł. Auto troszke zdewastowane ale myśle warte odratowania gdyż silnik i skrzynia , mosty są zdrowe. Przebieg 250000km , benzyna plus holednerski gaz:) Wizualnie straszna lipa, ale będe go sobie odnawiał konsekwentnie. Silnik chodzi jak żyleta, naprawde super żwawy, lubi obroty
Niestety jestem z grona mercedesów i ruskich motocykli, więc w temacie nie siedze a przyda się pare odpowiedzi, jakby ktoś mógł oczywiście:
- jaki olej?? był zalany 10W/40 mineralny tylko jakis no-name.
- padnięte ładowanie jest, posprawdzałem masy itp i wychodzi że alternator padł, pytanie lepiej wymieniać szczotki czy brać inny bo mam po 80zł za szt sprawne
- auto jest ufajdane w srodku, straszny chlew ale mysle ze doprowadze go do uzytku, wymazane biala farbą olejną itp
- podcza hamowania tak jakby nie zawsze rowno łapał, nie chodzi o bicie tarcz tylko takie małe hopy robi jak przy bara bara miekki pedał, płyn niby na poziomie, z serva nie widze zeby leciało
- była robiona zbieznosc podobno, tylko jakis magik zle wstawil kierownice, jest nierowno, autko jedzie prosto nie znosi wogole tylko kiera nierowno, jakies pomysly?? opony nie wyjezdzone
- dodatkowo ma tylko klime z wyposazenia, jakies badziewne radio i glosniki
- oto foteczki mojego brzydala:
foto 1 foto 2
pozdrawiam
Wojt@s |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-01-2008, 18:37
|
|
|
Silnik napewno 1,5? Ze zdjęć budy i środka wynika że to 1,3...
Wojt@s napisał/a: | był zalany 10W/40 mineralny |
10W40 to na 90% półsyntetyk. Minerał miałby 15W40.
Zależy czy żre olum - jak nie to zostań na 10W40 - o ile taki był napewno
Wojt@s napisał/a: | epiej wymieniać szczotki czy brać inny bo mam po 80zł za szt sprawne |
Jak tylko szczotki to można wymienić i spokój - zależy jeszcze jaki stan komutatora łożysk i regulatora napięcia
Wojt@s napisał/a: | - podcza hamowania tak jakby nie zawsze rowno łapał, nie chodzi o bicie tarcz tylko takie małe hopy robi jak przy bara bara |
Czyszczenie, smarowanie prowadników zacisków, odpowietrzenie układu.
Przy gwałtowniejszym hamowaniu ok 100km/h nie trzęsie całą budą?
Wojt@s napisał/a: | tylko kiera nierowno, jakies pomysly?? |
Odkręcić i wsadzić poprawnie
Wojt@s napisał/a: | dodatkowo ma tylko klime z wyposazenia |
Niestety - to tylko zaślepka - nie ma pokrętła jak od prędkości nawiewów.
Pzdr
P.S.
Te Colty produkowano od 88 roku, w profilu masz 86... |
|
|
|
 |
leon9995
Forumowicz
Auto: Auris&Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 347 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2008, 20:43
|
|
|
Witam i gratuluje zakupu Ja tam na mechanice sie srednio znam ale jest taka strona szrotu w Łodzi (Japancar.pl) i tam maja takiego Colciaka na części, może Ci się to przyda.
Pozdrawiam |
_________________ E60&Laguna
 |
|
|
|
 |
Wojt@s [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 20:54
|
|
|
Josie bo pojde do smieci i wyjme butelke ewidetnie pisze mineralny, nie sugeruj się lepkościami na przyszłość bo nie raz mnie to zmyliło.
Patrzyłem po numerze Vinu i w dowodzie jest 1.5, nie mam fotek narazie, może zrobie jutro. Silnik po 3 zawory na cylinder, poprzeczny. Więc to chyba jednak 1.5.
Ogólnie środek wygląda już coraz lepiej, prawie wszelaki brut odkurzony, biała farba zmyta nitro. Jeszcze pare drobiazgów i będę mógł nasmarować tapicerke.
Josie w ktorym miejscu masz odpowietrzenie ??:> bo znam sposób tylko na zaciskach a pewnie gdzieś przy pompie jest. Pozatym troszke ucieka mi płynu z chłodnicy, malutko bo kap kap, zlokalizowałem okolice spadania że nad filtrem oleju, co tam jest??:> bo nie mam kanału i nie moge dojrzeć tam bez lampy. Pewnie wymiana jakiegoś wężyka zamknie temat.
Nie trzęsie budą przy gwałtownym hamowaniu, auto nie nurkuje wiec chyba nie jest zle. Tylko przy jezdzie na wybojach czuc lekkie drgania kierownicy i cos jakby stukalo w okolicach kolumny kierwoniczej, jakby plastik o plastik |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-01-2008, 21:19
|
|
|
Wojt@s napisał/a: | nie sugeruj się lepkościami na przyszłość bo nie raz mnie to zmyliło. |
Ja tylko piszę jak jest w 90% przypadków.
Ciężko jest znaleźć minerala 10W40 - ja takiego jeszcze nie widziałem, ale widać znalazłeś się w tych 10%.
Podaj 11 pierwszych znaków VIN-u to wszystko będzie wiadomo.
3 zawory na cylinder miały zarówno 1,5 jak i 1,3
Odpowietrzenie na zaciskach i z tyłu bębnów.
Nad filtrem oleju - w górę i na lewo (stojąc przed maską) jest korek spustowy płynu z bloku silnika.
Nad samym filterm oleju jest pompa wody i rura z oringiem wsadzona w pompę - widać ładnie z góry |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-01-2008, 21:26
|
|
|
Wojt@s napisał/a: | poza tym troszke ucieka mi płynu z chłodnicy, malutko bo kap kap, zlokalizowałem okolice spadania że nad filtrem oleju, co tam jest?? | Raczej pompa wody do wymiany. Najwięcej kapie jak jest auto nierozgrzane? |
|
|
|
 |
Wojt@s [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2008, 21:43
|
|
|
Hugo co do pompy to bardziej kapie na rozgrzanym silniku niz na odwrót. To jest minimalne kapanie ale będzie trza zrobić.
josie co do olei: np. Olej Lotos Semisyntetic SJ/CF SAE 10W/40,a 10w-40 platinum mineral . Niestety tak czasem bywa:)
Wymacałem to ręką i chyba cieknie z tego korka, odzyskam moją "żarówe" od znajomego to będe wiedział co i jak.
Numer ViNU: JMB*********pierwsze 11 znaków
Ogrzewnie tylnej szyby jak i wycieraczka nie działa, ale klapa będzie wymieniana więc mnie to nie martwi narazie:)
Foty: moze nie wyglada ciekawie ale teraz naprawde mozna wsiazc a wtedy wszystko wymazane biala farba, brudne , zażygane.....
ach te halogeny hella, musze tylko odnalezc przewody bo nigdzie wlacznika nie ma i podpiac do przeciwmgielnych:
Musze usunac tą gume na która sie trzymał spojler, tylna klapa i do przodu:
 |
Ostatnio zmieniony przez Wojt@s 22-01-2008, 00:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-01-2008, 22:51
|
|
|
Za 700 zł to dobry zakup. Jeszcze długo pojeździ zanim umrze na wieki. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-01-2008, 00:13
|
|
|
Wojt@s napisał/a: | Wymacałem to ręką i chyba cieknie z tego korka, |
Ten korek to część pompy właśnie:)
Jeżeli mówimy o miejscu nad filtrem
Korek w bloku to śruba na klucz 14mm, |
|
|
|
 |
Wojt@s [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 15:23
|
|
|
Już autka mam na kanale, rozebrałem alternator i okazało się że regulator padnięty. Nikt w Łodzi nie ma takiego ,dopiero w jednej firmie ściągną go z magazynu. Środek prawie ogarnięty, białe plamy po farbie w miare pozmywane, wszystko później polece jakimś środkiem do tapicerki.
Teraz mam pytanko:
Niestety fotele mi zaśmierdły, wali jakby gnojówką, podniosłem fotele z tyłu, wymyłem wszystki brud, bagażnik też wymyty. Zostało wypranie foteli, teraz mam pytanie jakich środków używacie??
Myślałem np. o użyciu Vanisha do dywanów, usuwa też zapachy.
Jak zrobie ładowanko zostanie wymiana klocków z przodu, oleju i filtra. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-01-2008, 19:01
|
|
|
Wojt@s napisał/a: | Myślałem np. o użyciu Vanisha do dywanów, usuwa też zapachy. |
Ja prałem zawsze czymś w tym stylu tylko się wezyr nazywało chyba:)
Albo zaaplikować welurki z lancera:)
http://www.allegro.pl/ite...ele_kanapa.html
Trochę roboty z mocowaniem ale zajebiście wygodne są.
Do lakieru na razie polecam Fareclę G3 + tarcza na wiertakrę z regulowanymi obrotami - będzie jak z fabryki.
Jeśli będziesz chciał iść dalej z modyfikacjami:
-licznik z obrotomierzem z 1,5
-nakładki na progi z 1,5
-3-ramienna kierownica z 1,5
Itp.
Powodzenia:) |
|
|
|
 |
Wojt@s [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 20:48
|
|
|
narazie zrobie go mechanicznie:) później tylną klape pomaluje od nowa, zaspawam dziurki po spojlerze. Kolejnych krok to ładne felgi, niebieskie żarówki philipsa żeby coś więcej widac i jakaś kierownica z nowym drążkiem kierowniczym, bo u mnie prawdopodobnie łożysko stuka
[ Dodano: 30-01-2008, 23:01 ]
Wreszcie jakieś efekty:
- wymieniony regulator, nowy pasek, okablowanie alterantora nowe zrobiłem, zostalo zrobic jakas oslonke bo mi przepala kabelek do cisnienia oleju, dotyka blaszki silnika
- wymiana filtru gazu, wymiana membran parownika, okazało się że go zalewało na drugim cylindrze, regulacja przy komputerku, znajomy zrobił mi to w 10 minut i autko śmiga na gaziku, odpala, ładnie trzyma obroty:)
Najbliższe dni powalcze z hamulcami, może felgi autko dostanie jak będzie dobsze służyło |
|
|
|
 |
|
|