nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic |
Autor |
Wiadomość |
fidox [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2007, 00:30 nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic
|
|
|
wlasnie zakupilem carisme 1,8 GDI 2004
udalo mi sie kupic prawie nie bite autko - zmieniam zderzak i po klopocie
full opcja
lekko mi faluja oborty wolne - casami gasnie
czytam forum i zastanawiam sie czy bawic sie w czyszczenie przepustnbicy
historia autka jest taka ze na 100% jestem pewien przebiegu a ten ma po 3 latach 36 tys
rozmawialem z wlascicielem - to 74 letni niemiec (ma mi przeslac ksiazke przebiegu)
przebiek potwierdza nalepka zmiany oleju - rok temu w czerwcu byla wymieniony olej na 27 tys km
czytalem forum i zastanawiam sie po co kombinowac i czy nie za wczesnie zagladac do silnika
i jak go dobrze posprawdzac
autkiem bedzie jezdzila zona - tak wiec przebieg minimalny
w niemczech przy 140km/g na autostradzie na komputerze zuzycie miala 7,7l.100km
przy 110-120 6,7l.100km
JAKA JEST KOLEJNOSC SPRADZENIA AUTKA
czy tylko
1.odlozyc akumulator
2. po podlaczeniu -po wlaczeniu sie wentylatora po 10 minutach powlaczac wszystko
3. wolne obroty powinny byc ok
W NIEMCZECH ODLAZACALEM AKUMULATOR I PONOWNIE ZAMOCZYLEM NOWIUTKI ALE NIE ROBIELME ZADNYCH USTAWIEN - I JUZ PRAWIE NIE GASNIE
CO ROBIC? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 03-06-2007, 02:28
|
|
|
sorry ale mam pewne watpliwosci co do tego czy po 36 tys km obroty juz by falowaly, ale to niech ktos od gdi sie wypowie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
fidox [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2007, 11:01 A
|
|
|
auto w niemczech mialo rozladowany akumulator - zalozylem nowiutki
podej|ewam za nie "nauczylem" komputera
przepraszam - zle ujelem - nie falija obroty tylko sa na zbyt niskim poziomie
tak mi sie wydaje
generalnie to zalezy mi na podpowiedzi co i w jakiej kolejnosci posprawdzac
nie chce rozmontowywac silnika ani przepustnicy jak tego nie musze robic
auto jest za nowe aby przekombinowac - stad moje pytanie w jakiej kolejnosci i co robic aby go sprawdzic - przy zalozeniu ze ma 36 tys km
bo to pewne!! |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 03-06-2007, 11:09
|
|
|
no to szukaj informacji jak nauczyc kompa obrotow - jak to zrobisz i nie pomoze to bedziemy myslec dalej |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-06-2007, 15:38
|
|
|
Komp i tak sam się nauczy wcześniej czy później. Co do przepustnicy - wyczyść. Nie chodzi o przebieg ale raczej o to czy auto dymało wyłącznie po mieście czy w trasie itp. Generalnie jak ci falują obroty to wyczyść bo to najprostsze i darmowe a gdy nie pomoże to się zaczniemy zastanawiać co dalej. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-06-2007, 06:59
|
|
|
W GDI przepustnica brudzi się średnio co 15-20tyś/km kwestia paliwa, więc samo falowanie może wynikać z tego faktu.
Co sprawdzić, zdjąć obudowę paska rozrządu i zobaczyć w jakim jest stanie i czy na bloku jest dużo opiłków gumowych z paska jeżeli jest czysto to spokojnie śmigać do planowanej wymiany. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Trzoso [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 11:51
|
|
|
U mnie też falowały obroty, auto nie gasło i silnikiem nie trzęsło, ale i tak było to irytujące. Wymontowałem przepustnicy (choć nigdy sam nie dłubałem przy autach) - była prawie czysta. Widocznie prawie robi wielką różnicę bo po delikatnym czyszczeniu obroty są idealne. Tak więc jeżeli masz luźne 1,5 do 2 godzin to zacznij od tego.
Opisy bardziej doświadczonych kolegów są naprawdę rewelacja więc nie napotkasz na niespodzianki. |
|
|
|
 |
Ryba [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 15:59
|
|
|
Apropos czyszczenia przepustnicy:
W jaką konkretnie uszczelkę powinienem się zaopatrzyć przed taką operacją? Jest ona do zdobycia poza ASO? |
|
|
|
 |
Martyna [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 17:17
|
|
|
servisy mitsubishi powinny ja miec,chyba tez sa zamienniki.usczelka wyglada tak do gdi:
ZARYS KWADRATU ;ALE TWOJA MA 2 BOKI PRZYLEGLE LEKKO WCIETE; 2 POZOSTALEW MIARE PROSTE Z LECIUTKIM WYBRZUSZENIEM
chcialbym ci tez powiedziec ze ja mam orginalna ksiazke obslugowa mitsu carisma ,i tam stoi:
-silnik rozgrzac ,tak zeby woda miala 80 stopni albo wiecej
-motor zgasic
-zdemontowac czarna ,gruba rure miedzy filtrem powietrza a przepustnica(2 obejmy stalowe na srubke-latwe)
-i masz juz przepustnice, nie demontowac jej, tylko zaklej tasma bay passy(2 podluzne ,malutkie otworki na dole)
-srodek czyszczacy wlac przez wlotowy otwor(odegnij blaszke
-czekaj 5 minut
-odpal motor, kilkakrotnie przegazuj ,i minute niech polata na luzie
-powtorz to powyzsze jeszcze raz
-odklej tasme z baypasow
-przylacz rure
-I SZEROKIEJ DROGI
to jest wolne tlumaczenie z niemieckiej ksiazki dla warsztatow mitsubishi, a ja nie jestem mechanikiem ,ale tez musze to zrobic i zrobie to wlasnie tak, jak opisalem.mam pytanie :jaki srodek wlac tam do przepustnicy?moze ktos wie?benzyne?do czyszczenia tarcz?
-pozdrowienia
- |
|
|
|
 |
fidox [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 17:20 y
|
|
|
wyzerowalem komputer
nie jestem pewien czy obroty chodza idealnie
wyjdzie w praniu
co do czyszczenia przepustnicy to o ile was zrozumialem jezeli auto jezdzilo po miescie to przepustnica szybciej sie brudzi
skoro moja carizma jezdzil 74 letni niemiec i w 3 lata zrobil 36 tys to pewnie po miescie i powinienem pomyslec o czyszczeniu - tym bardziej ze mowicie ze to prosta sprawa
mam wiec pytanie
czy do takiego czyszczenia potrzeba jakies uszczelnki?
czy tez tylko szmatka, klucze
czy osadzac przepustnice na jakims silikonie?
jakim?
gdzie czychaja bledy przy czyszczeniu |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 17:26
|
|
|
moze to troche nie na temat ale jesli to nie tajemnica to ile Cie kosztowala ta carisma.?sam juz posiadam druga i teraz w wakacje chce pojechac po nowsza cos ~2003 rok wiec jestem ciekaw. zawsze jezdze sam i ciekawi mnie jak teraz stoja w niemczech???masz moze jakas fotke??? |
|
|
|
 |
Martyna [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 17:29
|
|
|
nie na silikon-potem trudno ja znowu zdemontowac-najlepiej kup nowe ,nie jest to drogie, w ostatecznosci mozna stara zalozyc
wystarczy ci srubokret, 10 i 12 nasadowe dlugie,obcegi, tasma,szmatki,nozyczki,srodek czyszczacyi ewentualnie uszczelka
i troche checi , i w 90 minut powinno byc gotowe
[ Dodano: 04-06-2007, 17:45 ]
do jawora 44:czesc
tu masz 2:
fullwypas ,skora,navi,automat,itd , przebieg 75000 za 7 500 do 8ooo euro(w niemczech mozna sie targowac u handlarzy)tel 0049 (0)179 7597048 w oberhausen
-full wypas skora,navi,przebieg 10000 cena okolo 9000eu.targuj sie, tel 004901772728411 w hiddenhausen
albo tam :www.autoscout24.de
powodzenia |
|
|
|
 |
fidox [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 19:08 u
|
|
|
http://moto.allegro.pl/it...tys_okazja.html
oto co kupilem
gdzie moge kupic taka uszczelke i za ile
mysle o krakowie
czy w autoryzowanym serwisie mitsubishi?
wole miec taka uszczalke na wszelki wypadek
[ Dodano: 04-06-2007, 19:10 ]
aaa jeszcze jedno
jaki to srodek czyszczacy?
mam tez pytanie poza konkursem gdyby ktos widzial zderzak tylni SREBRNY to dzieki za info
[ Dodano: 04-06-2007, 19:13 ]
moze ktos poda linka do miejsca z opisem jak demontowac przepustnice? |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 19:19
|
|
|
bardzo fajna wersja i przystepna cena. przynajmniej widac co jest do roboty i po jakich przejsciach jest samochod a nie wiekszosc carism na allegro to podpicowane szroty |
|
|
|
 |
Martyna [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 19:24
|
|
|
tam jest wszystko na ten i inne wazne tematy :www.mitsubishifan.webpark.pl
pamietaj o regulacji obrotow
rzeczywiscie masz super misiaka.pozdro |
|
|
|
 |
|